Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má."— Transkript prezentace:

1 Informační nástroje pro řízení po linii výkonu

2 Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má vymezený charakter činnosti, způsob, jakým se podílí na dělbě činností uvnitř podniku včetně rozsahu pravomoci a odpovědnosti  hierarchie a provázanost vymezena organizační strukturou správa a řízení správa a řízení strategický marketing strategický marketing výzkum a vývoj výzkum a vývoj investice investice logistika, distribuční síť logistika, distribuční síť komunikace se zákazníkem komunikace se zákazníkem příprava výroby příprava výroby výroba výroba distribuce distribuce prodej prodej poprodejní služby poprodejní služby NÁKLADY NÁKLADYVÝNOSY

3 Řízení po linii výkonu 3 Členění útvarů podle charakteru činnosti  útvary hlavní činnosti  bezprostředně se podílejí na tvorbě externích výkonů  cílem je přispívat k tvorbě zisku  servisní (obslužné) útvary  poskytují služby ostatním útvarům  cílem je pohotově zajišťovat (často specializované) interní služby s nižšími náklady než na externí zajištění  útvary správy a řízení  zabývají se správou a řízením podniku  řízení nákladů je obvykle v kompetenci vlastníků  speciální útvary  zajišťují sociální program podniku a služby pro zaměstnance

4 Řízení po linii výkonu 4 Členění útvarů podle charakteru činnosti Zjištění potřeby zákazníka Uspokojení potřeby zákazníka Výzkum a vývoj Návrh výrobku Tvorba výkonu Marke- ting Distri- buce Služby zákaz- níkům Řízení a správa podnikatelského proc. Podpůrné (servisní) procesy útvary správní činnosti útvary hlavní činnosti útvary servisní činnosti

5 Řízení po linii výkonu 5 Principy přiřazování nepřímých nákladů  princip příčinné souvislosti  základní otázka: Jaký je příčinný vztah mezi kalkulovanými náklady a výkony?  princip únosnosti  základní otázka: Kolik nákladů unese výkon v prodejní ceně?

6 Řízení po linii výkonu 6 Alokační fáze  využití metod alokace závisí na vazbách mezi útvary  přiřazování nákladů probíhá v řadě na sebe navazujících alokačních fází  postup:  první fáze: přiřazení nákladů, který je vyvolal  (jednice výkonu, druh výkonu, útvar...)  návazné fáze - přerozdělování nákladů mezi objekty s cílem: 1. přerozdělit náklady útvarů servisní činnosti na ostatní útvary 2. přerozdělit náklady útvarů hlavní činnosti na externí výkony 3. příp. přiřadit náklady útvarů správy a řízení útvarům hlavní činnosti  předpokladem je správné určení cílů jednotlivých útvarů

7 7 Příklad – alokační fáze v softwarové firmě  organizační struktura firmy:  Vývoj software – hlavní činnost  Implementace software – hlavní činnost  Správa budov – servisní činnost  Správa sítě a údržba hardware – servisní činnost  Správa a řízení – správní činnost  informace o vztazích mezi útvary pro alokaci nákladů ÚtvarPodíl na pronaj. prostorách Počet hodin práce správy sítě Počet hodin přímé práce Vývoj software0,454009 400 Implementace software0,3050010 600 Správa budov Správa sítě0,15 Správa a řízení0,10100  náklady na správu a řízení se alokují na útvary hlavní činnosti podle hodin práce

8 Správa budov Správa sítě Správa a řízení Implementace Vývoj 7 200 000 13 560 000 8 400 000 2 500 000 12 450 000


Stáhnout ppt "Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má."

Podobné prezentace


Reklamy Google