Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarek Štěpánek
1
Předpoklady a problémy rozvoje MAS Podklady zpracované v rámci studentské práce PřF UK
2
Diferencovaný vývoj území Z hlediska polohy KH – Posázaví Existuje velmi vysoká míra diferenciace mezi prostorem Polabím – Kutnou Horou a okolím a Posázavím Hranice atraktivity Phy na západě MAS, Uhlířsko Janovicko Významná rekreační role Sázavy Jiné socioekonomické i demografické charakteristiky obyvatel v MAS Jiná struktura zaměstnanosti Konflikt dvou hlavních gradientů Lokální SV - JZ tedy v ose Kutná Hora – Kácov Regionální SZ – JV tedy v ose Praha – Posázaví Ohrožení regionu odchodem aktivních (mladých) lidí – drenáž Prahy
3
Diferencovaný vývoj území Z hlediska polohy KH – Posázaví Existuje velmi vysoká míra diferenciace mezi prostorem Polabím – Kutnou Horou a okolím a Posázavím Hranice atraktivity Phy na Z MAS
4
Vzdělanost
5
Podíl ekonomických aktivních v kvartéru Kvartér: EA v progresivních službách jako je bankovnictví, pojišťovnictví, věda a výzkum, nemovitosti, …..
6
Ekonomicky aktivní v priméru v % Primér: zemědělství a lesnictví
7
Věková struktura, index stáří
8
Dopravní dostupnost
9
Významná role mikrocenter Významná, ale relativně slabá populační mikroregionální centra Zruč, UH.Janovice, Zbraslavice (Zbýšov). Ostatní území charakteristické venkovské
10
Religiozita
11
Rozvoj nebo úpadek Rozvoj nebo zastavení úpadku Co je cílem rozvoje Zajistit rozvoj, Rozvojové projekty do posílení míry atrkativity území Omezit, stabilizovat pokles, úpadek Projekty do zajištění, dorovnání, vyrovnání úrovně na „standardiziovanou“ úroveň
12
Rekreace Rekreační fce pouze v části území v území Specifické turistické aktivity vázané na Posázavský Pacifik Spolupráce s rekreanty
13
Objekty individuální rekreace
14
Rozvojové aktivity Význam podpory podnikání a vzdělávání Nutnost propojení aktivit do územních nebo tématických celků – balíčky Podpora lokálních trhů, prodej ze dvora, ….. Investice do lidí a nikoliv do Technické a dopravní infrastruktury, Podporovat specializaci aktivit
15
Tři hlavní strategické směry rozvoje Strategie konkurence schopnosti Strategie rozvoje lokální identity Stratregie rozvoje cestovního ruchu (Posázaví)
16
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.