Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov 13.4.2016.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov 13.4.2016."— Transkript prezentace:

1 SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov

2 Obsah prezentace a.Teorie a praxe b.Vztah velkoobchod – montážní firma c.Vztah výrobce – montážní firma d.Servisní činnost velkoobchodu e.Elektronický obchod

3 a. Teorie a praxe Teorie: Spolupráce neboli kooperace je druh sociální interakce. Jedná se o základní formu sociálního chování. Spolupráce znamená společné úsilí zaměřené na dosažení prospěchu všech, kteří se na něm podílejí. Opakem spolupráce je konkurence nebo dokonce přímo soupeření. Velkoobchod: Velkoobchod je obchod prováděný ve velkém či větším měřítku, který není primárně určen pro koncového spotřebitele (domácnosti, jednotlivé osoby). Může jít o obchod mezi přímými výrobci a dalšími obchodníky nebo o obchod mezi specializovanými obchody konkrétního sortimentu (elektro, nápoje, stavebniny) a maloobchodníky. Velkoobchodní prodejní jednotky pak nejčastěji zásobují jiná velkoobchodní zařízení nebo maloobchodní síť. Praxe: -Kdo kam patří? -Dlouhodobá spolupráce? -Kdo má jaká očekávání a jak jich chce dosáhnout… -Rozdíl mezi TZB u nás a jinde – informační zázemí -Logistika! -Komoditizace!

4 b. Vztah velkoobchod – montážní firma(MF) Vzájemná symbióza a vzájemná znalost chování subjektů Pro některé velkoobchody je tato vazba - zásadní zaměření(jediné) někdy je třeba další odnož nezbytná pro generování marže (koupelnové studio/koncový zákazník – generuje také zpětné zajištění práce MF Snaha zajistit naplnění nových odbytových kanálů (e-shop) zpětně komplikuje obchodní vyjednávání mezi velkoobchodem a montážní firmou Možné řešení je specializace, další rozvoj kvalifikace Poprodejní zodpovědnost Dodatečná marže generovaná výměnou za prodej celků/řešení Zmiňme také vztah velkoobchod & Investor, GD – trend poslední doby u velkých stavebních zakázek

5 c. Vztah výrobce – montážní firma(MF) Na chování a přístup výrobce má vliv: Důležitým aspektem je komodita (TZB) výrobce Technická náročnost a specifika řešení Vliv výše tržního podílu na chování výrobce (dobývání trhu) Obchodní strategie výrobce / bariéry vstupu pro nové výrobce Jistě je výrobce v pozici Role školitele předávajícího know-how ke svým výrobkům Může být také v pozici „Trendového lídra“ Výrazně může svou činností ovlivnit nákupní chování a nákupní apetit montážních firem (sales-in vs. sales-out)

6 d. Servisní činnost velkoobchodu Co si představíte když uslyšíte na jednání ve velkoobchodu „máme servis“…? Pravděpodobný dělitel je právě „servis“ – řetězcový velkoobchod / specializace na určitou komoditu Parametr v konkurenčním boji u stavebních zakázek Generátor nových obchodů Dle mého mínění jde o nezbytný doplněk pro zajištění komplexních služeb v zakázkách a zákazníkům - dobré, je chytré řešení - partnerství

7 e. Elektronický obchod …co to znamená…? Nový trend Jde ovšem o nákladné nové směry činnosti velkoobchodu - Provázání v partnerské spolupráci výrobce&velkoobchod E-shopy Standardní odbytový kanál s progresivním trendem růstu prodejů Matice činností a soupeření ve vazbě na velkoobchody, montážní firmy, koncoví zákazníci E-shopy – jsou znalé a dobře organizované společenství Jsou a budou

8 DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST


Stáhnout ppt "SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov 13.4.2016."

Podobné prezentace


Reklamy Google