Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Spotřebitel a jeho práva
Potřeby a statky – jejich členění Kupní smlouva Praktiky prodejců Nákup na Internetu Záruka – záruční doby Reklamace
2
Potřeby a statky a jejich členění
O potřebách jsme již hovořili v souvislosti s Maslowovou pyramidou potřeb Potřeby členíme na zbytné a nezbytné (uveďte příklady takových potřeb) Statky nám slouží k uspokojení našich potřeb, členíme je na volné a vzácné (vázané)
3
Kupní smlouva Koupě – nejčastější způsob uzavírání smlouvy, kupní smlouva je jedna ze spotřebitelských smluv. Pro obě strany z ní vyplývají práva, ale také závazky. Z hlediska spotřebitele jde o tato práva: Výrobek musí mít správnou hmotnost, míru, množství za předem známou cenu a v odpovídající kvalitě. Za toto zboží má zákazník povinnost zaplatit.
4
Kupní smlouva Povinnost prodejce: Zboží spotřebitelům nabízet a dodat.
Právo za dodané zboží dostat zaplaceno.
5
Praktiky prodejců Slevy – výprodeje – množstevní sleva, akční nabídka, first minute, last minute, sleva krátce před datem minimální trvanlivosti, sezónní sleva, sleva z důvodu přiznané vady zboží nebo služby Někdy jde i o nekalé obchodní praktiky – škrty na cenovkách, nepravdivé informace o čsové omezenosti nabídky, prodejce nepravdivě prohlašuje, že výrobek může vyléčit nemoc, nevyžádané nabídky zboží, oznámení o výhře
6
Základní pravidla nákupu na Internetu
1. zjisti si základní informace o prodávajícím 2. zajímej se o obchodní podmínky 3. zjisti si, co všechno zahrnuje inzerovaná cena 4. pamatuj na ochranu svých osobních údajů 5. schovej si pro případný spor vždy kopie všech dokladů
7
Záruka a záruční doby Záruční doba – je to doba, po kterou můžeme u prodejce uplatnit záruku. Obchodník po tuto dobu ručí za kvalitu výrobků a odpovídá i za případné vady zboží, které prodává. Minimální záruční doba u spotřebního zboží je dva roky. Může být ale i prodloužena. Napadne Tě, u kterých výrobků tomu tak může být?
8
Záruční doba potravin Vyskytne-li se jakákoli závada u potravin, reklamujeme ji ihned po jejím zjištění, nejpozději do 8 dnů. Víte jaký je rozdíl mezi Datem spotřeby a minimální trvanlivostí? Smí vám prodejce prodat potraviny po uplynutí data spotřeby? Smí vám prodejce prodat potraviny po uplynutí doby minimální trvanlivosti a za jakých podmínek?
9
Reklamace Prodávající je povinen spotřebitele řádné informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace zboží. Spotřebitel je povinen reklamaci uplatnit co nejdřív od objevení závady. Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů. Možnosti vyřízení reklamace: oprava zboží, výměna zboží, vrácení peněz
10
Reklamace Otázky pro vás:
Kdy si myslíte, že má zákazník právo na výměnu zakoupeného zboží, případně na vrácení peněz? Můžete reklamovat zboží jakkoli poškozené, třeba i vaší neopatrností? Můžete reklamovat zboží pouze v prodejně, kde jste je zakoupili, nebo i jinde?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.