Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zlepšování jakosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zlepšování jakosti."— Transkript prezentace:

1 Zlepšování jakosti

2 - co je vlastně naším záměrem
- jak dobře tento záměr známe - existují data (údaje) z procesů - kde jsme ve zvýšení kvality procesů - co uděláme v nejbližší budoucnosti - jaké jsou naše cíle pro příštích pár měsíců - jaké překážky brání zlepšování procesů - jak je možné je odstranit - jaké jsou sporné otázky

3 Co chceme dokázat ? Identifikace cílů a stanovení výchozího plánu - existuje programové prohlášení pracovního týmu o cílech v oblasti jakosti ? - je evidována specifikace cílů jakosti tak, aby byly přiměřené?

4 2. Kdo a o co (koho) se máme starat ?
Identifikace zákazníků a jejich požadavků - kdo jsou naši zákazníci ? - jaké mají potřeby a jak tyto potřeby známe ? - jak jsme zapracovali potřeby našich zákazníků do zlepšení našich procesů?

5 3. Co uděláme teď a jak dobře to máme udělat ?
Zhodnocení současného stavu - máme platné vývojové diagramy našich procesů ? (známe naše procesy?) - byla udělána analýza vývojových diagramů našich procesů s hlediska možných problémů ? - jak poznáme případná zlepšení ? - jak budeme měřit zlepšení ?

6 4. Co můžeme udělat lépe ? Definování preferencí, problémů a příležitostí ke zlepšení - jaké jsou naše představy ideálního procesu - jak by měl vypadat proces v ideálním prostředí ? - jaké jsme nastavili cíle ?

7 5. Co nám brání dělat věci lépe ?
Jaké jsou problémy v pozadí? Identifikace překážek a zásadních příčin problémů - jaké jsou kořeny všech problémů ? - odpověď na všechna proč

8 6. Jaké změny bychom měli udělat tak, abychom dělali věci
lépe ? Vývoj zlepšujících řešení, strategií, taktik a plánů - byla navržena a vyhodnocena alternativní řešení ? - jaká kritéria byla použita pro výběr nejlepšího řešení ? - jak je zpracován plán realizace nejlepšího řešení ?

9 7. Proveďme to ! Zpracování řešení - je problém provést postup adresně ? - probíhá řešení podle plánu ? - jak byly změny přijímány ? - jak byly řešeny problémy vzniklé v průběhu prací ?

10 8. Jak jsme to provedli ? Pokud špatně, zkusme to znovu.
Monitorování výsledků, pokud špatné, opakovat - jakých výsledků bylo dosaženo ? - jaké byly mezery mezi cíli a skutečnými výsledky ? - pokud jsou výsledky nevyhovující, bylo to nevhodným postupem nebo špatně stanovenými kořeny příčin ? - jak byl naplánován pokus opakovaného řešení ?

11 9. Pokud je vše v pořádku, můžeme to tak dělat kdykoliv ?
Standardizace postupů a řešení - jak bylo zajištěno, že se neztratily postupy, metody, zlepšení, které byly použity ? - je ještě někde jinde místo, příležitost pro uplatnění realizovaných zlepšení ?

12 10. Co všechno jsme se naučili ?
- co jsme se naučili z této zkušenosti zlepšení kvality ? - co bychom rádi poznali (nebo se měli naučit) pro náš další růst ?

13 Sběr a zpracování dat Formulář pro sběr dat Histogram Krabicový graf Průběhový diagram Regulační diagram Paretův diagram Bodový graf Zobrazení hodnot na pravděpodobnostním grafu Testy shody rozdělení (Kolmogorov- Smirnov, Anderson-Darling) Testy odlehlých hodnot

14 Histogram

15 Krabicový graf

16 Pravděpodobnostní graf

17 Krabicový graf

18 Pravděpodobnostní graf

19 Krabicový graf

20 Pravděpodobnostní graf

21 Metody získávání nápadů
Brainstorming Brainwriting Diagram afinity Benchmarking Průzkum Diagram příčina-následek

22 Plánování a analýza procesů
Postupový diagram Stromový diagram Vývojový diagram QFD Šipkový diagram (kritická cesta) Paretův diagram Diagram příčina - následek


Stáhnout ppt "Zlepšování jakosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google