Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zpracovatel: řešitelský tým ESF MU za účasti externích odborníků
Strategie rozvoje lidských zdrojů Krátkodobý realizační plán Jihomoravského kraje 2012 – 2013 Zpracovatel: řešitelský tým ESF MU za účasti externích odborníků
2
Obeznámení s přepracovanou návrhovou částí E/ + F/ KRP
Obsah prezentace Obeznámení s přepracovanou návrhovou částí E/ + F/ KRP Obeznámení s implementační částí G/ + H/ + I/ KRP
3
Struktura (dle zadání)
A/ Úvod B/ Analýza C/ SWOT analýza D/ Územní disparity RLZ E/ Priority, opatření a aktivity F/ Finanční plán do roku 2013 G/ Realizace naplňování a řízení KRP H/ Vyhodnocování a monitoring (naplňování a řízení KRP) I/ Komunikační akční plán KRP J/ Stručná verze KRP
4
Časový harmonogram realizace zpracovaní KRP JMK
Dokument/2011 IV V VI VII VIII IX X XI Úvod Analýza SWOT analýza Stanovení územních disparit RLZ Rámcové priority a opatření Finanční plán KRP do roku 2013 Realizace naplňování a řízení KRP Vyhodnocování a monitoring Komunikační plán KRP Stručná verze KRP Dokument/2011 IV V VI VII VIII IX X XI Úvod Analýza SWOT analýza Stanovení územních disparit RLZ Rámcové priority a opatření Finanční plán KRP do roku 2011 Realizace naplňování a řízení KRP Vyhodnocování a monitoring Komunikační plán KRP
5
E/ Priority, opatření a aktivity
6
1.1 Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace,
Priorita 1 Rozvoj lidského kapitálu NÁVRH OPATŘENÍ 1.1 Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace, 1.2 Spolupráce mezi vzdělávacími organizacemi všech stupňů ve vazbě na potřeby zaměstnavatelů, 1.3 Podpora terciárního vzdělávání včetně internacionalizace.
7
1.1. Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace Cíl opatření
-usnadnění přístupu k získávání vzdělávání a lepší konkurenceschopnost na trhu práce Popis opatření opatření je zaměřeno na podporu celoživotního učení pro zástupce široce pojaté cílové skupiny potenciálních zájemců. navazuje na strategii Evropa 2020 a především na Národní program reforem ČR 2011 Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Spolupráce na implementaci Národní soustavy kvalifikací v Jihomoravském kraji napříč veřejným a soukromým sektorem (především s ohledem na strukturu a potřeby zaměstnavatelů) – Krajská hospodářská komora JM 2. Finanční a koordinační podpora aktivit realizovaných v oblasti celoživotního učení (formální, neformální i informální vzdělávání) v souladu s KRP SRLZ JMK a dalšími programovými dokumenty kraje – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 3. Podpora dalších nástrojů pro neformální a informální učení s převažujícím zapojením nestátních neziskových organizací – Asociace nestátních neziskových organizací JMK 4. Podpora organizací poskytujících informační aktivity o struktuře a kvalitě vzdělání absolventů celoživotního učení pro zaměstnavatelský sektor – Krajská hospodářská komora JMK 5. Realizace průběžných průzkumů zaměstnanosti v JMK – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 6. Využití kapacit SŠ pro realizaci celoživotního učení, rozvíjení výsledků projektu UNIV 2 KRAJE – Odbor školství KrÚ JMK 7. Poskytování informační a metodické pomoci žadatelům ve školách a školských zařízeních o dotace z Programu celoživotního vzdělávání Evropské komise - Odbor školství KrÚ JMK
8
Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření
1.2. Spolupráce mezi vzdělávacími organizacemi všech stupňů ve vazbě na potřeby zaměstnavatelů Cíl opatření -prohloubení spolupráce základních, středních a vysokých škol se zaměstnavateli na efektivním přenosu informací o potřebě jednotlivých oblastí vzdělávání a jejich rozvoje ve vazbě na celkovou socioekonomickou strukturu Jihomoravského kraje Popis opatření spolupráce všech subjektů, které se na vzdělávání podílejí a to mezi sebou navzájem i vůči zaměstnavatelům je nutné definovat mechanismy zajišťující na úrovni kraje především jasnou vazbu mezi potřebami v oblasti sekundárního vzdělávání a relevantním trhem práce včetně definování výše uvedených liniových struktur Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Koordinace a podpora studijních oborů s ohledem na potřeby zaměstnavatelů, strategické dokumenty Jihomoravského kraje, případně vyšší stupňů ve vazbě na reformu sekundárního vzdělávání v kraji – Odbor školství KrÚ JMK 2. Aktivní využívání dostupných nástrojů pro monitoring a rozhodování v oblasti celkové koncepce rozvoje školství v linii základní-střední-vysoká škola – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 3. Podpora celkové spolupráce mezi ZŠ a SŠ na straně jedné a subjekty soukromého sektoru včetně podpory institucionální spolupráce v oblasti vzdělávání (kupříkladu veletrhy odborného vzdělávání) – Odbor školství KrÚ JMK 4. Podpora komunikace v oblasti využití poznatků z oblasti veřejného i soukromého sektoru ve studijních plánech vysokých škol – Rada pro rozvoj lidských zdrojů JMK 5. Další podpora spolupráce pedagogických pracovníků především základních a středních škol a subjektů soukromého a veřejného sektoru (včetně nestátních neziskových organizací) formou externích přednášek, praxí, tvorby a využití studijních materiálů ad. – Odbor školství KrÚ JMK
9
1.3 Podpora terciárního vzdělávání včetně internacionalizace
Cíl opatření využití stávající sítě vysokých škol s cílem dále rozšiřovat jejich působení na trh práce včetně tvorby specifických projektů umožňujících akceleraci přípravy v oblasti lidských zdrojů v souladu s potřebami subjektů soukromého sektoru navázaných na rychle se rozvíjející strukturu vysokých škol. Popis opatření - Zintenzivnění spolupráce mezi univerzitami a JMK na společných projektech cílených na růst kvalitního lidského kapitálu pro oblast vysokého školství ve vazbě na RIS JMK a na strategické plány vysokých škol Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Partnerství JMK a vysokých škol na projektech financovaných ze strukturálních fondů s cílem podporovat projekty nabízející možnosti spolupráce s trhem práce či zkvalitňující lidské zdroje na VŠ – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 2. Podpora projektů umožňující zapojení špičkových odborníků ze zahraničí do vzdělávání v rámci VŠ – Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu 3. Podpora projektů zaměřených na možnosti rozšiřování spolupráce zahraničními partnery v oblasti rozšiřování především znalostního a dovednostního potenciálu (zahraniční stáže žáků/studentů či vědeckých pracovníků, spolupráce SŠ se zaměstnavatelskou sférou na možnosti rozšíření uplatnění absolventů ad.) – Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu
10
2.5 Zvyšování lidského potenciálu kraje v oblasti vědy a výzkumu
Priorita 2 Adaptabilita a růst inovačního potenciálu NÁVRH AKTUALIZOVANÝCH OPATŘENÍ 2.1 Podpora organizací s vysokou přidanou hodnotou s tradičním produkčním zaměřením, 2.2 Udržení vhodné struktury nabídky kurzů dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby trhu práce, zvyšování konkurenceschopnosti a profesní mobility, 2.3 Podpora výměny zkušeností v oblasti rozvoje lidského kapitálu ve vazbě na inovační potenciál kraje a tvorbu sítí 2.4 Podpora lidských zdrojů zaměřených na podporu inovačního podnikání v rámci místních platforem 2.5 Zvyšování lidského potenciálu kraje v oblasti vědy a výzkumu
11
Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření
2.1 Podpora organizací s vysokou přidanou hodnotou s tradičním produkčním zaměřením Cíl opatření - systematická podpora možností propojení průmyslových odvětví s výstupy generovanými organizacemi zaměřenými na inovace či vědu a výzkum Popis opatření - budou rozvíjeny aktivity spojené s diferencovanými druhy podpory umožňující mnohem širší propojení na jedné straně inovacemi či výstupy vědecko-výzkumných aktivit a komerčním, resp. průmyslovým využívání těchto poznatků: komunikační platformy typu TT, technologické parky či prostory pro spin-offs Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Vytvoření a propagace databáze subjektů malých a středních podniků s produkčním zaměřením umožňujícím reflexi inovačních trendů v JMK využívající širokou strukturu lidských zdrojů s cílem výběru vhodných potenciálních příjemců finanční podpory – Krajská hospodářská komora JM 2. Navržení a propagace souboru opatření pro podporu rozvoje lidských zdrojů uvnitř MSP ve vazbě na zvyšování jejich konkurenceschopnosti v rámci ČR i Evropy (případně jejich expanze na asijské trhy) – Krajská hospodářská komora JM 3. Etablování a propagace pravidelných setkání zástupců malých a středních podniků organizací za účastí odborníků z vědecké a odborné veřejnosti – Krajská hospodářská komora JM 4. Definovat klíčové trendové odvětví mající potenciál k dalšímu propojení s inovačním lidským potenciálem regionu (ve vazbě na RIS JMK či strategii hospodářského rozvoje) – Jihomoravské inovační centrum 5. Vytvořit soubor nástrojů/projektů pro zakládání MSP (především malé firmy), které by využívaly synergický potenciál inovačních výstupů a umožnily recipročně reflektovat možnosti dané regionální průmyslovou bází především s ohledem na lidské zdroje – Jihomoravské inovační centrum
12
2.2 Udržení vhodné struktury nabídky kurzů dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby trhu práce a zvyšování konkurenceschopnosti a profesní mobility Cíl opatření - předcházet neefektivitě systému dalšího vzdělávání důsledkem nesouladu nabídky a poptávky na trhu práce a to lepším zaměřením dotačních titulů a větším zapojením organizací formálního vzdělávání do poskytování tohoto typu vzdělávání. Popis opatření Komunikovat skutečné potřeby generované zaměstnavateli napříč soukromým, neziskovým a veřejným sektorem, dále zefektivnit komunikaci s Úřadem práce ČR, resp. kontaktními pracovišti s cílem mnohem efektivnějšího využití prostředků určených na rekvalifikace Podpořit etablování tzv. dílčích kvalifikací, které umožní postupné vzdělávání formou jednotlivých bloků s přímou vazbou na formální vzdělávací proces. Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Podporovat zapojování odborných středních škol jako poskytovatelů dalšího profesního vzdělávání v kraji – Odbor školství KrÚ JMK 2. Podporovat přímou spolupráci mezi subjekty soukromého sektoru a veřejnou správou na využívání prostředků určených na další vzdělávání – Krajská hospodářská komora JMK 3. Projekty na podporu vybudování soustavy tzv. dílčích kvalifikací v kraji s vazbou na Národní soustavu povolání – Krajská hospodářská komora JM 4. Monitoring potřeb trhu práce a transfer získaných poznatků směrem k poskytovatelům dalšího vzdělávání za koordinační role subjektů veřejné správy (včetně monitoringu počtu zaměstnanců veřejného – např. kurzy eGon zaměřené na problematiku e-governmentu) – Úřad práce ČR, resp. jeho krajské pobočky 5. Podpora nabídky vzdělávacích produktů pro řídící pracovníky veřejného i soukromého sektoru z oblasti duševního vlastnictví, inovačního podnikání či dalších – Jihomoravské inovační centrum 6. Vybudování webového portálu informujícím o struktuře nabídky vzdělávání a struktury poptávky trhu práce včetně informací o využití případné finanční podpory – Krajská hospodářská komora JM 7. Průběžné hodnocení úspěšnosti dopadů projektu Informačních míst pro podnikatele (InMP) do podpory profesní mobility – Krajská hospodářská komora JM 8. Tvorba specifických vzdělávacích produktů vázaných na fenomén zahraniční i domácí imigrace ve vazbě na další prvky zapojování na trh práce – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 9. Vytvořit nástroje na podporu získání iniciačních dovedností formou praxí a stáží u studentů či nezaměstnaných – Krajská hospodářská komora JM 10. Spolupracovat s organizacemi ohroženými tzv. ekonomickou krizí na dalším vzdělávání zaměstnanců s cílem zvýšit jejich odborný potenciál – Úřad práce ČR, resp. krajské pobočky 11. Informovanost a publicita dalšího vzdělávání dospělých – Regionální informačně-vzdělávací středisko Brno – Bosonohy
13
Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření
2.3 Podpora výměny zkušeností v oblasti rozvoje lidského kapitálu ve vazbě na inovační potenciál kraje a tvorbu sítí Cíl opatření -podpora výměny zkušeností napříč mezi jednotlivými subjekty v rámci veřejného i soukromého sektoru a to včetně zahraničních, z oblasti metod a způsobů v oblasti dalšího vzdělávání ve vazbě na současné trendy spojené s inovačními formami podnikání Popis opatření vytvořeno nové opatření, které je komplementem k opatření 2.2.; zaměřeno na podporu výměny zkušeností a tzv. nejlepších dostupných technik (BAT) s ohledem na nutnost nadále podporovat inovační potenciál subjektů veřejného, neziskového i soukromého sektoru působícího v regionu v souladu s nejnovějšími trendy nejen v ČR Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Vytvoření metodických dokumentů umožňujících subjektům soukromého sektoru zefektivnit procesy v oblasti rozvoje lidských zdrojů ve vazbě na nejnovější poznatky v oblasti inovačního podnikání (HR, head hunting ad.) – Krajská hospodářská komora JM 2. Spolupráce kraje s odbornými středními školami na zařazení vzdělávacích modulů z oblasti inovačního podnikání, možností komercionalizace výzkumu ad. – Jihomoravské inovační centrum 3. Podpora organizace workshopů a seminářů především pro subjekty soukromého sektoru zaměřených na problematiku inovačního lidského kapitálu – Krajská hospodářská komora JM 4. Podpora fungování subjektů zaměřených na podporu inovačního podnikání (např. transfery technologií) včetně adekvátní přípravy lidských zdrojů – Krajská hospodářská komora 5. Podpora tvorby sítí a klastrů přímo propojujících podnikatelské subjekty s vědecko-výzkumnými centry v kraji – Jihomoravské inovační centrum 6. Vybudování systému podporujícího poptávku výzkumu a vývoje ze strany podnikatelských subjektů u odborných středních a vysokých škol v kraji – Jihomoravské inovační centrum 7. Zpracování a realizace případových studií mapujících klastrový potenciál v regionech kraje – Jihomoravské inovační centrum
14
Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření
2.4 Podpora lidských zdrojů zaměřených na podporu inovačního podnikání v rámci místních platforem Cíl opatření - podpora disperze inovačního potenciálu v rámci kraje vázaného na efektivní využití lidských zdrojů s využitím specifických institucionálně definovaných nástrojů propojujících možnost využití inovací lidskými zdroji v souladu s nejnovějšími trendy v oblasti lidských zdrojů Popis opatření - zaměřeno na podporu aktivit, které budou napomáhat dekoncentraci podnikání s vysokým inovačním potenciálem napříč celým Jihomoravským krajem. Předpokládána je vysoké zapojení ze strany veřejného sektoru, které bude vytvářet podmínky pro investice do nových projektů s vysokou přidanou hodnotou ve formě zřizování a podpory VTP, podpory podnikatelského prostředí ad. Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Zakládání nových VTP center především v regionech Jihomoravského kraje s akcentem na oblasti potencionálně vystavené riziku tzv. strukturální zaostalosti s kombinovanými negativními trendy v oblasti sociální, ekonomické a dalších – Krajská hospodářská komora JM 2. Vytvoření sítě spolupráce mezi vytvářenými regionálními centry VTP a centry excelence působícími především při vysokých školách v Brně – Jihomoravské inovační centrum 3. Cílená propagace možností zaměstnání v regionálních centrech VTP – Krajská hospodářská komora JM 4. Propagační aktivity cílené na podporu potenciálu v oblasti inovačního podnikání včetně poskytování konzultačních služeb pro podnikatele (kupříkladu MIC Akcelerátor) – Jihomoravské inovační centrum 5. Spolupráce s VTP centry podporující diseminaci a diverzifikaci průmyslových aktivit s možností rozvoje inovačního potenciálu napříč celým krajem s komplementem v podobě dlouhodobé transformace struktury lidských zdrojů (klíčové jsou především regiony s rizikem dlouhodobé tzv. strukturální zaostalosti kombinující negativní trendy v sociální, ekonomické a dalších oblastech) – Krajská hospodářská komora JM
15
2.5 Zvyšování lidského potenciálu kraje v oblasti vědy a výzkumu
Cíl opatření - vytvořit nástroje systémové podpory v oblasti lidských zdrojů spojené s celkovým profilem regionu v činnostech a prvcích spojených s vědou a výzkumem Popis opatření zacíleno na budování systémové podpory pro špičkové vědecké pracovníci žijící nebo přijíždějící do Jihomoravského kraje: podpora budování adekvátní infrastruktury a segmentu služeb, které umožní přivést a udržet v regionech kraje vysokou úroveň kvality života a možností profesního růstu. Komplementem je další podpora organizací působících v oblasti facilitace zahraničních i českých vědeckých pracovníků působících ve vědecko-výzkumných centrech. Neméně důležitým komplementem je celková propagace možností v oblasti lidských zdrojů v JMK ve spojení s vědou a výzkumem včetně nástrojů na podporu studentů středních a vysokých škol. Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Analýza možností podpory infrastruktury pro oblast lidských zdrojů uplatňovaných v oblasti vědy a výzkumu – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 2. Podpora organizací zaměřujících se na obohacování lidských zdrojů v oblasti vědy a výzkumu formou zapojování zahraničních vědců či reintegrací špičkových českých vědců a to ve vazbě na dlouhodobé potřeby vědecko-výzkumných organizací působících napříč krajem – Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu 3. Vytvoření nástrojů na podporu žáků základních a středních škol pro aktivity v oblasti vědy a výzkumu - Odbor školství KrÚ JMK 4. Podpora veřejné správy pro vysoké školy ve využívání různých dotačních titulů podporujících vědu a výzkum ve vazbě na kvalitní lidský kapitál (kupříkladu forma partnerství v projektech) – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 5. Vytvoření propagačních nástrojů, ve spolupráci s vysokými školami, umožňujících cílenou podporu v oblasti příchodu špičkových zahraničních vědeckých pracovníků na pracoviště v kraji – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK 6. Podpora projektu Moravan Science Centre Brno – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK
16
3.1 Modernizace a zvýšení efektivnosti veřejných služeb zaměstnanosti,
Priorita 3 Rozvoj politiky zaměstnanosti NÁVRH AKTUALIZOVANÝCH OPATŘENÍ 3.1 Modernizace a zvýšení efektivnosti veřejných služeb zaměstnanosti, 3.2 Rovné příležitosti
17
3.1 Modernizace a zvýšení efektivnosti veřejných služeb zaměstnanosti
Cíl opatření - zefektivnění stávajících služeb a posilování spolupráce s institucemi veřejné správy, se zaměstnavateli, profesními sdruženími, vzdělávacími a neziskovými organizacemi Popis opatření - Veřejné služby zaměstnanosti musí zajistit kvalitní a včasnou pomoc nezaměstnaným, nezaměstnaností ohroženým a zájemcům o zaměstnání. Zásadním předpokladem je orientace na zvyšování dovedností jednotlivce a poskytování širších služeb, které nejlépe podpoří jeho reintegraci na trhu práce. Toto opatření se zaměřuje na kvalitu a rozsah poskytovaných služeb v rámci Úřadu práce ČR a na spolupráci s ostatními institucemi působícími v oblasti trhu práce. Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Koordinace spolupráce služeb zaměstnanosti (informační a poradenské aktivity, agentury práce) s institucemi státní správy a samosprávy, zaměstnavateli, profesními sdruženími, vzdělávacími a neziskovými organizacemi – Úřad práce ČR, resp. krajské pobočky 2. Podpora kvalifikace a profesionalizace zaměstnanců služeb zaměstnanosti, získávání kvalifikovaných pracovníků, jejich průběžná teoretická i praktická příprava, doškolování – Úřad práce ČR, resp. krajské pobočky 3. Realizace tzv. „na míru šitých programů“, práce s marginalizovanými, individuální proaktivní přístup (jako pracovní metoda zaměstnanců poskytujících nebo podporujících poskytování služeb zaměstnanosti) – Úřad práce ČR, resp. krajské pobočky 4. Řízení lidských zdrojů a zvyšování kvality vzdělávání v orgánech Jihomoravského kraje – Odbor regionálního rozvoje KrÚ JMK
18
Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření
3.2 Rovné příležitosti Cíl opatření - Odstraňování přetrvávajících nerovností v přístupu k zaměstnávání žen a mužů. Vytváření podmínek na trhu práce, které budou respektovat specifické požadavky při zaměstnání žen. Zvýšení povědomí o nových formách zaměstnávání a podpora jejich zavádění Popis opatření zaměřeno na odstraňování přetrvávajících nerovností mezi ženami a muži na pracovním trhu a prosazování naplňování principu rovných šancí žen a mužů v praxi. Podpora opatření směřujících k harmonizaci rodinného a pracovního života Klíčové aktivity, resp. aktivity naplňující opatření 1. Zvyšování veřejného povědomí o otázkách diskriminace žen na pracovním trhu a možnostech boje s ní v souvislosti se zákonem o rovných příležitostech (tzv. antidiskriminační zákon) – ANNO JMK 2. Spuštění informační a propagační kampaně, která bude zdůrazňovat výhody nových forem zaměstnávání jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele ve vazbě na koncepci rodinné politiky Jihomoravského kraje – Úřad práce ČR 3. Podpora nových forem zaměstnávání (dílčí úvazky, sdílená pracovní místa, práce z domu), což povede k vytváření podmínek maximální účasti žen na trhu práce (včetně zapojení žen na rodičovské dovolené) – Úřad práce ČR 4. Podpora sociálních služeb v oblasti péče o děti a starší či nemocné členy rodiny – Odbor sociálních věcí KrÚ JMK 5. Podpora projektů, které vedou k udržení vhodné struktury absolventů na trhu práce – např. projekty, které povedou k vhodné struktuře míst vzhledem k potřebám trhu práce – Úřad práce ČR 6. Podpora procesu integrace cizinců ze zemí EU (další podpora ve vazbě na koncepci Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje či Jihomoravského regionálního centra na podporu integrace cizinců) – Jihomoravský kraj 7. Podpora zaměstnávání zdravotně postižených osob – Úřad práce ČR 8. Institucionální zajištění poradenství pro volbu budoucího povolání – Úřad práce ČR
19
F/ Finanční plán KRP do roku 2013
20
VÝCHODISKA FINANČNÍHO PLÁNU – rozpočtový výhled
Vzhledem k situace, že není zatím schválen rozpočet kraje, možnosti financování KRP SRLZ v letech 2012 a 2013 jsou odvozeny od rozpočtového výhledu JMK na období 2012 – 2014 Vychází z přetrvávajících dopadů krize a zohledňuje čerpání prostředků z fondů EU. Po schválení rozpočtu na rok 2012 bude finanční plán dopracován.
21
VÝCHODISKA FINANČNÍHO PLÁNU
Financování navrhovaných priorit a opatření tak vychází z relativně omezených možností krajského rozpočtu a poměrně uspokojivých možností evropských zdrojů. Je možné také částečně počítat s participací krajských organizací, s obcemi v JMK (a jejich organizacemi), se státními organizacemi v JMK, s mikroregiony, s výzkumnými organizacemi, VŠ, VOŠ, SŠ, se vzdělávacími agenturami, hospodářskými a agrárními komorami a s dalšími podnikatelskými a profesními sdruženími v kraji, s NNO a dalšími veřejnými a soukromými zdroji. NEJVÍCE ZDROJŮ EU V OBLASTI LZ BUDE ČERPAT VŠ A VÝZKUMNÁ ZÁKLADNA.
22
Finanční plán KRP SRLZ na roky 2012-2013
Priorita č. 1: Rozvoj lidského kapitálu
23
Zdroje financování (rámcové finanční částky v Kč)
Opatření Aktivita Státní rozpočet včetně kofinancování dotací z EU* Předpokl. přijatá dotace (EU) Krajský rozpočet včetně kofinancování dotací z EU Jiné** 1.1 Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace I. II. III. IV. V. VI. VII. ,- ,- 2 000 000,- 1 000 000,- x ,- ,- ,- 10 000 000,- 5 000 000,- ,- 500 000,- ,- ,- 250 000,- 1.2 Spolupráce mezi vzdělávacími organizacemi všech stupňů ve vazbě na potřeby zaměstnavatelů 34 000 000,- X 119 000 000,- 6 000 000,- 21 000 000,- 300 000,- 800 000,- 80 000,- 500 000,- 150 000,- 1.3 Podpora terciárního vzdělávání včetně internacionalizace 800 000,- 1 250 000,- 5 000 000,- 4 000 000,- 5 500 000,- 4 500 000,- 3 500 000,- 400 000,- 200 000,-
24
Priorita č. 2: Adaptabilita a růst inovačního potenciálu
25
Zdroje financování (rámcové finanční částky v Kč)
Opatření Aktivita Státní rozpočet včetně kofinancování dotací z EU* Předpokl. příjatá dotace (EU) Krajský rozpočet včetně kofinancování dotací z EU Jiné** 2.1 Podpora organizací s vysokou přidanou hodnotou s tradičním produkčním zaměřením I. II. III. IV. V. 200 000,- 5 000 000,- 600 000,- 20 000 000,- 4 000 000,- 1 000 000,- 3 000 000,- 100 000 000- 25 000 000,- 1 600 000,- 3 900 000,- 100 000,- 700 000,- 300 000,- X 2.2 Udržení vhodné struktury nabídky kurzů dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby trhu práce, zvyšování konkurenceschopnosti a profesní mobility VI. VII. VIII. IX. X. XI. 800 000,- 2 000 000,- 10 000 000,- 900 000,- 50 000,- ,- ,- ,- ,- ,- 400 000,- 1 200 000- ,- 50 000,- 2.3 Podpora výměny zkušeností v oblasti rozvoje lidského kapitálu ve vazbě na inovační potenciál kraje a tvorbu sítí 4 000 000,- 50 000 000,- 900 000,- 1 000 000- 2 000 000- 2.4 Podpora lidských zdrojů zaměřených na podporu inovačního podnikání v rámci místních platforem ,- 80 000 000,- ,- 6 000 000,- 1 500 000,- 2.5 Zvyšování lidského potenciálu kraje v oblasti vědy a výzkumu 7 000 000,- 60 000 000,- 30 000 000,- 310 000 000,- 2 500 000- 500 000,- x
26
Priorita č. 3: Rozvoj politiky zaměstnanosti
27
Zdroje financování (rámcové finanční částky v Kč)
Opatření Aktivita Státní rozpočet včetně kofinancování dotací z EU* Předpokl. přijatá dotace (EU) Krajský rozpočet včetně kofinancování dotací z EU Jiné** 3.1 Modernizace a zvýšení efektivnosti veřejných služeb zaměstnanosti I. II. III. IV. X 4 000 000,- 800 000,- 1 200 000,- 12 000 000,- 3 000 000,- 7 000 000,- 150 000,- 3 000 000,- 200 000,- x 3.2 Rovné příležitosti V. VI. VII. VIII. 1 000 000,- 500 000,- 100 000,- ,- ,- 9 000 000,- ,- ,- 50 000,- ,- ,-
28
G/ Realizace naplňování a řízení Krátkodobého realizačního plánu
29
ODBORY KRAJSKÉHO ÚŘADU
ZASTUPITELSTVO KRAJE HEJTMAN A NÁMESTCI RADA KRAJE VÝBORY RRLZ KOMISE ŘEDITELKA KrÚ ODBORY KRAJSKÉHO ÚŘADU KRP SRLZ RHSD SPOLUPRACUJÍCÍ SUBJEKTY NA ÚZEMÍ KRAJE (obce, dobrovolné svazky obcí, místní akční skupiny, státní instituce, nestátní neziskové organizace, podnikatelské asociace, hospodářské a profesní komory, odbory,VŠ, VOŠ, SŠ, ZŠ, vzdělávací agentury, ANNO JMK atd.) Poznámka: zvýraznění přímých vztahů nepřímé interakce
30
Spolupracující subjekty Harmonogram vyhodnocování
PRIORITA Spolupracující subjekty Harmonogram vyhodnocování Rozvoj lidského kapitálu Krajská pobočka úřadu práce, subjekty zaměstnavatelského sektoru, nestátní neziskové organizace relevantního zaměření, obce III, II a I, veřejné vysoké školy, střední a vyšší odborné školy, nestátní vzdělávací agentury, ANNO JMK, KHK JM, RHK Brno, RRA, RRS 2x ročně KrÚ pro RRLZ 1 × ročně KrÚ pro RJMK Adaptabilita a růst inovačního potenciálu Krajská pobočka úřadu práce, subjekty zaměstnavatelského sektoru, obce III, nestátní neziskové organizace relevantního zaměření, vybrané instituce VaV, veřejné vysoké školy, státní vysoká škola, KHK JM, RHK Brno, RRA, RRS, CEITEC, CERIT, ICRC, JIC, Český technologický park Brno Rozvoj politiky zaměstnanosti v JMK Krajská pobočka úřadu práce; odborové organizace, poradenská centra, KHK JM, RHK Brno, AK, zaměstnavatelské svazy, subjekty zaměstnavatelského sektoru; nestátní neziskové organizace relevantního zaměření, renomované personální agentury, veřejné a soukromé vysoké školy, střední a vyšší odborné školy, podnikatelské subjekty terciárního sektoru
31
Vztahy mezi garantem opatření za JMK a spolupracujícími institucemi
Organizace zřízené nebo založené JMK (např. školy, sociální zařízení) Garant opatření za JMK Jihomoravský kraj Obce v JMK (samostatná a přenesená působnost) DSO - mikroregiony Státní organizace v území JMK (např., Krajská pobočka ÚP ČR, ČSSZ) Odborové organizace NNO ANNO JMK Samosprávné podnikatelské instituce Rada kraje, Zastupitelstvo RRLZ, KÚ Veřejné a soukromé VŠ Vzdělávací instituce RRA, JIC, JCMM Regionální rada soudržnosti RHK Brno, KHK JM VT parky, spin off, klastry apod.,
32
PRIORITA Opatření Monitoring (RRLZ) Iniciace Realizace
Harmonogram vyhodnocování Rozvoj lidského kapitálu (koordinátor priority – Odbor školství – souhrnná zpráva pro RRLZ – 1x ročně ) 1.1. Celoživotní učení pro všechny a jeho realizace Miloš Antoš Odbor školství 2x ročně pro RRLZ 1.2 Spolupráce mezi vzdělávacími organizacemi všech stupňů ve vazbě na potřeby zaměstnavatelů Ing. Josef Burda 1.3 Podpora terciárního vzdělávání včetně internacionalizace doc. Mikuláš Bek Mgr. Jiří Janda Odbor regionálního rozvoje
33
Harmonogram vyhodnocování
PRIORITA Opatření Monitoring (RRLZ) Iniciace Realizace Harmonogram vyhodnocování Adaptabilita a růst inovačního potenciálu (koordinátor priority – Odbor regionálního rozvoje – souhrnná zpráva pro RRLZ – 1x ročně ) 2.1 Podpora organizací s vysokou přidanou hodnotou s tradičním produkčním zaměřením pro JMK Mgr. Petr Kostík Ing. Jiří Urban Ing. Helena Pískovská Odbor regionálního rozvoje KHK JM a RHK Brno 2x ročně pro RRLZ 2.2 Udržení vhodné struktury nabídky kurzů dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby trhu práce a zvyšování konkurenceschopnosti Ing. Jan Marek Ing. Jan Marek Lubomír Marko Mgr. Petr Kostík Ing. Helena Pískovská, ÚP ČR krajská pobočka Odbor školství 2.3 Podpora výměny zkušeností v oblasti rozvoje lidského kapitálu ve vazbě na inovační potenciál kraje Mgr. Petr Kostík Mgr. Jiří Janda Ing. Václav Keprt, CSc. PhDr. Milada Pelajová KHK JM, JCM, RHK Brno JIM 2.4 Podpora lidských zdrojů zaměřených na podporu inovačního podnikání v rámci místních platforem Mgr. Petr Kostík Ing. Andrzej Bartoš 2.5 Zvyšování lidského potenciálu kraje v oblasti vědy a výzkumu doc. Mikuláš Bek doc. Mikuláš Bek, Ing. Andrzej Bartoš Ing. Petr Krátký Bc. Bohuslava Zámečníková Miloš Antoš
34
PRIORITA Opatření Monitoring (RRLZ) Iniciace Realizace
Harmonogram vyhodnocování Rozvoj politiky zaměstnanosti v JMK koordinátor priority – Odbor sociálních věcí – souhrnná zpráva pro RRLZ – 1x ročně ) 3.1 Modernizace a zvýšení efektivnosti veřejných služeb zaměstnanosti Ing. Jan Marek Ing. Václav Keprt, CSc PhDr. Milada Pelajová PhDr. Jiří Němec, Ph.D. Krajská pobočka ÚP ČR Odbor regionálního rozvoje 2x ročně pro RRLZ 3.2 Rovné příležitosti Jaromír Hron Ing. Václav Keprt, CSc. Mgr. Jiří Janda ANNO Odbor sociálních věcí Celkový koordinátor všech priorit a opatření a navrhovatel zpracování KRP 1-3 PRIORITY včetně všech opatření RRLZ jako celek Ing. Pavel Fišer Ing. Pavel Fišer Odbor regionálního rozvoje ve spolupráci s RRLZ 1 x 2 roky pro RRLZ
35
H/ Vyhodnocování a monitoring KRP (naplňování a řízení)
36
Formulace dílčí zprávy
Pro formulaci dílčí zprávy za rámcovou prioritu je nutné dodržet následující obsahovou strukturu PRIORITA Číslo a název opatření Cíl opatření Naplňování cílu opatření za dosavadní etapu realizace (vypsat podrobný popis včetně aktivit, zapojených subjektů, zdrojů financování a indikátorů)
37
Celková souhrnná roční zpráva
Schéma vazeb mezi dílčími zprávami za rámcové priority a souhrnnou roční zprávu Dílčí zpráva za prioritu 1 – Rozvoj lidského kapitálu Celková souhrnná roční zpráva Dílčí zpráva za prioritu 2 – Adaptabilita a růst inovačního potenciálu Dílčí zpráva za prioritu 3 – Rozvoj politiky zaměstnanosti
38
I/ Komunikační akční plán KRP
39
Schéma implementace KRP SRLZ
Krátkodobý realizační plán SRLZ Zastupitelství Jihomoravského kraje Rada Jihomoravského kraje Výbory a komise kraje Krajský úřad JMK Odbory a oddělení Rada pro rozvoj lidských zdrojů Hejtman a náměstci Spolupracující instituce RRLZ KHK, RHK Komunikační platformy, struktury a nástroje Veřejnost Obce III. ÚP ČR Instituce EU NVF
40
Nástroje informačních a propagačních aktivit KRP SRLZ JMK
41
Nástroj Forma Cílová skupina Dopad
Termín Internet Webová stránka KrÚ JMK Všechny cílové skupiny, veřejnost Snadná dostupnost informací pro všechny cílové skupiny Od Tištěné materiály Informační letáky, plakáty, brožury Průběžně Dílčí zprávy za jednotlivá opatření KRP SRLZ Za program a za jednotlivé části –opatření a aktivity RRLZ JMK, Rada JMK, veřejnost Informace o plnění opatření a aktivit 1 x za půl roku Semináře v rámci ESF Regionální, lokální Subjekty implementační struktury, všechny cílové skupiny Podpora komunikačních toků, zpětná vazba 1 x za tři měsíce Informační setkání ve vybraných obcích III. Setkání všech cílových skupin se subjekty implementační struktury Všechny cílové skupiny Snadná dostupnost informací pro všechny cílové skupiny, zpětná vazba
42
Nástroj Forma Cílová skupina Dopad
Termín Prezentace aktivit a opatření KRP SRLZ Prezentace na tematicky zaměřených konferencích a veletrzích (mezinárodní, celostátní, regionální) Všechny cílové skupiny, subjekty implementační struktury, veřejnost Podpora komunikačních toků, zpětná vazba Podle možností a termínů akcí, minimálně 1x za půl roku Komunikace s médii: tisk, televize, rozhlas Regionální (tiskové konference, reportáže, rozhovory, inzerce, atp.) Všechny cílové skupiny, veřejnost Vytvoření povědomí o existenci SRLZ Průběžně s vazbou na další aktivity JMK Monitoring Pololetně na úrovni RRLZ, Rady JMK Všechny cílové skupiny Zpětná vazba 1 x za půl roku Propagační předměty KÚ JMK Bloky, desky, pera, tašky, samolepky, atp. Vytvoření a podpora povědomí o programu Průběžně
43
Zdroje informací a cílové skupiny přijímající informace
44
Cílové skupiny Zdroje informací Zprostředkující orgány Kraj Media
Obce, svazky obcí NNO Podnikatelé a profesní spolky Právnické osoby Řídící orgán Semináře školení, kontrola Semináře, školení Aktuální informace Zprostředkující orgány – vybrané řídícím orgánem předávat informace Vyhlašování, výzvy, aktuální informace předávat informace Školení, předávat informace, poradenská činnost Školení, předávat informace, poradenská činnost Aktuální informace z regionu zveřejňovat úspěšné projekty Poskytování informací přes IIC Poskytování informací přes KHK A RHK Aktuální informace, vyhlašování výzvy Obce Předávání informací, kontakt na garanta opatření
45
Finanční rozpočet na realizaci nástrojů informačních a propagačních aktivit KRP SRLZ JMK
46
Dílčí zprávy za jednotlivá opatření KRP SRLZ
Nástroj Forma Termín Finance Internet Aktualizovaná webová stránka KÚ JMK Od z běžného rozpočtu kraje (KR) Tištěné materiály Informační letáky, plakáty, brožury Průběžně z KR, (brožury) Dílčí zprávy za jednotlivá opatření KRP SRLZ Za program a za jednotlivé části –opatření a aktivity 1 x za půl roku KR Informační setkání ve vybraných obcích III. Setkání všech cílových skupin se subjekty implementační struktury z KR Prezentace aktivit a opatření KRP SRLZ Prezentace na tematicky zaměřených konferencích a veletrzích (mezinárodní, celostátní, regionální) Podle možností a termínů akcí, minimálně 1 x za půl roku z KR Komunikace s médii: tisk, televize, rozhlas Regionální (tiskové konference, reportáže, rozhovory, inzerce, atp.) Průběžně s vazbou na další aktivity JMK z KR Monitoring vč.průzkumu veř. mínění Pololetně na úrovni RRLZ, Rady JMK z KR Propagační předměty KÚ JMK Bloky, desky, pera, tašky, samolepky, atp. z KR
47
Děkujeme Vám za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.