Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDagmar Šmídová
1
PUBLICITA
2
Publicita Proč publicita a informovanost? povinnost informovat cílovou skupinu a veřejnost o financování projektu ze zdrojů EU v rámci OP VK – Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 ze dne 8. 12. 2006 (čl. 8 + 9): příjemce je povinen zajistit realizaci informačních a propagačních aktivit na úrovni projektu (základem informačních aktivit = užívání předepsaného logolinku) během všech fází realizace projektu musí být zdůrazněno financování z prostředků ESF
3
Publicita Čím se musíme řídit? Příručka pro příjemce OP VK (kapitola 11) Manuál vizuální identity OP VK – verze z října 2009 (http://opvk.kraj-lbc.cz) (stěžejní dokument, verze logotypu, ochranná zóna, velikost, barvy)http://opvk.kraj-lbc.cz Manuál vizuální identity ESF v ČR 2007 - 13 (www.esfcr.cz)www.esfcr.cz Grafický manuál vizuální identity MŠMT (www.msmt.cz)
4
Publicita Volba propagačních nástrojů = v kompetenci příjemce zvolené nástroje a prostředky by měly odpovídat potřebám, rozpočtu a velikosti projektu žadatel vybírá již v žádosti – následně zakotveny v právním aktu => stávají se předmětem kontroly náklady na povinnou publicitu jsou způsobilé (za předpokladu dodržení všech pravidel OP VK) o průběhu publicity informuje příjemce prostřednictvím MZ (dokládání fotodokumentace, vzorek propagačních předmětů)
5
Publicita Nástroje propagačních aktivit internet (webové stránky projektu/příjemce) + RISA = průběžné aktualizace tiskové materiály – publikace, školicí a informační materiály, letáky audiovizuální materiály – naučné, propagační filmy/reportáže uveřejnění článků o projektu v regionálním tisku informační akce – konference, semináře, školení, výstavy propagační předměty – kancelářské/vzdělávací potřeby
6
Publicita Povinnosti příjemce: a)použít logolink (ESF, EU, MŠMT a OP VK) na všech materiálech vztahujících se k projektu (s výjimkou účetních dokladů – jiné předepsané náležitosti) b)použít povinné sdělení: „Investice do rozvoje vzdělávání“
7
Publicita – povinnosti příjemce c)umístit vlajky EU a loga ESF a OP VK v místnostech, kde se konají konference/semináře/školení d)umístit loga EU, ESF a OP VK na zařízení a vybavení pořízeného z dotace e)označit předepsanými logy kancelář užívanou pro řízení realizace projektu f)na akci realizované v rámci OP VK uvést informaci o tom, že je financována z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR g)pořizovat fotodokumentaci z pořádaných akcí
8
Publicita Použití logolinků: Základní logolink je tvořen logy ESF, EU, MŠMT, OP VK a sloganem Rozšířený logolink je doplněn o logo ZS, nebo příjemce a partnera (v případě více partnerů nelze) logo projektu nesmí být nikdy součástí logolinku (kdekoliv jinde) vlajku ČR v rozšířeném logolinku může použít na svých materiálech pouze ŘO (MŠMT)
9
Publicita Základní logolink Logolink ZS
10
Publicita Základní logolink Logolink ZS
11
Publicita menší předměty (vizitky, samolepící bločky,…) – lze zkrácený logolink (bez MŠMT) drobné předměty (tužky, flashdisky) – lze zkrácený logolink bez textů u log i bez sloganu logo EU musí obsahovat text vždy!
12
DĚKUJI ZA POZORNOST Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů Alena Klímová E-mail: alena.klimova@kraj-lbc.cz Tel.: 485 226 327
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.