Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Popis podniku  Ochutnávací restaurace «Czech Beer Unlimited». Nabízí 30 druhů piva od malých českých pivovarů.  Nestandardní forma placení – zákazníci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Popis podniku  Ochutnávací restaurace «Czech Beer Unlimited». Nabízí 30 druhů piva od malých českých pivovarů.  Nestandardní forma placení – zákazníci."— Transkript prezentace:

1

2 Popis podniku  Ochutnávací restaurace «Czech Beer Unlimited». Nabízí 30 druhů piva od malých českých pivovarů.  Nestandardní forma placení – zákazníci platí za vchod fixní částku (20 EURO) a mají za to nárok pít jakékoli pivo v neomezeném množství.  Důraz na turistickou atraktivitu což nesnižuje zájem i místního obyvatelstva.  Počet míst – 50 až 100.

3 Záměr - cíl  Vývoz a prodej výrobků (piva od malých českých pivovarů) do Německa respektive do Berlína.  Forma vstupu na zahraniční trh – otevření ochutnávací restaurace v Berlínu, v největším německém městě.  Zvolený produkt má vysokou kvalitu a chutná cílové skupině zákazníků.

4 Proč Německo a Berlín?  Německo - patří mezi sedm nejoblíbenějších turistických destinací světa – 31,5 milionů turistů v roce 2013  Berlín – 22,4 milionů turistů ročně (71% německého cestovního ruchu).  Berlín z logistického hlediska je docela blízko od České republiky.  Půllitr piva v Německu stojí kolem 4-5 Eur.

5 Produkt  Prémiové druhy točeného piva od malých českých pivovarů.  Proč prémiové druhy? Mají lepší chuť a jsou více vyžadovány v Německu.  Proč od malých pivovarů? Velké a známé pivovary České republiky už mají dobrou distribuci po celé Evropě.  Bude se prodávat jen pivo a snacky tzn. že kuchaře nepotřebujeme.

6 Zákazníci  Místní obyvatelé a němečtí turisté  Turisté z takových zemí jako:  Nizozemsko  Spojené státy  Švýcarsko  Spojené království  Rusko  atd.

7 Cenová strategie  Fixní cena 20 EURO za vchod do restaurace. Předpokládáme že obyčejný návštěvník nevypije více než 3-4 litrů piva.  Velkoobchodní cena 1 litru piva v České republice je kolem 1,25 EURO a to je včetně jeho dovozu do Německa.  Tvorba cen bude vycházet z podrobné kalkulace nákladů a z porovnání cen na místním trhu.

8 Logistika  Výroba produktů probíhá na území České republiky.  Dopravu i pojištění dodávky bude zajišťovat firma JAPO autodoprava s.r.o.  Forma dopravy – nákladovým autem (druh auta zaleží na objemu dodávky) od velkoobchodního dodavatele v České republice přímo do restaurace v Německu.

9 Marketing a propagace Vzhledem k tomu že naši zákazníci budou turisté, následná propagace bude vypadat takto:  Online. Vlastní webové stránky v němčině a angličtině. Inzeráty a spolupráce s TripAdvisor, Foursquare apod. Přibližní rozpočet měsíčních výdajů: 1500 EUR.  Special activities. Speciální akce před vchodem do restaurace. Přibližní rozpočet měsíčních výdajů: 1500 EUR.

10 PEST analýza  Politické a legislativní vlivy. Tyto faktory jsou docela pozitivní v Německu a ČR. Velké změny se v blízké budoucnosti v této sféře neočekávají.  Ekonomické faktory. Kvůli tomu že společnost provozuje v segmentu cestovního ruchu ekonomická situace na tomto trhu je velmi důležitá a primo ovlivňuje zisky firmy.  Sociálně-kulturní faktory. To jsou moc důležité faktory pokud máme zákazníky skoro z celého světa. Management by měl průběžně sledovat aby restaurace odpovídala požadavkům, potřebám a očekáváním svých zákazníků.  Technologické vlivy. Technologické vlivy patří mezi nejslabší a týkají se pouze výčepních zařízení restaurace.

11 SWOT analýza Kvalitní a levný produkt Atraktivní forma prodeje Slabá znalost jazyka a německého trhu Dobrý vztahy mezi Německem a ČR Jednotný trh v EU, jednotná legislativa Stávající a potenciální konkurence Závislost na cestovním ruchu Silné stránky Slabé stránky Příležitosti Hrozby

12 Ekonomické odhady  Průměrná platba 20 EUR. Vývoj tržeb – od 25 návštěvníků denně na začátku do 100 návštěvníků denně v 6. měsíci.  Náklady na zboží jsou spočítány ze předpokladu že každý návštěvník vypije maximálně 4 litrů piva.  Náklady za pronájem restauračních prostorů jsou na úrovni 6000 EUR měsíčně. Pravděpodobně že hned při pronajmu bude nutné zaplatit kauce a nájemné za 1. měsíc.  Obchodní marži jsme stanovili na 70%.  V podniku bude pracovat 4 zaměstnanců s průměrnou superhrubou měsíční mzdou ve výši 2000 EUR.  Náklady na energie budou poměrně nízké a očekáváme tyto náklady ve výši 300 EUR měsíčně.  Pořizovací investice stálých aktiv činí 35000 EUR. Tato investice v sobě zahrnuje nákup zařízení a vybavení, potřebné stavební úpravy a rekonstrukce prostorů (bude trvat 1 měsíc).

13 Cash Flow * Měsíc Leden 2015 Únor 2015 Březen 2015 Duben 2015 Květen 2015 Červen 2015 Červenec 2015 Příjmy na podkladně 0152030405060 Výdaje na zboží 4,569121518 Výdaje na mzdy 0088888 Variabilní výdaje v hotovosti 47666666 Fixní výdaje v hotovosti 3,3 Cash Flow-54,8-0,3-30.77,714,724,7 * Tisíc EUR ** Otevření restaurace 1.2.2015

14 Rizika a scénáře  Pesimistický scénář. Při pesimistickém scénáři by došlo k chybám v taktickém a operativním managementu kvůli neznalosti trhu a konkurence, nízkému zisku v první etapě, při otevírání restaurace v Německu.  Optimistický scénář. Při optimistickém scénáři by došlo k rychlému zvyšování počtu návštěvníků restaurace a růstu zisku.  Očekávaný scénář. Ve skutečnosti můžeme očekávat postupní růst zisku firmy během 3 let a také zvyšování počtu návštěvníků kvůli silným stránkám firmy a pod podmínkou že společnost bude brát v úvahu své slabé stránky a hrozby během těch 3 let.

15 Etapy projektu  Analýza trhu  Smlouvy s dodavateli a zajištění dopravy  Pronájem a rekonstrukce nemovitosti  Příjem a proškolení zaměstnanců  Zajištění marketingu a propagace  Otevření restaurace  Řízení očekávaných prodejů - forecastů

16 Zdroje  http://www.businessinfo.cz/ http://www.businessinfo.cz/  KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009. 256 s. ISBN 978-80-7408-022-7.  PETRŮ, N. Marketingové řízení podniků – diskurs podnikové praxe. Prováděcí analýzy – případové studie – příklady a návody. 1. vydání. Praha: VŠFS, 2012. 72 s. Edice EUPRESS. ISBN 978-80-7408-072-2.  Exportní strategie ČR 2012-2020. Ministerstvo průmyslu a obchodu.


Stáhnout ppt "Popis podniku  Ochutnávací restaurace «Czech Beer Unlimited». Nabízí 30 druhů piva od malých českých pivovarů.  Nestandardní forma placení – zákazníci."

Podobné prezentace


Reklamy Google