RODINNÉ HOSPODAŘENÍ VY_62_INOVACE_ srpna 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘÍJMY A VÝDAJE, CASH FLOW
Advertisements

Příjmy do rodinného rozpočtu
Hospodaření domácnosti Rodinný rozpočet
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Nástroje finančního trhu
Ekonomika domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Domácí účetnictví, systém hospodaření
Ing. Lucie Kratochvílová
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 18. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.1.
Výdaje rodinného rozpočtu
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_05 NázevRozpočet domácnosti Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTÍ
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Rozpočet domácnosti Název školy
Příjmy a výdaje domácnosti
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Materiál pro výukovou oporu zpracovanou v rámci projektu Informační technologie proti bariérám ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Šárka Šustová, ČSÚ Kulatý stůl Praha, Příjmy a životní podmínky domácností s dětmi a bez dětí.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Úvěr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
hospodaření domácnosti.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Transkript prezentace:

RODINNÉ HOSPODAŘENÍ VY_62_INOVACE_240103 27. srpna 2012 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

CÍLE RODINNÉHO HOSPODAŘENÍ: 1. zabezpečit finančně potřeby rodiny 2. zajistit udržitelný růst životní úrovně (neobětovat krátkodobé zvýšení životní úrovně za dlouhodobé snížení) 3. efektivně vydělávat i utrácet peníze (plánovat výdaje, nezapomínat na úspory) 4. spravovat majetek (udržovat jeho hodnotu a pojistit jej proti rizikům)

ŽIVOTNÍ CYKLUS RODINY 6 fází: závislost na rodičích 2. osamostatnění se 3. založení vlastní rodiny 4. výchova dětí 5. prázdné hnízdo 6. stáří

souhrn příjmů a výdajů jedince či celé domácnosti za určité období ROZPOČET DOMÁCNOSTI souhrn příjmů a výdajů jedince či celé domácnosti za určité období

PŘÍJMY mzda, příjmy z podnikání sociální příjmy od státu (přídavky na děti, porodné, rodičovský příspěvek – mateřská, podpora v nezaměstnanosti…) mimořádné příjmy (dary od rodičů, stipendium, příjem z prodeje nepotřebné věci – prodej auta…) pasivní příjmy (příjmy z pronájmu např. bytu, dividendy, úroky z vkladů, autorské příjmy…)

VÝDAJE nezbytné provoz domácnosti – nájemné, energie, voda, telefon, internet, TV + rozhlas, nákup potravin, hygienických potřeb, doprava do školy, do zaměstnání, penzijní připojištění… zbytné drahá dovolená, šperky, cigarety, další auto v domácnosti, luxusní zboží, sport, zábava...

pevné nájemné, inkaso, internet, splátky úvěru, měsíční jízdné… pohyblivé potraviny, léky, ošacení, kosmetika, dovolená, benzín, noviny, lístky do kina… součástí výdajů mohou být i dluhy! (půjčka od rodiny, bankovní úvěr, kreditní karty…) a také spoření.

7 zlatých pravidel http://www.jakvyucovatfinancnigramotnost.cz/page-7-zlatych-pravidel/

10 pravidel Billa Gatese Pravidlo 1: Život není fér - zvykni si na to! Pravidlo 2: Svět nezajímá, co si o sobě myslíš. Nejprve musíš něco dokázat – teprve pak se sebou můžeš být spokojený.   Pravidlo 3: Po střední škole NEBUDEŠ hned vydělávat 60,000USD ročně. Nestaneš se ihned viceprezidentem firmy a jezdit v luxusním firemním autě.

Pravidlo 4: Pokud si myslíš, že je tvůj učitel přísný, pak počkej na svého prvního šéfa. Pravidlo 5: Brigáda v rychlém občerstvení není pod tvoji důstojnost. Tví prarodiče měli pro takovou práci jiné slovo: příležitost. Pravidlo 6: Pokud něco zpackáš, nemůžou za to tví rodiče. Nenaříkej proto kvůli svým chybám, ale uč se z nich.

Pravidlo 7: Než ses narodil, tví rodiče nebyli tak nudní, jako jsou teď. Nudní se stali placením účtů za tebe, praním tvého oblečení a staráním se o to, aby ses měl dobře. Takže než se pustíš do zachraňování deštného pralesa, zkus si nejprve uklidit ve svém vlastním pokoji. Pravidlo 8: Ve škole možná není vítězů a poražených, v životě tomu tak ale NENÍ. V některých školách tě nenechají propadnout a dostaneš tolik šancí, kolik potřebuješ, abys prošel. To ale ani vzdáleně nepřipomíná cokoliv z reálného života.

Pravidlo 9: Život není rozdělený do semestrů Pravidlo 9: Život není rozdělený do semestrů. Nebudeš mít letní prázdniny a málokterý zaměstnavatel ti pomůže s nalezením sebe sama. Budeš to muset dělat ve svém vlastním čase, v práci na to prostor mít nebudeš. Pravidlo 10: Život ve skutečnosti není takový, jak jej vidíš v televizi. V reálném světě budeš muset jít z kavárny zpátky do práce.

Pravidla hospodaření Domácí rozpočet by měl počítat s finanční rezervou min. 3 % čistého příjmu. Celková zadluženost (hypotéka, půjčky, kreditní karty…) tzn. měsíční splátky by neměly přesáhnout více než 1/3 příjmů. Pozor na dluhovou past (splátka jednoho dluhu je řešena dalším dluhem…) Pozor na možná rizika (ztráta zaměstnání, dlouhodobá nemoc, vysoká inflace…)