Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Elektronická tržiště pro státní správu 5. dubna 2005, Hradec Králové
2
Elektronická tržiště pro státní správu usnesení vlády č.875 ze dne 5. září 2001 usnesení vlády č. 683 ze dne 26. června 2002 – pro ÚVIS -povinnost zajistit funkčnost elektronického tržiště pro subjekty veřejné správy červenec – vypracování metodického pokynu. oslovení potenciálních provozovatelů pilotní projekt 2002
3
Elektronická tržiště pro státní správu srpen – setkání se zástupci budoucích odběratelů jednotlivých resortů, akceptační řízení, organizace školení kontaktních zástupců veřejné správy od 1. září 2002 zajišťuje ÚVIS funkčnost elektronického tržiště – nejdříve jen B2B a CenTrade 18 listopadu bylo zaregistrováno 358 uživatelů od listopadu a prosince 2002 přistupují další provozovatelé – Economy, PragoData, Losan a LiveTrade
4
Elektronická tržiště pro státní správu B2B – 1.8.2002 CenTrade – 6.9.2002 AllyGem – 29.11.2002 Ridea (Losan ) – 2.12.2002 LiveTrade – 16.12.2002 Český trh (Pragodata) – prosinec 2002 ABClink – 23.1.2003 historie
5
Elektronická tržiště pro státní správu Měsíc1 / 032 / 033 / 034 / 035 / 036 / 037 / 038 / 039 / 0310 / 0311 / 0312 / 03Celkem Ridea 024 12637 628 1 404 212611 896361 326518 908525 298 1 752 707 2 387 487 4 651 782 4 073 51716 348 887 AbcLink0 94 88086 42324 26839 005292 126489 580 1 056 496218 935449 357 6 370 284 7 980 43217 101 786 Český trh0 00 1 457 580 5 146 456 1 828 127 3 622 552 2 359 528 2 696 951 6 658 835 31 851 753 18 217 18073 838 962 Allygem 0 1 649 034 1 826 503 1 902 032 3 350 205 7 256 845 4 196 836 4 828 994 12 116 785 14 866 879 17 592 826 12 826 63482 413 573 Livetrade 0 1 977 520605 142 4 692 585 3 301 929 5 249 262 5 175 209 11 696 257 13 887 660 21 209 573 19 721 329 15 449 200 102 965 666 Centrade 6 520 264 3 656 981 8 127 360 9 230 098 8 085 547 15 742 848 3 917 373 7 333 663 19 913 218 21 369 042 86 787 513 71 164 213 261 848 120 B2B 7 798 777 12 016 718 23 214 841 21 438 504 26 201 129 27 578 014 30 790 475 22 836 765 49 962 922 64 160 956 148 809 522 133 513 072 568 321 695 CELKEM 1 122 838 689 Statistika za rok 2003
6
Elektronická tržiště pro státní správu transparentnost jednoduchost snadná obsluha finanční úspory, koordinovaný nákup lepší přehled o produktech na trhu možnost nastavení více kritérií pro hodnocení produktu aplikace tržních postupů do státní správy výhody e-tržiště
7
Elektronická tržiště pro státní správu problémy s akceptováním vysoká obchodní marže drobné technické nedostatky řešení mimořádných situací/nákupů administrativní náročnost při nákupu drobného materiálu problémy
8
Elektronická tržiště pro státní správu 2004CenTrade B2B CentrumAllygemČeský trhLiveTradeABC linkRidea počet poptávek:3 8268 2231 40573227209374 počet nabídek:15 55634 97710 0482 263221 0671 816 poč.uzavř.obchodů:3 36310 0401 4026344297394 prům. počet nab/1zak.7249972320413 prům.poč. zakázek/1odb4426372319173 celkem v Kč s DPH:289 995 687700 626 469174 749 40560 645 03517 848 45815 912 94817 181 229 celkem v Kč s DPH bez mimořádných nákupů285 345 058700 626 469174 749 40560 645 03517 848 45815 912 94817 181 229 počet dodavatelů2 0612 4881 34033000 počet mimoř.nákupů4496 72844424700119 výše mimoř.nákupů4 650 62937 898 0087 780 7591 852 99000614 852 Rok 2004
9
Elektronická tržiště pro státní správu Rok 2004
10
Elektronická tržiště pro státní správu Zákon o veřejných zakázkách Celoevropská snaha o zavedení elektronických nástrojů
11
Elektronická tržiště pro státní správu Evropská komise do r. 2006 provádění podstatné části výběrových řízení elektronickou cestou Legislativní balíček: - dynamické systémy nákupu - elektronická aukce - centrální nákupní místa - rámcové dohody perspektivy
12
Elektronická tržiště pro státní správu větší efektivita – urychlení procesu – zkrácení lhůt transparentnost – kvalita zadávacího řízení otevření trhů – přístup k výběrovým řízením požadavek elektronického obchodního styku Perspektivy
13
Elektronická tržiště pro státní správu informační systém zadávání veřejných zakázek – ministerstvo pro místní rozvoj ( + CADR ) a správa katalogu kvalifikovaných dodavatelů SSHR – „agentura“ pro centrální nákup – - použití elektronických nástrojů ??? e-tržiště pro nákupy do 2 milionů Kč – ministerstvo informatiky – rozšíření komodit ??? perspektivy
14
Elektronická tržiště pro státní správu nevýhody: Vysoké zaváděcí náklady – zajištění právní závaznosti, autentičnosti, důvěrnosti a kontroly lhůt na základě kvalifikovaných e-podpisů, kódování Vysoké organizační náklady – změna obchodního procesu (workflow), standardizace v oblasti IT Problémy s akceptováním – změna navyklé činnosti, potřeba zaškolení Hospodárnost především u standardizovaného zboží – podíl na procesních nákladech komplexního cenově nákladného zboží je nízký Standardizace produktů – omezené přizpůsobení individuálním potřebám ( např. IT )
15
Elektronická tržiště pro státní správu www.micr.cz www.mmmr.cz – odkaz veřejné zakázkywww.mmmr.cz www.centrální-adresa.cz www.compet.cz – rozhodnutí ÚOHSwww.compet.cz http://simap.eu.int - portál EU o e-procurementhttp://simap.eu.int dana.novotna@micr.cz informace
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.