Kaizen Institute Lean Healthcare

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Lean Six Sigma MÚ Kopřivnice.
9. Národní konference kvality ve veřejné správě (Brno, 20
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Procesy Informační proces
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
SAP Ing. Jiří Šilhán.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Prosperita organizace
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
1 2 Microsoft Dynamics NAV Frýdlant nad Ostravicí 7. prosince 2006 Ing. Jaromír Skorkovský, Csc. Training Manager.
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Zkušenosti s transformací sociálních služeb v Maďarsku Miklós Szentkatolnay Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
Systém managementu jakosti
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Ekonomika malých a středních podniků
Účetní závěrka ve vybraném podniku
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Kaizen Institute Lean Healthcare Odborníci v procesu změny Navrhování a Poskytování CI Strategie po celém světě 1

Představení Kaizen Institute Reference ve zdravotnictví Filosofie Obsah prezentace Představení Kaizen Institute Reference ve zdravotnictví Filosofie Naše vnímání Lean Healthcare – LH: Přidávání hodnoty a plýtvání FLOW – optimalizace procesů Data, měřítka Týmy, problémy, zlepšování, motivace (personální audit, obavy, komunikace), proces Přínosy a podmínky procesu implementace LH

Kdo je Kaizen Institute Consulting Group (KICG)? Založen v roce 1985 panem Dr. Masaaki Imai, autorem knih Kaizen and Gemba Kaizen 25 let zkušeností z implementací Kaizen & Lean 350+ profesionálů – konzultantů 27 organizačních jednotek s působením v 50 zemích Dlouhodobě působící globální společnost Lean Consulting MASAAKI IMAI Founder 3

Kaizen Institute Consulting Group (KICG)? Naše hodnoty Buduj Důvěru Vztahy založené na pokoře, integritě, zájmu, schopnostech a výsledcích; Přesvědč o Znalosti Skutečná znalost a moudrost založená na praxi a reflexi; Zaměření na Naše Zaměstnance Respekt a péče vůči členům našeho týmu; Jednej s Zájmem o klienty Zájem o jeho potřeby a poskytnutí „world class“ řešení; a Žij Kaizen® Cestu Osobní kontinuální zlepšování včetně vlastní osobnosti.

KAIZEN® Institute celosvětově Canada Sweden United Kingdom Poland Slovakia Germany Czech France Hungary United States Spain Japan Texas Austria Romania Portugal Italy China Egypt Phoenix Switzerland UAE Mexico Bahrain Philippines Saudi Arabia India Kenya Indonesia Brazil Malaysia Mauritius Australia 1 Globální koordinační kancelář Švýcarsko; 26 Lokálních Kaizen Offices; Pracujících v 30 zemích, přes 400 zkušených konzultantů New Zealand

Působení v oblastech Průmyslová výroba Montáž Procesní průmysl Zásobovací řetězec Procesní průmysl Služby / Zdravotnictví Administration/Office

Komu poskytujeme naše služby Komu poskytujeme naše služby? Globální a lokální klienti ve všech oblastech : Nemocnice. průmysl, služby, vládní instituce

Automobilový průmysl, elektronika a elektrotechnika Procesní průmysl a gastronomie Těžký, stavební, textilní průmysl a ostatní

Co děláme? Správná definice Kaizen KAI Změna ZEN Lepší “Změna k lepšímu” Kaizen = kontinuální zlepšování(CI) …Každý! Pořád! Všude! 9 9

Jak to děláme? KAIZEN & Lean transformace Projekty implementace lean Certifikační programy Benchmarking Tours Online tréninky Vzdělávání, školení Publikace

Co děláme? Design & Dodavatel strategie kontinuálního vzdělávání …na vyšší úroveň a po delší dobu v porovnání s konkurencí... Zlepšení ukazatelů ... Pacient Splnění očekávání Proces řízen managementem ... Vývoj produktivita …vedení k zlepšení péče a výkonnosti! + Spokojenost pacientů Spokojenost pacientů … s výsledkem změny prostředí a změny chování v nemocnici! Změna paradigmat Zásoby léků a zdravotnického materiálu Zkrácení čekací doby pacientů Zkrácení čekací doby 11

Správa a servis NEMOCNICE de Sao Joao: Ambulantní centrum design Předběžná analýza Vývoj 2 30y předpověď Metodologie Ambulantní služby Podpora pro setkávání 1 3 Kroky pro prognózy 2 Vývoj 1 Výsledky Ambulantní chirurgie Závěrečný návrh

Správa a servis? Nemocnice Sto. António: Blok Operativní Vizualizace PŘED PO Normalizace a logistika Vizualizace(LCD) Systémový Kanban Výsledky PŘED PO Cíl Nedostatek nabídky - normalizovaní KPI 1 2 3 Nível Atingido Peso Příjem +2,5% +5% 8% 50% Nespojitosti -40% -60% -80% 2,25 25% Pořadník -3% -6% -9% 10% Čekací list(normální priorita) -25% -50% -75% 15% Kanban materiál v místě použití

VNĚJŠÍ & VNITŘNÍ pacient, ER DIAGNOSTICKÁ medicína a CALL CENTRUM Optimalizace procesů – Administrativa & Service Nemocnice Samaritano: Denní Kaizen Obchodní Požadavky Proces přd 5S VSD v zúčtovacím procesu vytvořilo Gemba Kaizen v povolení jednotky, oblast nemocnice odpovědný za získání povolení postupů s operátory zdravotní plán. Nápovědový řetězec Dovednostní matice Základní požadavky: Snížit administrativní čas povolovacího procesu; Zvýšit produktivitu povolení jednotky a call centra; Povolení Struktura jednotky a call centrum na podporu dlouhodobého růstu; Hladké rozhraní. Kontrolní seznam Denní KAIZEN nástěnka Zlepšení procesu Výsledky Snížení chyb v zúčtovacím procesu; Autorizace a volání Productivity Center roste; Spokojenost zákazníků roste; Základní stabilita a podpora zlepšení, které mají být prováděny; Polohovací a řešení problémů ve více proaktivní a strukturovaným způsobem; Zařízení na vedení týmu a činností; Jasnější rozdělení rolí, odpovědností a činností. VNĚJŠÍ & VNITŘNÍ pacient, ER DIAGNOSTICKÁ medicína a CALL CENTRUM Nedostatek dokumentace; Chyby v procesu; Nedostatečná organizace v této oblasti; Nedostatek standardů; Krátkodobé kultury;

KAIZEN® Management System Nemocnice světové třídy Pacient Pacient Zapojení všech zaměstnanců Procesní tok Efektivní procesy QCD Nula chyb QCD Štíhlý podpůrný systém TFM Total Flow Management TPM Total Productive Management TQM Total Quality Management TSM Total Service Management TCM - Total Change Management Postavit solidní základnu s: KAIZEN® základy Eliminace : MUDA-Ztráty Eliminace : MUDA-Plýtvání

KAIZEN® filosofie Zakládat Kaizen týmy Jít na Gemba Stanovit cíle a organizovat týmovou KAIZEN práci Jít na Gemba Změna pracovního prostředí vede ke změně návyků a hodnot Kontrolovat Gembutsu Lidé Zařízení Materiál Metody Hledat 3M: Muda (plýtvání) Mura (variabilita) Muri (Obtížnost) Dělat KAIZEN® Vytvořte “TAH” a protiopatření 3M

7 druhů plýtvání Doby čekání Zásoby Chyby v Transport procesu Zbytečný pohyb Zbytečné analýzy Chyby v péči Naše peníze padají do odpadkového koše ! Hodnotu vytváří to, co pacient vnímá jako efektivní!

Mluv v číslech, datech, faktech plýtvání tvorba hodnot Spokojenost pacienta Přání pacienta proces Měřitelná kritéria v procesu: cesty vzdálenosti četnosti počet činností chyby časová náročnost náklady průběžné časy doby uložení léků doby vyhledávání doby čekání plochy spokojenost zaměstnanců spokojenost pacientů

Jak pracujeme Rozpoznání plýtvání 2. Odstranění 3. Zvýšení práce plýtvání zhuštění práce Rozpoznání plýtvání 2. Odstranění 3. Zvýšení přírůstku hodnoty

Potenciál řešení problémů Problémy 15% problémů je dále možné vyřešit Expertními programy: - TFM - TPM - TQM - TSM - FMEA - atd. 5% problémů (chronické ztráty) je možné vyřešit: Six Sigma - Design Six Sigma - PM-Analýza (analýza fyzických fenoménů) 80% problémů je možné vyřešit: Standardizace Akreditace - 5S Čas

Přínosy procesu implementace LH Snížení zásob Snížení nákladů na nákupy léků, zdravotnického materiálu a laboratorních chemikálií a obslužné zaměstnance Růst produktivity Zlepšení komunikace a motivace zaměstnanců Změna paradigmat – kulturní revoluce

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Šárka Hájková Ředitelka Kaizen Institute Kaizen Institute s.r.o. Vinohradská 93 CZ-120 00 Praha 2 www.cz.kaizen.com