Název projektu: Živá příroda ve škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZEBRA CHAPMANOVA.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Hynek Moliš Králík domácí
Kočka domácí Felis Catus.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Vědecké klasifikace Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci
KLOKÁNCI A KLOKANI.
Pří_229_Savci_Králík domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Zajícovci (Lagomorpha)
Smysly člověka (všeobecně)
01.2 CHOV KRÁLÍKŮ Projekt Praktický výcvik žáků v Malém hospodářském dvoře byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
CHOBOTNATCI - největší suchozemští savci
PRASE DOMÁCÍ Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Pří_183_Rozmanitost přírody_Krtek obecný Autor: Mgr. Eliška Galíková
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: Živá příroda ve škole
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
CHOBOTNATCI Adéla Kohoutová 3.G.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Domácí mazlíčci VY_32_INOVACE_06_domacimazlicci Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: listopad 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_24.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Veverka obecná (sciurus vulgarit)
Klokani.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Králík (beránek).
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název projektu: Živá příroda ve škole
Kůň Převalského.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Hana Svobodová, Iveta Böhmová, 8D.  Říše: živočichové  Kmen: strunatci  Třída: savci  Řád: šelmy  Podřád: psotvární  Čeleď: medvědovití.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Domácí mazlíčci Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_03_Člověk a příroda.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Transkript prezentace:

Název projektu: Živá příroda ve škole projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/02.0055 Datum : 28.4.2013 Téma : savci Název : Králík zakrslý Ročník : 2.-5. Autor : Mgr. Dagmar Rolencová

Anotace Materiál je určen jako doplněk učiva ČaJS 2. a 3. ročníku – domácí mazlíčci.

Zakrslý králík

Zařazení v živočišné říši Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: zajícovci Čeleď: zajícovití Rod: králík Druh: králík domácí Poddruh: králík zakrslý

Původ Králík domácí je domestikovaná forma králíka divokého. Králík zakrslý byl vyšlechtěn z králíka domácího v Anglii. Králík domácí byl chován pro maso už ve starém Římě. Dnes je uznáváno 100 plemen – z toho je 65 základních a zbytek jsou rexové a zakrslá plemena. Králík divoký

Chov Klec o rozměrech 100x50x50cm Na dno klece – kobereček, slaměná rohož spací budka napáječka na vodu záchod jesličky na seno miska na granule

Potrava Seno – základní potrava. Pozor na zapařené a přesušené seno Obilí – součást krmných směsí Krmné směsi pro králíky Ovoce – jablka a hrušky Zelenina – mrkev i s natí, kedlubna i s natí, celerová nať, listy hrachu a fazole apod. Byliny – listy pampelišek, jitrocel, jetel, mladé kopřivy, řebříček, kostival apod. Chleba nebo větvičky na hlodání.

Pravidla pro krmení Krmíme ve stejnou dobu – nejlépe ráno a večer. Strava má být pestrá. Na novou potravu přivykáme pomalu. Králíčka bereme ven na čerstvou trávu. Pozor na trávu u okrajů silnic nebo na hnojených loukách. Při pohybu na volno pozor na jedovaté pokojové květiny.

Popis Délka života až 10 let Váha 1,5 – 2kg V horní čelisti mají 4 hlodáky, ve spodní čelisti mají 2 hlodáky, které neustále dorůstají. Má dobře vyvinutý sluch, pamatuje si i některé zvuky – hlas majitele. Oči vysoko a po stranách umístěné umožňují vidět dokola – vidí nad sebe i za sebe. Čich používá hlavně při značkování teritoria. Hmatové fousky slouží k orientaci ve tmě. Dokáže odlišit sladkou, kyselou, hořkou a slanou chuť. Končetiny jsou svalnaté s drápky – nutno zastřihovat.

Rozmnožování Doba březosti 28 – 35 dní Během březosti samice více jí, připravuje si hnízdo – seno, staré čisté hadry, papírové kapesníky, vytrhává si chlupy. Mláďata se rodí holá a slepá, 12 den oči otevírají. Po narození samice mláďata očichá, mrtvá z hnízda odstraňuje. Po kojení (trvá cca 5min) je králice mimo hnízdo. králíček Cvičený králík

Králičí řeč těla Leh na boku, natažené nohy – Nerušit! Odpočívám! Pošťuchování čumákem – Hlaď mě! Dupání zadními běhy – Bojím se! či Varuju tě! Panáčkuje – Mám radost! To se mi líbí! Leží se staženýma ušima – Pomoooc, bojím se! Nenuťte králíka k něčemu, co nemá rád – škrábe!

Plemena V české republice jsou uznávaná tato zakrslá plemena králíků: Zakrslý hermelín Zakrslý barevný Zakrslý strakáč Zakrslý rex Zakrslý liščí Zakrslý beran Zakrslý saténový plemena

Pracovní list Seno nesmí být zapařené a Z ovoce má králík nejraději jablka a Končetiny jsou svalnaté s Na dno klece dáváme rohož nebo Mláďata se rodí holá a Domovem pro králíčka je jeho Zajíček v pohádce budka se jmenuje . Králík domácí byl chován pro maso již ve starém ____________. Zakrslý králík byl vyšlechtěn v _____________. p S e é   u k d y b l c

Pracovní list - řešení Římě Anglii Seno nesmí být zapařené a Z ovoce má králík nejraději jablka a Končetiny jsou svalnaté s Na dno klece dáváme rohož nebo Mláďata se rodí holá a Domovem pro králíčka je jeho Zajíček v pohádce budka se jmenuje . Králík domácí byl chován pro maso již ve starém ____________. Zakrslý králík byl vyšlechtěn v _____________. p ř e S u š n é   h r k y d á o b č s l c Římě Anglii

Slide 2: MINIATURELOP. wikimedia. org [online]. [cit. 12. 5. 2013] Slide 2: MINIATURELOP. wikimedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Miniature_Lop_-_Front_View.jpg?uselang=ru Slide 3: ARTMECHANIC. wikimedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Osterhase.jpg?uselang=ru Slide 4: HARISON, Jj. wikipedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oryctolagus_cuniculus_Tasmania_2.jpg Slide 6: SANNSE. wikipedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ribwort_600.jpg Slide 7: JONATHUNDER. wikipedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:7carrots.jpg Slide 8: TURNED, Worm That. wikimedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wild_Rabbits_at_Edinburgh_Zoo.jpg?uselang=cs

Slide 11: obr. 1:GILBERTE. wikimedia. org [online]. [cit. 12. 5. 2013] Slide 11: obr.1:GILBERTE. wikimedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ro_pool_gilberte.jpg obr.2: HENY. wikipedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fick%C3%B3,_a_gy%C3%B6ny%C3%B6r%C5%B1_t%C3%B6rpe_rex.JPG obr.3: : MINIATURELOP. wikimedia.org [online]. [cit. 12.5.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Miniature_Lop_-_Front_View.jpg?uselang=ru