Kaizen Institute Lean Healthcare Odborníci v procesu změny Navrhování a Poskytování CI Strategie po celém světě 1
Představení Kaizen Institute Reference ve zdravotnictví Filosofie Obsah prezentace Představení Kaizen Institute Reference ve zdravotnictví Filosofie Naše vnímání Lean Healthcare – LH: Přidávání hodnoty a plýtvání FLOW – optimalizace procesů Data, měřítka Týmy, problémy, zlepšování, motivace (personální audit, obavy, komunikace), proces Přínosy a podmínky procesu implementace LH
Kdo je Kaizen Institute Consulting Group (KICG)? Založen v roce 1985 panem Dr. Masaaki Imai, autorem knih Kaizen and Gemba Kaizen 25 let zkušeností z implementací Kaizen & Lean 350+ profesionálů – konzultantů 27 organizačních jednotek s působením v 50 zemích Dlouhodobě působící globální společnost Lean Consulting MASAAKI IMAI Founder 3
Kaizen Institute Consulting Group (KICG)? Naše hodnoty Buduj Důvěru Vztahy založené na pokoře, integritě, zájmu, schopnostech a výsledcích; Přesvědč o Znalosti Skutečná znalost a moudrost založená na praxi a reflexi; Zaměření na Naše Zaměstnance Respekt a péče vůči členům našeho týmu; Jednej s Zájmem o klienty Zájem o jeho potřeby a poskytnutí „world class“ řešení; a Žij Kaizen® Cestu Osobní kontinuální zlepšování včetně vlastní osobnosti.
KAIZEN® Institute celosvětově Canada Sweden United Kingdom Poland Slovakia Germany Czech France Hungary United States Spain Japan Texas Austria Romania Portugal Italy China Egypt Phoenix Switzerland UAE Mexico Bahrain Philippines Saudi Arabia India Kenya Indonesia Brazil Malaysia Mauritius Australia 1 Globální koordinační kancelář Švýcarsko; 26 Lokálních Kaizen Offices; Pracujících v 30 zemích, přes 400 zkušených konzultantů New Zealand
Působení v oblastech Průmyslová výroba Montáž Procesní průmysl Zásobovací řetězec Procesní průmysl Služby / Zdravotnictví Administration/Office
Komu poskytujeme naše služby Komu poskytujeme naše služby? Globální a lokální klienti ve všech oblastech : Nemocnice. průmysl, služby, vládní instituce
Automobilový průmysl, elektronika a elektrotechnika Procesní průmysl a gastronomie Těžký, stavební, textilní průmysl a ostatní
Co děláme? Správná definice Kaizen KAI Změna ZEN Lepší “Změna k lepšímu” Kaizen = kontinuální zlepšování(CI) …Každý! Pořád! Všude! 9 9
Jak to děláme? KAIZEN & Lean transformace Projekty implementace lean Certifikační programy Benchmarking Tours Online tréninky Vzdělávání, školení Publikace
Co děláme? Design & Dodavatel strategie kontinuálního vzdělávání …na vyšší úroveň a po delší dobu v porovnání s konkurencí... Zlepšení ukazatelů ... Pacient Splnění očekávání Proces řízen managementem ... Vývoj produktivita …vedení k zlepšení péče a výkonnosti! + Spokojenost pacientů Spokojenost pacientů … s výsledkem změny prostředí a změny chování v nemocnici! Změna paradigmat Zásoby léků a zdravotnického materiálu Zkrácení čekací doby pacientů Zkrácení čekací doby 11
Správa a servis NEMOCNICE de Sao Joao: Ambulantní centrum design Předběžná analýza Vývoj 2 30y předpověď Metodologie Ambulantní služby Podpora pro setkávání 1 3 Kroky pro prognózy 2 Vývoj 1 Výsledky Ambulantní chirurgie Závěrečný návrh
Správa a servis? Nemocnice Sto. António: Blok Operativní Vizualizace PŘED PO Normalizace a logistika Vizualizace(LCD) Systémový Kanban Výsledky PŘED PO Cíl Nedostatek nabídky - normalizovaní KPI 1 2 3 Nível Atingido Peso Příjem +2,5% +5% 8% 50% Nespojitosti -40% -60% -80% 2,25 25% Pořadník -3% -6% -9% 10% Čekací list(normální priorita) -25% -50% -75% 15% Kanban materiál v místě použití
VNĚJŠÍ & VNITŘNÍ pacient, ER DIAGNOSTICKÁ medicína a CALL CENTRUM Optimalizace procesů – Administrativa & Service Nemocnice Samaritano: Denní Kaizen Obchodní Požadavky Proces přd 5S VSD v zúčtovacím procesu vytvořilo Gemba Kaizen v povolení jednotky, oblast nemocnice odpovědný za získání povolení postupů s operátory zdravotní plán. Nápovědový řetězec Dovednostní matice Základní požadavky: Snížit administrativní čas povolovacího procesu; Zvýšit produktivitu povolení jednotky a call centra; Povolení Struktura jednotky a call centrum na podporu dlouhodobého růstu; Hladké rozhraní. Kontrolní seznam Denní KAIZEN nástěnka Zlepšení procesu Výsledky Snížení chyb v zúčtovacím procesu; Autorizace a volání Productivity Center roste; Spokojenost zákazníků roste; Základní stabilita a podpora zlepšení, které mají být prováděny; Polohovací a řešení problémů ve více proaktivní a strukturovaným způsobem; Zařízení na vedení týmu a činností; Jasnější rozdělení rolí, odpovědností a činností. VNĚJŠÍ & VNITŘNÍ pacient, ER DIAGNOSTICKÁ medicína a CALL CENTRUM Nedostatek dokumentace; Chyby v procesu; Nedostatečná organizace v této oblasti; Nedostatek standardů; Krátkodobé kultury;
KAIZEN® Management System Nemocnice světové třídy Pacient Pacient Zapojení všech zaměstnanců Procesní tok Efektivní procesy QCD Nula chyb QCD Štíhlý podpůrný systém TFM Total Flow Management TPM Total Productive Management TQM Total Quality Management TSM Total Service Management TCM - Total Change Management Postavit solidní základnu s: KAIZEN® základy Eliminace : MUDA-Ztráty Eliminace : MUDA-Plýtvání
KAIZEN® filosofie Zakládat Kaizen týmy Jít na Gemba Stanovit cíle a organizovat týmovou KAIZEN práci Jít na Gemba Změna pracovního prostředí vede ke změně návyků a hodnot Kontrolovat Gembutsu Lidé Zařízení Materiál Metody Hledat 3M: Muda (plýtvání) Mura (variabilita) Muri (Obtížnost) Dělat KAIZEN® Vytvořte “TAH” a protiopatření 3M
7 druhů plýtvání Doby čekání Zásoby Chyby v Transport procesu Zbytečný pohyb Zbytečné analýzy Chyby v péči Naše peníze padají do odpadkového koše ! Hodnotu vytváří to, co pacient vnímá jako efektivní!
Mluv v číslech, datech, faktech plýtvání tvorba hodnot Spokojenost pacienta Přání pacienta proces Měřitelná kritéria v procesu: cesty vzdálenosti četnosti počet činností chyby časová náročnost náklady průběžné časy doby uložení léků doby vyhledávání doby čekání plochy spokojenost zaměstnanců spokojenost pacientů
Jak pracujeme Rozpoznání plýtvání 2. Odstranění 3. Zvýšení práce plýtvání zhuštění práce Rozpoznání plýtvání 2. Odstranění 3. Zvýšení přírůstku hodnoty
Potenciál řešení problémů Problémy 15% problémů je dále možné vyřešit Expertními programy: - TFM - TPM - TQM - TSM - FMEA - atd. 5% problémů (chronické ztráty) je možné vyřešit: Six Sigma - Design Six Sigma - PM-Analýza (analýza fyzických fenoménů) 80% problémů je možné vyřešit: Standardizace Akreditace - 5S Čas
Přínosy procesu implementace LH Snížení zásob Snížení nákladů na nákupy léků, zdravotnického materiálu a laboratorních chemikálií a obslužné zaměstnance Růst produktivity Zlepšení komunikace a motivace zaměstnanců Změna paradigmat – kulturní revoluce
DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Šárka Hájková Ředitelka Kaizen Institute Kaizen Institute s.r.o. Vinohradská 93 CZ-120 00 Praha 2 www.cz.kaizen.com