TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 1. cvičení[1]

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Těleso s podstavou v obecné rovině – kótované promítání
Advertisements

ZOBRAZOVÁNÍ A NORMALIZACE V TECHNICKÉ DOKUMENTACI
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Otočení roviny do průmětny
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
PČ_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
Volné rovnoběžné promítání - úvod
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_ZT_TK_1 Ročník: I. Základy techniky Vzdělávací oblast: Odborné.
Kreslení závitů Název školy
Pč_140_Technické zobrazování__Postup kreslení technického výkresu
Zobrazování - základy..
Pč_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
Strojírenství Technické kreslení Řezy tělesem (ST18)
KRESLENÍ PEROVÝCH A KLÍNOVÝCH SPOJŮ
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Technické zobrazování
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Tato prezentace byla vytvořena
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Náležitosti výrobního výkresu
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Technická grafika a konstruování
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
ÚVOD DO DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 6. cvičení[1]
Ing. Petr Voborník, Ph.D. Obor vzdělání: L/01 Mechanik seřizovač
PRAVOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ – ÚVOD[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ BODU[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 2. cvičení[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ KINEMATICKÁ GEOMETRIE[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
Kosoúhlé promítání.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 10. cvičení[1]
PARAMETRICKÉ MODELOVÁNÍ A KONSTRUOVÁNÍ. Normy kreslení Otevřená šablona obsahuje základní nastavení, rámeček a rohové razítko. Nastavenou normu lze upravit.
Stát – formy státu VY_INOVACE_32_OBN_903 Autor: Mgr. Miroslav Říha Vytvořeno : listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 8. cvičení [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Vzájemná poloha přímky a roviny [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Základy technického zobrazování
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
KUŽEL – charakteristika tělesa
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Technické zobrazování
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Technické zobrazování Vypracoval: Lukáš Karlík
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 9. cvičení[1]
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 1. cvičení[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Kód: VY_32_INOVACE _TEK_1023 3. 9. 2012

Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět.

NÁRYS

Nyní součást přetočíme doprava, tj Nyní součást přetočíme doprava, tj. podíváme se na ni vlastně zleva a promítneme ji doprava – dostaneme tak PRAVÝ BOKORYS.

Pohled zleva promítnutý doprava - PRAVÝ BOKORYS.

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní součást přetočíme doleva, tj Nyní součást přetočíme doleva, tj. podíváme se na ni vlastně zprava a promítneme ji doleva – dostaneme tak LEVÝ BOKORYS.

Pohled zprava promítnutý doleva - LEVÝ BOKORYS

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme dolů, tj Nyní tuto součást přetočíme dolů, tj. podíváme se na ni vlastně z hora a promítneme ji dolů – dostaneme tak PŮDORYS.

36

37

PŮDORYS

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU 39

40

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme nahoru, tj Nyní tuto součást přetočíme nahoru, tj. podíváme se na ni vlastně zdola a promítneme ji nahoru – dostaneme tak POHLED ZESPODU.

POHLED ZESPODU

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Úkol 1: Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres. Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 1:

Úkol 2: NÁRYS doplníme tak, aby byla vidět i hloubka součásti, tedy BOKORYSEM a zde PRAVÝM BOKORYSEM, který je zde úplně stejný, jako LEVÝ. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 2:

Úkol 3: V podstatě stejného výsledku dosáhneme, když NÁRYS doplníme PŮDORYSEM (také je vidět i hloubka součásti, ale jsou zde neviditelné hrany, které se nekótují). Bude spíše záležet na způsobu okótování. Máte na to vyhrazený čas.

Asi lepší pohled zespodu než půdorys Možné řešení 3

Možné řešení 3:

NÁRYS doplněný PRAVÝM BOKORYSEM, PŮDORYSEM, POHLEDEM ZESPODU a LEVÝM BOKORYSEM, úplně zbytečně. Není rozdíl mezi PRAVÝM a LEVÝM BOKORY- SEM, pouze lze vysledovat rozdíl mezi PŮDORYSEM a POHLEDEM ZESPODU. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 3

NÁRYS, PRAVÝ BOKORYS, PŮDORYS, POHLED ZESPO- DU, LEVÝ BOKORYS a POHLED ZEZADU, ale asi zbytečné.

Možné řešení 3

Úkol 4: NÁRYS, PRAVÝ BOKORYS, PŮDORYS, POHLED ZESPO- DU, LEVÝ BOKORYS a POHLED ZEZADU do plněný AXONOMETRICKÝMI PO-HLEDY (snadné pomocí mo-delovacích či rýsovacích programů), ale asi zbytečné.

Možné řešení 4:

Možné řešení 4

Konec cvičení v PowerPointu Dále ve složce následuje soubor vyrobený v modelovacím progra-mu Inventor 10 od firmy Auto-desk, ve kterém jej můžeme prohlížet nebo v jeho free Autodesk Inventor View 2013 přiloženém také ve složce. Může to pomoci v názornosti výuky.

Obrázky: Všechny obrázky jsou z vlastního archivu autora. Citace: [1] Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%Bdkres>. Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Stroj.C3.ADrensk.C3.BD_v.C3.Bdkres>. Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Z.C3.A1klady_prom.C3.ADt.C3.A1n.C3.AD > Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Rozd.C4.9Blen.C3.AD podle .C3BA.C4.8Delu a obsah>