Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DPP116D Daňové právo v podnikatelské činnosti

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DPP116D Daňové právo v podnikatelské činnosti"— Transkript prezentace:

1 DPP116D Daňové právo v podnikatelské činnosti
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček

2 Předběžný program přednášek
Datum Téma 24.11. Obecné daňové právo, správa daní 15.12. Daň z příjmů (fyzických osob) 19.1. Majetkové daně

3 Způsob zakončení předmětu
Písemná zkouška Otázky nejsou předem zveřejněny. Předpisy jsou povoleny

4 Literatura Základní Doporučená Podrobný minimální sylabus (možná)
KARFÍKOVÁ M. a kol. Teorie finančního práva a finanční vědy. Praha: Wolters Kluwer, ISBN Doporučená BOHÁČ R. Daňové příjmy veřejných rozpočtů v České republice. Praha: Wolters Kluwer, ISBN Podrobný minimální sylabus (možná)

5 Ostatní informace Všechny potřebné informace včetně prezentací na přednášky Kontakt na vyučujícího je a konzultační hodiny jsou možné na katedře práva dle ové dohody.

6 Daňové příjmy veřejných rozpočtů

7 Úvodní motto „Platit daně je čest, ne trest“
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. „Daně jsou cena, kterou platíme za civilizovanou společnost“ Soudce Oliver Wendell Holmes, Jr. Nápis na budově Úřadu pro správu daní (IRS), Washington

8

9 Není daň jako daň Daň podle teoretického vymezení
Daň podle svého názvu Daň podle daňového řádu

10 Daň (v užším smyslu) z teoretického hlediska
Peněžité plnění Nenávratné Nedobrovolné Neekvivalentní Nesankční Ukládané na základě zákona Spravované státem nebo jinými osobami vykonávajícími veřejnou správu Veřejný příjem veřejných rozpočtů Zpravidla neúčelové Zpravidla řádné Pravidelné Plánované

11 Poplatek z teoretického hlediska
Peněžité plnění Nenávratné Nedobrovolné Ekvivalentní Nesankční Ukládané na základě zákona Spravované státem nebo jinými osobami vykonávajícími veřejnou správu Veřejný příjem veřejných rozpočtů Zpravidla účelové Zpravidla řádné Pravidelné Plánované

12 Daňový příjem veřejného rozpočtu z teoretického hlediska
Peněžité plnění Nenávratné Nedobrovolné Ekvivalentní i neekvivalentní Nesankční Ukládané na základě zákona Spravované státem nebo jinými osobami vykonávajícími veřejnou správu Veřejný příjem veřejných rozpočtů Účelové i neúčelové Zpravidla řádné Pravidelné Plánované

13 Daně v širokém smyslu podle svého názvu
Daň v širokém smyslu (v Brně „berně“) Daň (v úzkém smyslu) Daně z příjmů Majetkové daně Daň z nemovitých věcí Daň z nabytí nemovitých věcí Daň silniční Daň z přidané hodnoty Spotřební daně Energetické daně Daň z hazardních her Poplatky Soudní Správní Místní Poplatky sui generis Vodní poplatky Za komunální odpad Poplatky podle atomového zákona a další… Jiná obdobná peněžitá plnění Clo Odvody Odvod z elektřiny ze slunečního záření Veřejná pojistná Příspěvky

14

15 Inkaso daně SR 2017 (v mld. Kč)
DPH 265,96 Spotřební a energetické daně 154,74 Daně z příjmů PO 115,19 Daně z příjmů FO 128,61 Majetkové daně 12,58 Poplatky za uložení odpadů 1,55 Odvod za odnětí půdy ze zeměděl. půdního fondu 0,26 Daň z hazardních her 5,47 Ostatní daňové příjmy 3,39 Celkem 687,75 Zdroj:

16 Daňové právo

17 Daňové právo Součást finančního práva × samostatné právní odvětví
Alternativní názvy berní právo právo povinných peněžitých plnění právo daňových příjmů veřejných rozpočtů Vnitřní diferenciace daňové právo poplatkové právo celní právo

18 Vymezení daňového práva
vymezení v užším smyslu soubor právních pravidel upravujících příjmy veřejných rozpočtů označené jako daně (formální pojetí) vymezení v širším smyslu soubor právních pravidel upravujících daňové příjmy veřejných rozpočtů, tj. daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění

19 Systém daňového práva Daňové právo Obecné Zvláštní

20 Systém daňového práva Daňové právo Hmotné (konstrukční prvky)
Procesní (správa daní)

21 Prameny daňového práva
Ústavní pořádek Čl. 2 odst. 3 Ústavy, čl. 4 a 11 Listiny Mezinárodní smlouvy Smlouvy o zamezení dvojímu zdanění Mezinárodní spolupráce (Štrasburská úmluva, TIEA, FATCA, Arbitrážní konvence) Právní předpisy Evropské unie Zákony a zákonná opatření Senátu Nařízení vlády Vyhlášky Obecně závazné vyhlášky obcí Vedle toho: interní normativní instrukce (zejm. pokyny D), judikatura, …

22 Ústavní základy daňového práva
Daně a poplatky lze ukládat jen na základě zákona. Čl. 11 odst. 5 Listiny Obdobně v Ústavách 1920, 1948 a 1968. Zdanit lze v zásadě cokoliv TULÁČEK, Michal. Vybrané ústavněprávní aspekty daní a jejich uchopení v judikatuře a praxi. Daně a právo v praxi, 2016, 21 (6), 2-6. ISSN

23 Daně v judikatuře ÚS Pravomoc ukládat daně (Pl. ÚS 63/04):
Daně a poplatky lze stanovit pouze zákonem Obec tedy nemůže uložit daň či poplatek, který zákon nepředpokládá, i kdyby spadaly do její samostatné působnosti obec může uložit pouze místní poplatky předvídané zákonem o místních poplatcích kraje v současné době nemohou ukládat žádné daně a poplatky

24 Daně v judikatuře ÚS Široký prostor pro rozhodování o předmětu, míře a rozsahu daní (Pl. ÚS 7/03): Nutnost posoudit dodržení kautel plynoucích z ústavního principu rovnosti Rovnost neakcesorická (čl. 1 Listiny, vyloučení svévole) Rdousící efekt daně Protiústavní je daň s konfiskačními dopady ve vztahu k majetkové podstatě Rovnost akcesorická (čl. 3 odst. 1 Listiny) Protiústavní je taková daň, která není v racionálním vztahu k účelu zákona, tzn. pokud není schopna účel zákona ovlivnit. Poznámka: ESLP zkoumá pouze porušení akcesorické rovnosti (čl. 14 Úmluvy) Také ESLP formuloval doktrínu rdousícího efektu: pokud na dotyčného nakládá nesnesitelné břemeno nebo rozvrací jeho finanční situaci

25 Daně v judikatuře ÚS Princip relativní rovnosti (Pl. ÚS 22/92):
nerovnost musí být racionálně odůvodněna výkonnější subjekt může odvádět vyšší daně méně výkonnému subjektu však nelze stanovit vyšší daně  zákaz daňové degrese méně výkonnému subjektu ale lze stanovit nižší daně Různé zdanění různých skutečností (Pl. ÚS 29/08): Nestejné procesy a věci nelze z důvodu respektování principu rovnosti upravovat stejně Různé zdanění tak nemůže být považováno za svévolné

26 Daně v judikatuře ÚS Retroaktivita I (Pl. ÚS 33/01):
Nepravá Až na výjimky povolená Pravá Až na výjimky zakázaná Retroaktivita II (Pl. ÚS 9/08): Bez závažného důvodu nelze měnit pravidla k tíži daňového subjektu v průběhu zdaňovacího období Změna v průběhu zdaňovacího období ale nemusí být vždy retroaktivní (odkaz do BVerfGE 2 BvL 2/83)

27 Daně v judikatuře ÚS Koncepce daňové politiky (Pl. ÚS 33/01):
Koncepce daňové politiky je věcí státu, který určuje, jaké bude daňové zatížení poplatníka konkrétní daně Konstrukční prvky musí být v zákoně (Pl. ÚS 3/95, „malé pivovary“): daně je možno stanovovat pouze na základě zákona ÚS se vymezuje proti neurčitému zmocnění k vydání prováděcího předpisu Racionalita uložených daní (Pl. ÚS 29/08): Iracionální kroky zákonodárce bez dalšího neznamená protiústavnost daně, pokud není daň rdousící nebo neporušuje princip rovnosti

28 Daně v judikatuře ÚS Zákaz extrémní disproporcionality (Pl. ÚS 29/08):
Na posuzování daní se nepoužívá test proporcionality In dubio mitius – v pochybách mírněji (IV. ÚS 666/02): Daňový proces nespadá pod čl. 6 Úmluvy Spadá ale pod čl. 36 odst. 2 Listiny V případě možného dvojího výkladu jsou OVM podle čl. 4 odst. 4 Listiny povinny šetřit podstatu a smysl práv a svobod  v pochybnostech je třeba postupovat mírněji

29 Daně v judikatuře ÚS Test přímé diskriminace (Pl. ÚS 31/13):
Jde o srovnatelného jednotlivce nebo skupiny? Je s nimi nakládáno odlišně na základě některého ze zakázaných důvodů? Je odlišné zacházení dotyčnému jednotlivci k tíži (uložením břemene nebo odepřením dobra)? Je toto odlišné zacházení ospravedlnitelné? Tj. sleduje legitimní zájem a je přiměřené? „Míra podezřelosti“ důvodu pro odlišné zacházení, od které se posléze odvíjí intenzita přezkumu ze strany soudu.

30 Daně v judikatuře ÚS Interpretace daňového zákona (Pl. ÚS 31/13):
interpretace daňového zákona nesmí vést k tomu, aby se předmětem zdanění zdalo něco co zákon za předmět daně s žádoucí mírou určitosti nepředpokládá při změně obsahu regulace je nutné poskytnout dostatečný časový prostor pro adaptaci

31 Zákony Správa daní Rozpočtové určení Jednotlivé daňové zákony
Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád Obecný předpis pro správu daní v širokém smyslu Mezinárodní spolupráce při správě daní a mezinárodní pomoc při vymáhání některých finančních pohledávek Jednotlivé daňové zákony Hmotné právo (konstrukční prvky) Zvláštní procesní ustanovení Daně v úzkém smyslu zpravidla 1 daň  1 zákon Kodexy pro soudní, správní a místní poplatky Poplatky sui generis a jiná peněžitá plnění obdobná daním a poplatkům napříč právním řádem zpravidla u odpovídající právní úpravy Rozpočtové určení Zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní Zákony č. 218/2000 Sb. (velká rozpočtová pravidla) a č. 250/2000 Sb. (malá rozpočtová pravidla) Místy i přímo u dané daně Kompetenční zákony

32 Subjekt daňověprávního vztahu
Daňověprávní vztahy peněžní vztahy týkající se soustřeďování daní do veřejných fondů (veřejných rozpočtů) regulované finančním (daňovým) právem prvky Subjekty Oprávněné Povinné Objekt Peněžní plnění Obsah Vyplývá z norem daňového práva Subjekt daňověprávního vztahu Stát (veřejná moc) Subjekt daně

33 Konstrukční prvky

34 Základní konstrukční prvky daní
Vymezují základní parametry zdanění Kdo? subjekt daně Co? předmět daně Kolik? Základ Sazba Výpočet Jak často? Zdaňovací období Do kdy? Splatnost Komu? Rozpočtové určení

35 Subjekt daně Subjekt daně Poplatník Plátce
Osoba nebo jednotka bez právní osobnosti, která je povinna daň platit × subjekt daňověprávního vztahu × subjekt správy daní × daňový subjekt Subjekt daně Poplatník Plátce

36 Předmět Hospodářská skutečnost, na jejímž základě je možné uložit subjektu daně daňovou povinnost Příjem Věc (např. pes) Jednání, úkon Činnost Přechod přes hranici Může jím být zásadně cokoliv

37 Základ daně Základ daně Valorický Specifický
Předmět daně vyjádřený v peněžních nebo jiných jednotkách Základ daně Valorický Specifický

38 Sazba daně Sazba Jednotná Diferencovaná
Měřítko, podle kterého se stanoví z daňového základu daň (efektivní sazba daně, Lafferova křivka) Sazba daně Poměrná Lineární Progresivní Klouzavá Stupňovitá Degresivní Pevná Sazba Jednotná Diferencovaná

39 Výpočet daně Přesný postup, jak spočítat výši daně Dílčí daně
Například: Daň z nabytí nemovitých věcí se vypočte jako součin základu daně zaokrouhleného na celé stokoruny nahoru a sazby daně. Dílčí daně Výchozí a výsledné veličiny Často chybí

40 Bez zdaňovacího období (jednorázová)
Zdaňovací období Období, ke kterým se váží všechny konstrukční prvky a za které se daň platí Typicky rok, čtvrtletí, měsíc Daň Se zdaňovacím obdobím (opakující se daň) Bez zdaňovacího období (jednorázová)

41 Splatnost daně Okamžik, se kterým právní předpis spojuje provedení platební povinnosti subjektem daně Splatnost daně Jednorázově Ve splátkách Zálohově

42 Rozpočtové určení Veřejný rozpočet, který do kterého plyne výnos daně
Státní (+ státní finanční aktiva a rezervní fond organizační složky státu) Územního samosprávného celku Státního fondu Národního fondu Evropské unie Daně Výlučné Státní Státní rozpočet Státní fondy Místní Sdílené

43 Další konstrukční prvky
osvobození věcné, osobní daněprosté minimum paušální daň minimální základ daně sleva na dani daňové zvýhodnění minimální výše daně, maximální výše daně

44 Daňový systém

45 Daňový systém Soustava daní
Souhrn jednotlivých daní Systém institucí zabezpečujících správu daní Systém uplatňovaných nástrojů, metod a pracovních postupů

46 Jiná obdobná peněžitá plnění
Základní členění daní Daně v širokém smyslu Daně Přímé Důchodové Majetkové Ležící majetek Transferové Ostatní Nepřímé Všeobecné Selektivní Poplatky Státní Soudní Správní Místní Ostatní (sui generis) Jiná obdobná peněžitá plnění Cla Veřejná pojistná

47 Klasifikace daní I Podle dopadu
Přímé Nepřímé Podle vztahu plátce a poplatníka (v ekonomickém smyslu) Plátce = poplatník Plátce je odlišný od poplatníka (možná se nově pro plátce v ekonomickém smyslu bude používat pojem odvodce)

48 Klasifikace daní II Podle subjektu Fyzická osoba Korporace
Účastníci sdružení typu konsorcium Domácnost Plný splitting – daň odvádí hlava rodiny Částečný splitting – např. spolupracující osoby Manželé

49 Klasifikace daní III Podle předmětu Důchodové daně Majetkové daně
Transferové daně Subjektové daně (daně z hlavy) Reálné (výnosové daně) Obratové daně kaskádovité Obratové daně z přidané hodnoty Spotřební daně

50 Klasifikace daní IV Podle šíře zachycení předmětu
Analytické Syntetické Podle způsobu placení daní Daně vybírané srážkou Daně vybírané na základě daňového tvrzení Daně vybírané na základě jiné skutečnosti

51 Klasifikace daní V Podle způsobu výpočtu daně
Sazbové Repatriační – kontingenční Podle osobní situace poplatníka Subjektové (respektující situaci poplatníka, in personam) Objektové (ignorující situaci poplatníka, in rem) Podle stanovení hodnoty daně vzhledem k daňovému základu Daně jednotkové Daně ad valorem (k hodnotě)

52 Správa daní

53 Správa daní probíhá podle daňového řádu!

54 Vztah k jiným procesním předpisům
Správní řád Soudní řád správní Občanský soudní řád Trestní řád Exekuční řád

55 Kde se použije a kde nepoužije daňový řád?
Daň z příjmů fyzických osob (z. č. 586/1992 Sb.) Ano Poplatek ze psů (z. č. 565/1990 Sb.) Odvod do vinařského fondu (z. č. 321/2004 Sb.) Ne Úhrada z vydobytých nerostů (z. č. 44/1988 Sb.) Bankovní poplatky Pokuta za přestupek

56 Osoba zúčastněná na správě daní
Subjekty správy daní Subjekt správy daní Správce daně Osoba zúčastněná na správě daní Daňový subjekt Třetí osoba Poplatník Plátce Správce daně Funkční označení orgánu veřejné moci! Úřední osoby Osoby zúčastněné na správě daní Daňové subjekty Poplatník Plátce daně Daňový subjekt Třetí osoby Zástupce Odborný konzultant Poradce (= daňový poradce nebo advokát)

57 Kdo může být správcem daně
Orgány Finanční správy České republiky Orgány Celní správy České republiky Obecní úřady Kdokoliv (či cokoliv) další

58 Finanční správa ČR Obecně o Finanční správě ČR
Orgány Finanční správy ČR Generální finanční ředitelství Odvolací finanční ředitelství Finanční úřady Specializovaný finanční úřad

59 Finanční správa ČR Finanční správa – soustava správních orgánů pro oblast správy daní Zákon č. 456/2011 Sb., o Finanční správě České republiky Finanční správě svěřeny i další úkoly Finanční kontrola Správa odvodů za porušení rozpočtové kázně Státní dozor nad loteriemi (do 31. prosince 2016)

60 Orgány Finanční správy ČR
Ministerstvo financí Generální finanční ředitelství Odvolací finanční ředitelství 14× Finanční úřad Specializovaný finanční úřad Praha Brno Praha a krajská města Praha

61 Generální finanční ředitelství
Celostátní působnost Řízení Finanční správy ČR Generální ředitel Vznik 1. ledna 2011 Podřízeno Ministerstvu financí Ústřední kontaktní orgán

62 Odvolací finanční ředitelství
Celostátní působnost Vznik 1. ledna 2013 Podřízeno Generálnímu finančnímu ředitelství Odvolací orgán proti rozhodnutím finančních úřadů

63 Finanční úřady 14 krajských finančních úřadů
Dále se člení na územní pracoviště dříve samostatné finanční úřady Za určitých okolností celostátní působnost Zejména vykonává správu daní Stanovuje, vybírá a vymáhá daně Vykonává finanční kontrolu

64 Specializovaný finanční úřad
Celostátní působnost pro vybrané subjekty PO s obratem vyšším než Kč Banky Zvláštní úřad pro „VIP poplatníky“ Ve světě obvyklý koncept

65 Celní správa ČR Obecně o Celní správě ČR Orgány Celní správy ČR
Generální ředitelství cel Celní úřady Celní úřad Praha Ruzyně

66 Celní správa České republiky
Celní správa – soustava správních orgánů a ozbrojený bezpečnostní sbor Zákon č. 17/2012 Sb., o Celní správě České republiky Hlavním úkolem celníků bývala správa cla Dnes vykonávají i další činnosti Správa daní – DPH a spotřební daně Obecný správce daně podle správního řádu (provádění správní exekuce) Správní dozor – hazardní hry, evidence tržeb, ... Přeshraniční činnosti – např. kontrola přeshraničního převozu odpadu, padělky, CITES, …

67 Celníci Celník × občanský zaměstnanec
Celník – fyzická osoba vykonávající službu podle služebního zákona pro bezpečnostní sbory Občanský zaměstnanec – zaměstnanec podle zákoníku práce

68 Orgány Celní správy ČR Ministerstvo financí Generální ředitelství cel
14× Celní úřad Celní úřad Praha Ruzyně Praha Praha a krajská města Letiště Václava Havla

69 Generální ředitelství cel
Celostátní působnost Podřízeno Ministerstvu financí Odvolací orgán proti rozhodnutím celních úřadů Policejní orgán podle trestního řádu Expozitury GŘC nejen v Praze

70 Celní úřady 14 krajských celních úřadů
Dále se člení na územní pracoviště Za určitých okolností celostátní působnost Správa cla Další úkoly svěřené celnímu úřadu zákonem Vybrané celní úřady mají širší věcnou působnost

71 Celní úřad Praha Ruzyně
Působnost v celním prostoru Celního úřadu Praha Ruzyně

72 Základní procesní instituty
Standardní procesní instituty, zásadně odpovídající jiným procesním předpisům Lhůty a počítání času Pozor! Čas se počítá jinak než v jiných předpisech. Doručování Dokumentace – prokol, spis, nahlížení do spisu Podání Průběh řízení Zahájení řízení Dokazování Předběžná otázka Rozhodnutí

73 Dokazování Důkazní břemeno zásadě tíží daňový subjekt
Správce daně prokazuje zejména skutečnosti rozhodné pro uplatnění následku za porušení povinností při správě daní Volné hodnocení důkazů, standardní důkazní prostředky Záznamní povinnost Evidence tržeb (z. č. 112/2016 Sb.) Pomůcky a sjednání daně

74 Daňová mlčenlivost Mlčenlivost správce daně je širší než u jiných orgánů veřejné moci Vztahuje se i na poskytování informací jiným OVM A to i o trestných činech s výjimkou daňové a poplatkové trestné činy trestné činy jejichž oznámení nebo nepřekažení je trestným činem úplatkářství, padělání peněz, … Taxativní výčet průlomů do daňové mlčenlivosti

75 Poskytování informací správci daně
Jednotlivé poskytování × dohoda se správcem daně Výzva Přístup k AML dokumentům Kauza „disponenti u bankovních účtů“

76 „Omezení mlčenlivosti advokátů“
Kauza „Omezení mlčenlivosti advokátů“

77 „Obtěžování svatebčanů“
Kauza „Obtěžování svatebčanů“

78 Podání Vymezená podání je třeba činit elektronicky Formulářová podání
Formát a struktura „Elektropokuta“ Formulářová podání Kauza kontrolního hlášení (nález Ústavního soudu sp. zn. Pl. ÚS 32/15)

79 Řízení × postupy při správě daní
Řízení = postup vedoucí k vydání rozhodnutí Postupy podle DŘ Neformalizované Vyhledávací činnost Místní šetření Formalizované Daňová kontrola Postup k odstranění pochybností Řízení podle DŘ Registrační řízení Řízení o závazném posouzení (editační povinnost) Daňové řízení

80 Opravné a dozorčí prostředky
Odvolací řízení Opravný prostředek Nemá odkladný účinek Obnova řízení Opravný i dozorčí prostředek Přezkumné řízení Dozorčí prostředek Autoremedura po podání správní žaloby Námitka, stížnost

81 Daňové řízení Souhrnný pojem pro nalézací řízení a řízení při placení daní Dvě současně probíhající roviny Nalézací rovina Platební rovina Nalézací rovina t t+3 roky (max t+10 let) t+6 let (max t+20/30 let) Platební rovina

82 Nalézací řízení Neuplatní se překážka věci rozhodnuté!
Cíl = stanovení daně Daňové tvrzení × bez daňového tvrzení Vyměření daně Daňové přiznání, hlášení, vyúčttování Platebního výměr Doměření daně Změna výše poslední známé daně Neuplatní se překážka věci rozhodnuté! Dodatečné daňové tvrzení, následné hlášení, dodatečné vyúčtování Dodatečný platební výměr Samovyměření Lhůta pro stanovení daně

83 Placení daní I Uplatní se i když nedošlo k nalézacímu řízení (dělená správa) Námitka Lhůta pro placení daní Evidence daní Nedoplatek × přeplatek × vratitelný přeplatek Pořadí úhrady daně Posečkání (řízení)

84 Placení daní II Vybírání daní Způsob placení Den platby
(kolky) Den platby Vracení platby je zásadně nepřípustné (× vratitelný přeplatek) Nejasná platba

85 Placení daní III Zajištění daní Zajišťovací příkaz Zástavní právo
Ručení Zajištění daně ručením nebo finanční zárukou Zálohy

86 Kauza Zajišťovací příkazy

87 Placení daní IV Vymáhání daní Daňová exekuce
Alternativně soudní exekutor, uplatnění v insolvenčním řízení, přihláška do veřejné dražby Subsidiární použití o. s. ř. Pravomoci správce daně jako exekučního orgánu upravuje pouze DŘ Ustanovení o oprávněném podle o. s. ř. se obdobně použijí pro správce daně v roli oprávněného

88 Další otázky správy daní
Správa daně vybírané srážkou Právní nástupnictví (daňová smrt) Následky porušení povinností při správě daní Platební delikty Pořádková pokuta Pokuta za nesplnění povinnosti nepeněžité povahy Pokuta za opožděné tvrzení daně Penále Úrok z prodlení Úrok z neoprávněného jednání správce daně Opatření při mezinárodním zdanění Převod výnosů daní Prominutí (daně, příslušenství daně, penále, úroku)

89 Mezinárodní spolupráce při správě daní
Zákon o mezinárodní pomoci při vymáhání některých finančních pohledávek (z. č. 471/2011 Sb.) Zákon mezinárodní spolupráci při správě daní (z. č. 164/2013 Sb.) Nařízení (EU) č. 904/2010 o správní spolupráci pro oblast DPH Nařízení (EU) č. 389/2012 o správní spolupráci v oblasti spotřebních daní Mezinárodní smlouvy Štrasburská úmluva, DTT, TIEA

90 Instituty mezinárodní spolupráce při správě daní
Výměna informací Na žádost Automatická Spontánní Doručování písemností Účast na úkonech, dílčích řízeních nebo jiných postupech Provádění souběžných daňových kontrol Vymáhání finančních pohledávek Zajištění finančních pohledávek


Stáhnout ppt "DPP116D Daňové právo v podnikatelské činnosti"

Podobné prezentace


Reklamy Google