Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMária Soukupová
1
Kristus přišel obnovit lidství “Skrze hřích se stal celý lidský organismus vyšinutým.”(MH 451) „Vše, co bylo ztraceno díky prvnímu Adamovi, bude obnoveno druhým Adamem.“ (PP 67)
2
Kristus zvrátil cyklus hříchu Vzal na sebe lidskou přirozenost a byl pokoušen ve všech bodech, ve kterých jsou pokoušeni lidé.“(13MR 18) Nezhřešil ani myšlenkou ani pocitem.
3
Měl Kristus před námi výhodu? Kdybychom v jakémkoliv smyslu měli těžší zkoušku než Kristus, pak by nám nebyl schopen pomoci. Ale náš Spasitel vzal na sebe lidství se všemi jeho slabostmi. Vzal na sebe přirozenost člověka s možností poddat se pokušení. (DA 117)
4
Vzal naši přirozenost po 4,000 letech hříchu Pro Syna Božího by bylo téměř nekonečným pokořením, kdyby na sebe vzal lidství v původní nevinnosti, jakou měl Adam v ráji. Ale Kristus přijal lidství oslabené 4 000 lety hříchu. Jako každý Adamův potomek, přijal i On následky působení velkého zákona dědičnosti. Jaké byly tyto výsledky, zjevují dějiny jeho pozemských předků. (DA 49)
5
Ellen White je empatická Do světa, o kterém Satan prohlašoval, že je jeho panstvím, dovolil Bůh, aby přišel Jeho Syn, jako bezmocné miminko poddané slabostem lidství. Dovolil Mu aby se setkával s nebezpečím života, která jsou běžná pro každého člověka a aby bojoval boj, který musí bojovat každý potomek člověka a to s rizikem pádu a věčné ztráty. (DA 49)
6
Protiřečí si Ellen White? Na jedné straně představuje Krista jako toho, který „vzal lidskou přirozenost v jeho padlém [nebo hříšném] stavu,“ Na druhé straně důrazně prohlašuje, že „ bychom neměli mít žádné pochybnosti, ohledně Kristovy dokonalé bezhříšnosti lidské přirozenosti.” (5SDABC 1131) Obě musí platit, ale jak? Jak mohou platit oba tyto protiklady?
7
Moje otázka v 15 letech Jestliže Kristus na sebe vzal naši hříšnou přirozenost, jestliže čelil pokušením, jakým musíme i my a jestliže On zvítězil, jak i my musíme – používáním své vůle, jak mohl bezhříšně projít dětstvím, než se dostal do věku, kdy mohl dělat vědomá porální rozhodnutí ? Trvalo to 9 let, než jsem našel odpověď
8
Židům 2 zdůrazňuje skutečnost padlé přirozenosti & její příčinu Žid 2:14:Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho, kdo smrtí vládne, totiž ďábla.
9
Židům 10 řeší problem Heb 10:5-9“Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi tělo. 7 Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mně psáno.´ Říká: `Oběti ani dary… jsi nechtěl… Potom však řekne: `Zde jsem, abych konal tvou vůli.´ Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé.Tou vůlí jsme posvěceni, neboť Ježíš Kristus jednou provždy obětoval své tělo. Stejný princip je objasněn u Římanům
10
Semeno Davidovo - kata sarka Řím 1:3 evangelia Ježíše Krista, našeho Pána, který tělem pocházel z rodu Davidova; Synové Boží - kata pneuma Řím 1:4 ale Duchem svatým byl ve svém zmrtvýchvstání uveden do moci Božího Syna
11
Davidův stav ( kata sarka) Vyšší síly Vůle Duch svatý / Slovo Nadvláda Satana skrze Nižší síly
12
Kata Pneuma Kata Sarka Tělesná Mysl Duchovní Mysl Duch svatý Satan
13
Rom. 8:3-4 Neboť to, co zákon nemohl učinit, protože byl slabý díky tělu… Vůle Duch Svatý Satan
14
Rom. 8:3-4 …Bůh učinil tím, že poslal svého vlastního Syna v podobě hříšného těla, aby na lidském těle odsoudil hřích a aby tak spravedlnost požadovaná zákonem byla naplněna v nás, kteří se neřídíme svou vůlí, nýbrž vůlí Ducha. Duch svatý Vůle Satan
15
Ellen White si neprotiřečí Perfektní Harmonie : Na jedné straně opakovaně představuje, že Kristus přijal lidskou přirozenost ve svém padlém-hříšném stavu Na druhé straně důrazně prohlašuje, že„bychom neměli mít pochybnosti ohledně dokonalé bezhříšnosti Kristovy lidské přirozenosti.” (5SDABC 1131) Obě prohlášení jsou pravdivá Mozek= přirozenost; Mysl = její funkce, buď pod vedením Ducha Božího nebo Satana
16
Bezhříšný díky neporušenému spojení Tím, že vzal na sebe lidskou přirozenost ve svém padlém stavu, se Kristus ani v nejmenším nepodílel na jejím hříchu. Byl podroben slabostem a neduhům, jímž je podřízen i člověk… a přesto „ nepoznal hřích.”… Neměli bychom mít žádné pochybnosti ohledně dokonale bezhříšné Kristovy přirozenosti. (5SDABC 1131)
17
Hříšná přirozenost neznamená hříšnost Hříšná přirozenost se týká dědičnosti a zahrnuje fyziologické a neurologické impulsy, jež jsou následkem 4000 let hříchu. Bezhříšnost = jednota lidského a Božského, která působí v morální přirozenosti takový odpor k hříchu, že v ní nevznikne ani nejmenší chuť odpovídat na impulsy hříšné přirozenosti. Hřích je funkce mysli, ne lidství samotného. I když zkažený stav lidské přirozenosti má k hříchu sklon, to co dělá, není samotné hřích.
18
Vyšší přirozenost Vůle Duch svatý/slovo Nižší přirozenost Satan Klíč k přirozenosti Kristově Tělesná mysl versus Duchovní mysl
19
Kristus zvítězil tím, že spojil svoji vůli s Boží vůlí. Tak musíme zvítězit i my.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.