Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Veřejné zasedání Program: 1. Zpráva o činnosti Starosta Místostarosta Kontrolní výbor Finanční výbor Kulturní komise 2. Dohody se SZIF – kanalizace,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Veřejné zasedání Program: 1. Zpráva o činnosti Starosta Místostarosta Kontrolní výbor Finanční výbor Kulturní komise 2. Dohody se SZIF – kanalizace,"— Transkript prezentace:

1 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 Program: 1. Zpráva o činnosti Starosta Místostarosta Kontrolní výbor Finanční výbor Kulturní komise 2. Dohody se SZIF – kanalizace, památníky 3. Úvěrové smlouvy s Komerční bankou 4. Smlouva o nájmu – obecní lesy 5. Rozpočtové opatření 6. Různé, závěr

2 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 6. 9. Marie Kocíková - 90

3 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 11. 9. Olga Kafková

4 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 2. Zpráva o činnosti – starosta 15. 9. Koncert k 180. výročí narození Josefa Lva

5 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 2. Zpráva o činnosti – starosta 7. 10. Jarmila Sojková - 90

6 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 12. – 13. 10. a 19. – 20. 10. Krajské a senátní volby

7 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 27. 10. Schůze honebního společenství

8 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 5. 11. Stanislav Veverka - 82

9 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 13.11. Beseda se spisovatelkou Martinou Bittnerovou

10 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 17. 11. Vítání tří nových občánků obce

11 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta 15. 11. Rous Vlastimil – „souška“ – průměr 65 cm, délka 7,5m = 2,5m 3

12 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta

13 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta Veřejné osvětlení Firma Elektromontservis Velvary, která zabezpečovala údržbu našeho veřejného osvětlení, rozhlasu a zabezpečovacího zařízení, ukončila činnost, Krátkou dobu údržbu prováděl pan Kolář, ale ten onemocněl, Sháněli jsme tedy někoho, kdo by mohl kvalifikovaně tyto činnosti zabezpečit – dohoda je s firmou Miroslav Kalců – Uhy V první etapě byla opravena vadná světla byla dokončena výměna všech svítidel za jednotný typ

14 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta Svoz komunálního odpadu 2013 V tomto roce byl novelizován zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, který po 22 letech umožnil obcím upravit poplatky za svoz komunálního odpadu v souladu se skutečnými náklady – až do výše 1.000,--Kč za osobu a rok, Vyhodnotili jsme naše náklady za rok 2012 a vyšlo nám, že poplatek v Sazené by se měl stanovit ve výši 822,--Kč, Zastupitelstvo si je vědomo nejen rostoucích nákladů obce na tuto činnost, ale také složité situace našich občanů, Proto jsme došli k závěru, že poplatek je sice třeba zvýšit, ale tak, aby to neznamenalo příliš velkou zátěž, Obecně závazná vyhláška je připravena, bude předepsaným způsobem s předstihem zveřejněna a na následujícím veřejném zasedání projednána, Poplatek je v ní pro rok 2013 stanoven na 700,--Kč za osobu a rok, ostatní ustanovení jsou prakticky beze změn Je třeba upozornit občany, že je v jejich zájmu více třídit odpad; sníží se tím množství vyváženého komunálního odpadu (popelnic) a za tříděný odpúad získáváme bonusy, které náklady obce snižují.

15 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta Rozpočty obce pro následující období Je zpracován návrh rozpočtu obce pro rok 2013, který je vzhledem k financování stavby kanalizace a ČOV velmi složitý, upřesňujeme některé metodické a účetní záležitosti, aby rozpočet byl správný i po formální stránce, Podobně jako v předchozím odstavci uvedená vyhláška, bude rozpočet zveřejněn a následně projednán na prosincovém veřejném zasedání; Protože obec bude část stavby kanalizace a ČOV krýt úvěrem (bude podrobně probráno dále), který bude splácen delší dobu, bylo také nutno zpracovat rozpočtový výhled do roku 2018, který tyto skutečnosti zahrnuje, Rozpočet 2013 i rozpočtový výhled do roku 2018 bude zveřejněn a následně projednán na prosincovém veřejném zasedání.

16 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti – starosta Účetní – administrativní pracovnice obecního úřadu V poslední době prudce vzrůstá účetní a také administrativní náročnost všech prací, které právní předpisy ukládají obecním úřadům, například objem pošty OÚ: 2008 - 156, 2009 – 185, 2010 – 271, 2011 – 561, leden – říjen 2012 - 575 Prakticky všechny obdobně velké obce v okolí to už řešily zřízením pracovního místa s plným pracovním úvazkem, V Sazené jsem se snažil zatím řešit vlastním nasazením, ale postupně se takový způsob stával nedostatečným a nároky se ještě podstatně zvýší od příštího roku v souvislosti s výstavbou kanalizace a přechodem do režimu plátce DPH,

17 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 Dlouho a podrobně jsme tuto záležitost řešili na pracovních jednáních v zastupitelstvu se závěrem, že na počátku roku 2013 takové pracovní místo zřídíme také, V první fázi jsme nabídli paní Junkové, aby tuto činnost převzala ona s tím, že by ukončila své pracovní zařazení ve školce ve Velvarech, Na závěr jsme se dohodli, že paní Junková si ponechá práci ve školce, pomůže zapracovat novou pracovní sílu a potom svoje angažmá na obecním úřadě zakončí, Na obecní úřad přicházejí nabídky, (už 67), do konce listopadu je vyhodnotíme, zúžíme okruh uchazečů; v prosinci bychom měli definitivně výběr ukončit, Na začátku roku 2013 postupně proběhne předání pracovní náplně.

18 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 1. Zpráva o činnosti Místostarosta Kontrolní výbor Finanční výbor Kulturní komise

19 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 2. Dohody se SZIF – kanalizace, památníky K financování výstavby kanalizace a ČOV v obec požádala Státní zemědělský intervenční fond o poskytnutí dotace z programu rozvoje venkova. Celkový rozpočtovaný finanční objem akce představuje 30.000.000,--Kč. Protože obec splnila požadovaná kriteria, byla nabídnuta dohoda registrační číslo 11/014/3211b/120/001335 o poskytnutí dotace v celkové výši 90% předpokládaných rozpočtových nákladů, tj. v částce 27.000.000,--Kč. K financování opravy památníků padlých v první a druhé světové válce požádala obec o poskytnutí dotace z programu rozvoje venkova. Celkový předpokládaný finanční objem akce je 127.560,--Kč. Obec splnila stanovená kriteria a byla nabídnuta dohoda registrační číslo 12/015/3220b/120/000042 o poskytnutí dotace v celkové výši 72,5% předpokládaných nákladů, tj. v částce 92.481,--Kč. Návrh usnesení: Zastupitelstvo obce souhlasí s uzavřením dohod se SZIF na financování výstavby kanalizace registrační číslo 11/014/3211b/120/001335 a obnovy památníků padlých v obci registrační číslo 12/015/3220b/120/000042 a pověřuje starostu obce jejich podepsáním.

20 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 3. Úvěrové smlouvy s Komerční bankou K financování výstavby kanalizace a ČOV v obci bylo nutné zajistit prostředky, potřebné pro průběžné financování stavby, tedy jednak odpovídající poskytnuté dotaci (27 mil. Kč.) a další jako rozdíl mezi celkovými náklady (30 mil. Kč) a poskytnutou dotací – tedy 3 miliony Kč. Jednali jsme s Komerční bankou, která vede běžný účet obce a která má podrobný přehled o naší finanční situaci celých 12 let zpět. Bylo nutné také zjistit, zda pro poskytnutí úvěru je třeba uspořádat výběrové řízení, nebo zda se jedná o tzv. „podlimitní“ zakázku, kterou je možné zadat jednomu vybranému dodavateli. Ukázalo se, že taková varianta je možné a v několika jednáních s vedoucími a úvěrovými pracovníky KB jsme dosáhli (podle našeho názoru) vynikajících podmínek pro financování výstavby.

21 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 3. Úvěrové smlouvy s Komerční bankou Úvěrová smlouva pro 27.000.000,--Kč je navržena za podmínek: úrok ve výši 7D PRIBOPR + 0,73% jistiny (1,01%) čerpání do 31. 12. 2013 za poskytnutí úvěru zaplatíme (předpoklad) 150.508,--Kč Úvěrová smlouva pro 3.000.000,-- je navržena za podmínek: úrok ve výši 1M PRIBOR + 1,1% jistiny (1,49%) čerpání do 20.12.2020 s možností předčasného splacení zas poskytnutí úvěru zaplatíme (předpoklad) 188.189,--Kč Zastupitelé byli s předstihem seznámeni s podmínkami a úplným zněním úvěrových smluv. Návrh usnesení: Zastupitelstvo obce se seznámilo s podmínkami a úplným zněním úvěrových smluv registrační č. 99004580026 (částka 3.000.000,--Kč) a 99004513097 (částka 27.000.000,--Kč uzavíraných mezi obcí Sazená a Komerční bankou, a. s, hlasováním rozhodlo o jejich uzavření a pověřuje starostu obce jejich podepsáním.

22 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 Vysvětlení – PRIBOR Fixing úrokových sazeb na mezibankovním trhu depozit – PRIBOR – vyhlašuje ČNB 16.11.2012 1 den 0,20 7 dní0,27 14 dní0,28 1 měsíc 0,34 2 měsíce0,39 3 měsíce0,52 6 měsíců0,71 9 měsíců0,82 1 rok0,91

23 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 4. Smlouva o nájmu – obecní lesy Dne 29. září tohoto roku byl obecní úřad informován regionálním ředitelem společnosti LESS&FORREST spol. r.o., která měla pronajaty lesy ve vlastnictví obce, že forma je v insolvenčním řízení a s nejvyšší pravděpodobností bude na ní uvaleno konkurzní řízení. Protože jsme si byli vědomi případného nebezpečí, které by ze strany insolventního správce mohlo zasáhnout i pronajatý majetek (naše lesy), dohodli jsme co nejrychlejší ukončení nájemní smlouvy – k 15. 10. 2012. Současně bylo ale nutné zahájit jednání o novém nájemci, který by v plném rozsahu plnil povinnosti vlastníka lesa. Nabídka byla zveřejněna na úřední desce obce. S návrhem smlouvy se přihlásil jediný zájemce – Lesní Středočeská CZ, spol. s r. o., IČ 24232769, která nabídla podmínky podobné těm, které jsme měli s předchozím nájemcem. Navíc zvýšila cenu ročního nájmu z 16.000,- na 18.000,--Kč a ve smlouvě se zavázala „přednostně obnovovat lesní porosty v oddělení 160 C 10“ – to je les na severní straně obce. NÁVRH USNESENÍ: Zastupitelstvo obce se seznámilo se situací vzniklou po ukončení smlouvy s nájemcem obecních lesů. Souhlasí s uzavřením nové nájemní smlouvy se společností Lesní Středočeská spol. s r.o., IČ 24232764 (ve znění, které je přílohou tohoto zápisu) a pověřuje starostu obce podpisem této smlouvy.

24 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 5. Rozpočtové opatření V průběhu roku došlo k některým změnám oproti rozpočtu, které je nutné projednat a schválit. S jednotlivými změnami a jejich finančním vyjádřením seznámí p. Junková. Návrh usnesení: Zastupitelstvo obce se seznámilo s návrhem změn rozpočtu pro rok 2012 ve znění, které je přílohou tohoto zápisu, a navržené úpravy schvaluje.

25 Veřejné zasedání 19. 11. 2012 6. Závěr, různé


Stáhnout ppt "Veřejné zasedání Program: 1. Zpráva o činnosti Starosta Místostarosta Kontrolní výbor Finanční výbor Kulturní komise 2. Dohody se SZIF – kanalizace,"

Podobné prezentace


Reklamy Google