Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_19.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_19."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_19 Jméno autora:Ing. Aneta Florianová Třída/ročník:3.A HT / 3. ročník HT Datum vytvoření:23. ledna 2013

2 Vzdělávací oblast: Cestovní ruch Tematická oblast: Seniorský CR a venkovská turistika Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Studenti si na základě odprezentovaného učiva osvojí informace o cestovním ruchu seniorů a o venkovské turistice. Klíčová slova: Senior, venkovská turistika Druh učebního materiálu: Prezentace

3 Seniorský CR Je to cestovní ruch starší generace Patří mezi nejrychleji rostoucí segment cestovního ruchu

4 Specifika seniorského CR Vyšší standard ubytování Stravování, kdy vhodnější je výběr z jídelního lístku nebo švédské stoly Vyšší záruka bezpečnosti Výběr vhodných druhů sportovních aktivit Cestují i mimo hlavní sezonu Cestování za účelem poznání Odjezd, příjezd z domova Očekávají důkladnou organizaci cesty bez stresujících situací Často cestují s vnoučaty nebo s jiným doprovodem Rádi si připlatí za kvalitnější službu

5 Segmenty seniorského CR Účastníci tohoto CR se označují jako turisté třetího věku Zpravidla to bývají lidé starší 60 let Členíme na: - 50 plus = dosud pracující - 65 plus = nepracující senioři s dostatkem volného času - Nad 75 let = turisté, kteří mají zdravotní problémy a přesto cestují

6 Venkovská turistika Trávení volného času ve venkovském prostoru Je to například chataření, chalupaření

7 Význam a specifika venkovské turistiky Venkovský CR je formou CR, jejíž aktivity jsou spojeny s přírodou, krajinou a venkovským prostředím Typické projevy venkovské turistiky - Ohleduplný vztah k přírodě a krajině - Decentralizované ubytování s omezenou ubytovací kapacitou - Komorní, téměř rodinné zázemí - Pochopení pro individuální aktivity návštěvníků - Zázemí v horských a podhorských oblastech

8 Formy venkovského CR Agroturismus - Označován jako dovolená na statku, protože je to cestovní ruch vázaný na zemědělskou farmu - Je ideálním typem rodinné dovolené - Umožňuje poskytnout zájemcům pobyt a stravu na venkovských statcích a možnost účastnit se prací souvisejících se zemědělskou výrobou či chovem zvířat - Je provozována podnikateli v zemědělské výrobě a slouží jim jako dodateční nebo další finanční zdroj k udržení nebo rozšíření hlavního podnikatelského programu tj. zemědělských produktů

9 Formy venkovského CR Ekoagroturismus - Provozuje se na ekologicky zaměřených farmách - Ekologická farma nepoužívá při pěstování rostlin a chovu zvířat žádné syntetické chemikálie, hnojiva, hormonální přípravky, umělá barviva či konzervační látky - Zvířata jsou chována přirozeným způsobem a krmena bez používání masokostních mouček.

10 Formy venkovského CR Ekoturismus - Někdy je tato turistika nazývána jako udržitelná, zodpovědná, etická turistika - Zahrnuje putování přírodou a její pozorování, s ohledem na zachování přírodních zdrojů a kulturních zajímavostí pro příští generace - Je to ohleduplné chování ubytovatelů i hostů k přírodě - Podnikatelé často patří mezi ochránce přírody - Nabídky agentur jsou koncipovány tak, aby turisté pomohli, anebo alespoň při své dovolené neublížili planetě Zemi

11 Cíl venkovské turistiky Stimulovat rozvoj dalších podnikatelských aktivit na venkově, odlehčit přetížené infrastruktuře měst Omezit migraci venkovského obyvatelstva do měst a stabilizovat venkovský prostor Respektovat přirozené přírodní prostředí, udržovat ho a rozvíjet Popularizovat místní krásy, zvláštnosti a tradice a přispívat k jejich udržení a rozvoji Vrátit člověka do přírody

12 Produkty venkovského CR Ubytování - V soukromí, v dobře vybavených zemědělských usedlostech, chatách, chalupách, srubech, rodinných domech apod. - V hromadných zařízení – v malých hotelech, v penzionech

13 Produkty venkovského CR Stravování - U provozovatele nebo v blízkém okolí - Případně vlastní, k dispozici je kuchyně - V nabídce jídel se objevují produkty vlastní výroby

14 Produkty venkovského CR Doprovodné programy ve formě nabídky letních a zimních sportů - Rekondiční akce = jezdectví, lov a rybaření, speciální zdravotní programy

15 Produkty venkovského CR Ostatní doprovodné programy - Vazba na okolní krajinu, historii, tradiční řemesla, historické průmyslové objekty apod.

16 Státní podpora venkovského CR V ČR byl zaveden program podpory agroturismu Na základě koncepce agrární politiky Ministerstva zemědělství ČR i Ministerstva pro místní rozvoj Týká se obnovy vesnice, rozvoje podnikání ve venkovských regionech a péče o krajinu

17 Základní informace o podnikání ve venkovské turistice Svaz venkovské turistiky - Sdružuje zájemce o venkovskou turistiku - Od roku 1999 tento svaz garantuje a zajišťuje provádění certifikace a oficiální kontroly venkovských ubytovacích zařízení - Tato certifikace je dobrovolná

18 Základní informace o podnikání ve venkovské turistice Nadace ECEAT CZ - Evropské centrum pro ekoagroturistiku - Cílem je trvalý rozvoj venkova prostřednictvím šetrné turistiky, podpora ekologického zemědělství a oživení venkova v zemích střední a východní Evropy

19 Základní informace o podnikání ve venkovské turistice EUROGITES - Evropský svaz turistiky a dovolené na venkově - Orientuje se na pomoc jednotlivým členům v oblasti poradenství, informatiky, vzdělávání, v oblasti technické a organizační

20 Základní informace o podnikání ve venkovské turistice PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců - Sdružuje firmy orientující se na produkty ekologického zemědělství - Členové svazu produkují kvalitní biopotraviny - Hlavní myšlenkou je spolupráce s přírodou

21 Použitá literatura Drobná D., Morávková E.: Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost; druhé upravené vydání; nakladatelství FORTUNA PRAHA 2010 Použité obrázky = klipart


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0156 Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_19."

Podobné prezentace


Reklamy Google