Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 9Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 9Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –"— Transkript prezentace:

1 Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník, Mediální výchova – časopis, volitelný předmět

2 Předmět: Mediální výchova – časopis, volitelný předmět Ročník: 6. – 9. ročník Klíčová slova: Mediální výchova, školní časopis Jméno autora: Mgr. Jaroslav HASIL Adresa školy: Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, Most

3 Jak napsat zprávu: V zásadě existují tři základní druhy tiskových zpráv: Zpráva o události Zpráva, jejímž obsahem je reakce na událost Zpráva provázející zveřejnění materiálu (studie, knihy, filmu atd.) 1.Zpráva o události - popisuje co jste udělali a proč, dále další fakta jako například jména, čísla, jiné události atd. 2.Zpráva s reakcí na událost. 3.Zpráva provázející zveřejnění materiálu - nejzajímavější fakta a informace o studii, knize, filmu či jiném zveřejňovaném materiálu. Zpráva je žurnalisticky zpracovaná informace o něčem, co se stalo nebo nestalo, stane nebo nestane nebo o změně nějakého stavu. V žurnalistice se hovoří o pěti nebo šesti základních otázkách, na které by mělo být odpovězeno: kdo, co, kde, kdy a u delších zpráv jak a proč

4 1.Nejdůležitější informace patří na úvod. 2. Důležitý je titulek. 3. Je nutné držet se faktů. 4. Články se píší ve třetí osobě (ne my nebo ty/vy). 5. Nezbytná objektivita. 6. Zpráva musí být jasná a jednoduchá PRAVIDLA PSANÍ ZPRÁVY

5 Evropský den jazyků oslavila ZŠ z Mostu společně s partnerskou německou školou Dne 26. září se slavil Evropský den jazyků. Hlavním cílem tohoto dne je oslava jazykové rozmanitosti v Evropě a podpora znalosti většího počtu jazyků u lidí různého věku. Všude v Evropě ve školách a v dalších vzdělávacích institucích se konaly akce, jejichž cílem bylo povzbudit lidi ke studiu nového jazyka, nebo ke zlepšení již nabytých jazykových znalostí. S podobným cílem odjela skupina žáků a učitelů ze ZŠ Komenského v Mostě za hranice republiky a oslavila tento den návštěvou partnerské školy v Marienbergu. Spolupráce obou škol se neustále rozvíjí. Garantem partnerství je na české straně Mgr. Dagmar Hasilová, učitelka německého jazyka. Program vzájemného setkání tentokrát zahrnoval kulturní vystoupení dětí z 15. ZŠ, mezinárodní sportovní utkání – turnaj ve hře billiard hockey, prohlídku školy a účast na festivalu, který se konal u příležitosti 30. výročí vzniku německé školy. Děti z obou škol spolu hovořily německy a anglicky. Zjistily, že se všechny potřebují v komunikaci ještě zdokonalovat. Učitelé domluvili další setkání, které proběhne na začátku prosince tentokrát v Mostě na půdě ZŠ Komenského. Žáci obou škol budou sportovat tentokrát v dalších disciplínách a zapojí se aktivně do jazykového vyučování. Pod vedením Mgr. Edity Doležalové, učitelky anglického jazyka, tak budou pracovat ve společném projektu a využívat svých jazykových dovedností. Studium jazyků pomáhá dětem rozumět si navzájem, motivuje je pro další rozvoj jazykových dovedností a přispívá také k překonávání bariér mezi rozdílnými kulturami. Setkávání dětí a pedagogů z české ZŠ Komenského a německé školy v Marienbergu má vždy neopakovatelnou atmosféru. Probíhá v přátelském duchu a všichni mají důvod těšit se na nová setkání. Tomáš Vítámvás Nadpis Manžeta Čelo Měl by odpovědět na otázky: KDO, CO, KDY, KDE. Tělo Podrobnosti, doplnění Čelo Měl by odpovědět na otázky: KDO, CO, KDY, KDE. Čelo Měl by odpovědět na otázky: KDO, CO, KDY, KDE. Podpis

6


Stáhnout ppt "Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 9Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –"

Podobné prezentace


Reklamy Google