Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSilvie Vítková
3
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený na direktivních příkazech a sankcích při jejich nedodržení Audit Nestranné prověřování určitých procesů a činností, především z hlediska dodržování stanovených postupů a předpisů. Nejčastější je účetní a daňový audit
4
Byrokratický styl řízení Styl řízení založený na předávání předpisů a směrnic podřízeným. Manažer má malou rozhodovací pravomoc
5
Centralizace Soustředění pravomoci v rukou několika manažerů Controlling Systém kontroly ve firmě, zaměřený na dodržování. Spočívá ve vyhodnocování stavu plnění firemních plánu a rozpočtů.
6
Demokratický styl řízení Styl řízení, který dává prostor názorům a návrhům podřízených. Rozhodnutí je v pravomoci manažera. Delegování Přenesení odpovědnosti za svěřenou agendu na podřízené. Decentralizace Rozdělení moci mezi větší počet manažerů
7
Evaluace Hodnocení, hodnotí obvykle přímý nadřízeny, častá je i autoevaluace.
8
Funkcionální struktura Organizační struktura firmy založená na rozdělení činností na základě specializace.
9
Heuristické metody Metody na podporu rozhodování, které kombinují formalizovaný postup s intuicí a kreativitou manažera
10
Intuice Schopnost rychlého chápání, odhadu a rozhodován, může být založena na zkušenostech
11
Komunikace Výměna informací v procesu řízení Kontrola Proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí závěrů.
12
Liberální styl řízení Nedirektivní styl řízení, manažer nenařizuje, spíš koordinuje činnost podřízených a vytváří jim vhodné podmínky Liniová struktura Organizační struktura založená na principu jediného vedoucího
13
Management Řízení, je to umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba k dosažení cílů organizace Manažer Vedoucí pracovník zodpovědný za chod organizace
14
Norma Požadavek na chování nebo vlastnosti věci, člověka, situace apod., který se předepisuje a vyžaduje
15
Organizování Proces uspořádání činností ve firmě, vymezení vztahů pravomoci a zodpovědnosti Organizační struktura Relativně stálé uspořádání vztahů ve firmě Operativní plán Krátkodobý plán který reaguje na konkrétní situaci.
16
Plánování Proces stanovení cílů organizace a cesty k jejich dosažení Prognóza Vědecký odhad dlouhodobého možného vývoje Prevence Soustava opatření, která mají předcházet nežádoucím jevům
17
Rozhodování Řešení problému výběrem z několika možností Reorganizace Změna organizační struktury v důsledku změny podmínek
18
Strategie Dlouhodobý způsob chování zaměřený na dosažení cílů SMART Souhrn pravidel pro stanovení cílů S – specifický, konkrétní M – měřitelný A – akceptovatelný R – realistický T – časově vymezený
19
Top manažer Vrcholový management zodpovědný za strategii firmy Teorie XY Rozděluje zaměstnance do dvou skupin podle jejich přístupu k práci Time management Sada postupů, doporučení a nástrojů pro plánování času za účelem zvýšení efektivnosti využití času
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.