Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Liška
1
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles
2
Cíl Zpracování antické kultury propojením předmětů dějepis – český propojením předmětů dějepis – český jazyk (literatura), výtvarná výchova a jazyk (literatura), výtvarná výchova a tělesná výchova. tělesná výchova. Po primárním seznámením se starověkým Řeckem se zaměří starověkým Řeckem se zaměří především na dějiny a literaturu. především na dějiny a literaturu.
3
Realizace 1.etapa - antické báje a pověsti. 1.etapa - antické báje a pověsti. S využitím literatury a internetových zdrojů vytvoříme galerii antických bohů. Žáci poznají základy antické mytologie a různé podoby jejího literárního pojetí. V hodinách výtvarné výchovy žáci zpracují plakáty, které budou sloužit jako výukový materiál.
4
Realizace - řecké divadlo. 2.etapa - řecké divadlo. V hodinách českého jazyka se žáci seznámí s klasickými řeckými tragediemi a jejich autory. V hodinách dějepisu se dozví více o řecké společnosti, jejím složení a o životě v antickém Řecku. Hlavním výstupem se stane dramatizace her a jejich ztvárnění dětskými herci.
5
Realizace – řecká Olympiáda. 3.etapa – řecká Olympiáda. V dějepise žáci poznají historické souvislosti. Sami potom, s pomocí odborné literatury zpracují téma původní Olympiády. Výsledkem bude textový dokument a prezentace. V tělesné výchově nastane prostor, pro vyzkoušení jednotlivých disciplín v praxi.
6
Výstupy Soubor scénářů pro dětské herce. Mapa antické kultury, pro interaktivní tabuli. Plakáty antických bohů – Pantheon. Téma řecké Olympiády, zpracované v programu PowerPoint.
7
Výstupy Žáci budou po celou dobu projektu vedeni k samostatné aktivitě, poznají vedeni k samostatné aktivitě, poznají nejen antickou kulturu, ale i počátky nejen antickou kulturu, ale i počátky demokratického smýšlení. demokratického smýšlení. Spojením všech výstupů bude mapa antické kultury, se zaměřením na antické kultury, se zaměřením na mytologii, divadlo a sport, pro mytologii, divadlo a sport, pro interaktivní tabuli. interaktivní tabuli.
8
Kompetence KOMPETENCE K UČENÍ žák si upevňuje schopnost samostatného učení a hledání vlastního řešení úkolů osvojuje si základní odborné pojmy, umí je užívat a rozumí jejich obsahu pochopením historických událostí si utváří smysl pro hodnocení historických jevů a učí se hodnotit jejich význam pro současnost
9
Kompetence KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ samostatnou prací a prací s obrazovou výbavou, mapami a internetem se žák učí hledat informace pro řešení problémových úloh interpretací historických jevů a událostí se posiluje kritické myšlení žáka
10
Kompetence KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ žák se učí formulovat vlastní myšlenky a názory na základě znalostí historických souvislostí učí se pravidlům kultivované diskuse, naslouchání druhým a hledání argumentů pro obhájení svého stanoviska (úkoly s hraním rolí, pokus o zapojení emocionality žáka)
11
Pomůcky PC, interaktivní tabule Čtvrtky, balicí papír, fixy, tempery
12
Metody práce s učebnicí, historickými prameny, odbornou literaturou skupinová práce diskuse
13
Časová dotace Minimální doba trvání projektu – 2měsíce Český jazyk – 8hodin Dějepis – 16 hodin Výtvarná výchova -16 hodin Tělesná výchova – 8 hodin
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.