Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Thomas Tröbinger, MA Waltraud Agyby, Nueva Evaluatorin 3. 12. 2012, Brno Workshop Zapojení uživatelů sociálních služeb do hodnocení kvality poskytovaných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Thomas Tröbinger, MA Waltraud Agyby, Nueva Evaluatorin 3. 12. 2012, Brno Workshop Zapojení uživatelů sociálních služeb do hodnocení kvality poskytovaných."— Transkript prezentace:

1 Thomas Tröbinger, MA Waltraud Agyby, Nueva Evaluatorin , Brno Workshop Zapojení uživatelů sociálních služeb do hodnocení kvality poskytovaných sociálních služeb (Teilnahme von den Nutzerinnen/Nutzer an der Evaluation von den sozialen Dienstleistungen)

2 ® Nu-eva Evaluace - uživatelé Nueva

3 ® Nueva znamená: Uživatelé hodnotí

4 ® Nueva Hodnocení služeb Uživatelé hodnotí: Uživatelé měří a popisují výslednou kvalitu, tj. takovou kvalitu, s kterou se sami setkávají („consumer outcome quality“) Jde o kvalitu služeb pro osoby s poruchami učení a s postižením v oblastech: bydlení, práce a zaměstnání, vzdělání.

5 ® Služba: Co se nabízí? Poskytovatel Uživatel Bydlení Práce a zaměstnání Vzdělání Obyvatelé Klienti Účastníci ? Jak uživatelé nabídku prožívají? Jak jsou uživatelé spokojeni?

6 ® Hodnotitelé Nueva Hodnotitelé Nueva jsou sami osobami s poruchami učení a s postižením. Sami pracovali v chráněných dílnách nebo bydleli v chráněném bydlení. Katrin

7 ® Nueva Empowerment a inkluze Normalizace a valorizace sociální role, Wolfensberger Participace Sebeurčení a spolurozhodování Orientace na uživatele Pojem služby Přístupy podle teorie potřeb Nueva Teoretický základ

8 ® Nueva dosahuje změny rolí Empowerment Normalizace Orientace na klienta Participace Lidé s poruchami učení se stávají: -> klienty -> experty

9 ® Všechno se můžeme naučit … Waltraud Agyby 1985 – – 2003 Vzdělání u atempo Od r hodnocení Nueva Různé pozice a vzdělání

10 ® dotazování v 5 zemích Rakousko (Štýrsko, Vídeň, Horní Rakousko, Tyrolsko, Dolní Rakousko) Německo (Berlín, Dolní Sasko, Brémy, Braniborsko, Šlesvicko-Holštýnsko, Bavorsko) Itálie (Jižní Tyroly) Norsko (Komuna Baerum - Oslo) Česká republika (Praha)

11 ® Síť Nueva – Příklad Nueva Berlín Referenční projekt (8 poskytovatelů, 900 osob) Dnes: 15 účastníků vzdělávání Vzdělávací kurz: XII/2010 – XII/2012 Zaměstnání: leden 2013 Úmluva OSN, čl. 24: Právo na vzdělání; … Kdo se něco naučí a umí si vydělat peníze,může žít samostatně a sám o sobě rozhodovat a není stále závislý na druhých. Úmluva OSN, čl. 21: Lidé s postižením mají stejně jako všichni ostatní právo na vlastní svobodný názor. Mají také právo na informace.

12 ® Nueva – spolek atempo

13 ® Motto Lidé jsou si rovni

14 ® „Naše produkty a služby jsou jen proto tak dobré, protože do jejich výroby a poskytování jsou zapojeni lidé s poruchami učení a s postižením.“ Výňatek z motta

15 ® 1. Vývoj z perspektivy uživatele Čtyři zásady Nueva

16 ®  2 roky  definovalo kvalitu 24 osob s poruchami učení / s postižením  bylo shromážděno a diskutováno kritérií kvality  bylo vyhledáno a popsáno 100 předmětů vztahujících se ke kvalitě  za asistence vědců  každé dva roky se reviduje 1. Pohled uživatele

17 ® 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Čtyři zásady Nueva 1. Vývoj z perspektivy uživatele

18 ® 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Zkušenost z terénu Teoretické vědomosti Dvouletý kurz pro hodnotitele Uživatelé ošetřovatelských služeb Úmluva OSN, čl. 27 Práce a zaměstnání: lidé s postižením mají stejné právo na práci jako všichni ostatní lidé. Mají právo vydělávat si prací peníze, aby mohli žít nezávisle a sami o sobě rozhodovat.

19 ® 2. EvaluatorInnen sind NutzerInnen 3. Objektivizovaná kritéria 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Čtyři zásady Nueva 1. Vývoj z perspektivy uživatele

20 ® Uživatelé …  Popisují, co je (ne, zdali je to dobré, nebo špatné)  Říkají, jakou kvalitu skutečně vnímají  Dostávají také impulsy a nové informace „Můžete se tady se svým partnerem koupat nebo sprchovat?“ 3. Objektivizovaná kritéria

21 ® 4. Výsledky jsou srovnatelné 3. Objektivizovaná kritéria 2. Hodnotitelé jsou uživatelé Čtyři zásady Nueva 1. Vývoj z perspektivy uživatele

22 ®  Nueva existuje pro různé služby  Dotazníky jsou vždy standardizované a plně strukturované  Tak mohou nabízející organizace vzájemně srovnávat své výsledky  Uživatelé také mohou vidět, jaké je to jinde 4. Srovnatelné výsledky

23 ® snadný jazyk podpora obrázky Dotazník - verbální „Jsou informace uspořádány tak, že jim rozumíte?“ Dotazování mluvené pohovory

24 ® Neumějí (dobře) mluvit Přesto jsou zapojeni Pozorování

25 ® Jak hodnocení probíhá? Zatelefonujeme vedoucímu nabídky bydlení.

26 ® Kruh kvality – stanovení standardů

27 ® Jaké informace od vás potřebujeme? Abychom mohli vaši nabídku bydlení správně zařadit do online katalogu.

28 ® Jak nazýváte důležité místnosti v nabídce bydlení? Slovníček Abychom v dotazníku používali takové pojmy, které obyvatelé také znají.

29 ® Díky obrázkům jsou otázky srozumitelnější Desky s obrázky Zum Beispiel: Erlauben die Betreuer und Betreuerinne

30 ® Obyvatelům se představíme Představení

31 ® Pohovory 1.Verbální pohovor 2.Pozorování 1&2

32 ® Databáze Nueva Odpovědi zadáme do počítače.

33 ® Vyhodnocení Příklad: bydlení

34 ® …a vždy 5 dimenzí kvality. sebeurčení bezpečí soukromí podpora péče Therapie Gesundh. spokojenost Pro všechny oblasti života

35 ® Vyhodnocení oblastí života Všední dny Všeobecně Společenské kontakty Volný čas a další vzdělávání Sexualita a partnerství Terapie a zdraví

36 ® Profil kvality Výsledek Standard Porovnání

37 ® Podrobné vyhodnocení Vyhodnocuje se podle dimenzí kvality v jednotlivých oblastech života.

38 ® Speciální vyhodnocení Vyhodnocuje se podle jednotlivých otázek.

39 ® Speciální vyhodnocení Vyhodnocuje se podle jednotlivých otázek.

40 ® Vyhodnocuje se podle profilu na nejvyšší úrovni. Hodnotitelé Nueva vysvětlují uživatelům výsledky za pomoci obrázků. Prezentace výsledků uživatelům

41 ® Nueva – Online katalog

42 ® Užitek pro financující orgány a poskytovatele Efektivnější řízení služeb Autentická zpětná vazba ke kvalitě výsledků Efektivnější kontrola Bohatá látka k dalšímu rozvoji služeb Data pro benchmarking Platforma pro prezentaci služeb

43 ® Benchmarking Srovnání interně i napříč organizacemi. Orientace na rozvoj (Mutual Learning).

44 ® Přínosy pro uživatele Uživatelé získají možnost mluvit o tom, co je z jejich hlediska kvalita. Nueva bere je a jejich názor vážně. Vy získáte nové představy a nápady, co byste mohli od poskytovatele požadovat. Získáte mnoho informací z katalogu. Můžete porovnávat různé nabídky.

45 ® Nueva – silná značka & síť Srdečný dík za vaši pozornost!

46 ® Další informace? Heinrichstraße 145 A Graz Tel.: / (0) 316 / – 25 Fax: / (0) 316 / – 20 Mail: Mail:


Stáhnout ppt "Thomas Tröbinger, MA Waltraud Agyby, Nueva Evaluatorin 3. 12. 2012, Brno Workshop Zapojení uživatelů sociálních služeb do hodnocení kvality poskytovaných."

Podobné prezentace


Reklamy Google