Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA"— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
VY_32_INOVACE_EKO_09 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA

2 MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: SWOT analýza, BCG analýza Anotace: Prezentace přibližuje základní informace z oblasti marketingové situační analýzy a na příkladech ukazuje sestavení konkrétních analýz. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba.

3 Marketingová situační analýza
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza SWOT analýza součást marketingového řízení je to metoda hodnocení marketingového prostředí firmy 2 části SW analýza (hodnocení silných a slabých stránek) OT analýza – hodnocení příležitostí a hrozeb na trhu

4 Marketingová situační analýza
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza Struktura SWOT analýzy SW analýza Strengths – silné stránky Weaknesses – slabé stránky OT analýza Opportunities – příležitosti Threats - hrozby

5 Marketingová situační analýza
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza Přehled strategií vyplývajících ze SWOT analýzy SWOT Interní analýza S – silné stránky W – slabé stránky Externí analýza O - příležitosti Strategie SO využít silné stránky pro získání konkurenční výhody Strategie WO překonat slabé stránky využitím příležitostí T - hrozby Strategie ST využít silné stránky k eliminaci hrozeb Strategie WT eliminovat hrozby působící na naše slabé stránky

6 Marketingová situační analýza
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza SW analýza – je analýzou silných a slabých vnitřních stránek firmy vnitřní analýza má dvojí účel: stanovit možnosti a potenciál organizace identifikovat vnitřní silné a slabé stránky OT analýza – je analýzou vnějších příležitostí a hrozeb na trhu demografické změny, hospodářská situace, konkurenční prostředí, politická situace

7 Marketingová situační analýza
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Marketingová situační analýza Interní faktory Pozitivní Negativní Strengths Weaknesses kvalitní produkt slabé jméno zákaznická loajalita špatná distribuce Externí faktory Opportunities Threats přístup na nové trhy zvýšení daní nové technologie

8 BCG analýza (portfoliová matice růstu)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza (portfoliová matice růstu) jedna z nejpoužívanějších firemních analýz slouží k analýze vlastního portfolia aktivit porovnává růst a podíl výrobku na trhu otazníky malý podíl na trhu rostoucí tendence slabá pozice zvážit, zda výrobek finančně podporovat, aby se stal hvězdou (nové výrobky)

9 BCG analýza (portfoliová matice růstu)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza (portfoliová matice růstu) hvězdy výrobky s velkým podílem na trhu zdroj budoucích zisků (firma musí vynaložit prostředky na podporu prodeje, reklamu) dojné krávy vysoký podíl na trhu nízký stupeň růstu jejich výroba a prodej zajišťují prostředky pro ostatní výrobky

10 BCG analýza (portfoliová matice růstu)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza (portfoliová matice růstu) bídní psi nízký stupeň podílu na trhu nízké tempo růstu výrobky se nevyvíjejí, neperspektivní, ztrátové, zvážit jejich setrvání v portfoliu firmy

11 BCG analýza hvězdy BCG matice Podíl na trhu (%) vysoký nízký otazníky
EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza BCG matice Podíl na trhu (%) vysoký nízký hvězdy otazníky Tempo růstu trhu (%) nízké vysoké dojné krávy bídní psi

12 EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 BCG analýza

13 EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Opakování Co je podstatou SW analýzy? Co je BCG analýza? Jaký je význam bídných psů v BCG analýze?

14 EKO VY_32_INOVACE_EKO_09 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA"

Podobné prezentace


Reklamy Google