Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
PT – obecná charakteristika
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Mezipředmětové vztahy Aplikace anglického jazyka do jiných předmětů s využitím moderních metod.
Úvod do managementu 1. seminář
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Didaktika přírodopisu 2
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Absolventská práce.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Didaktika učiva biologie člověka
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
„Výukové programy“ aneb modely zkušenostního učení
Didaktika učiva biologie člověka
Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Rámcový vzdělávací program (RVP)
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
SC2MP_DPV Didaktika přírodních věd povinný předmět povinný předmět 7-8 bloků dvouhodinových, 1 čtyřhodinový.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Didaktika geografie.
 Formální úvod Vzdělávací oblast Průřezová témata Kompetence Stanovení VVC Pojmy opěrné Pojmy nové Dovednosti.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
ZS1MP_PD2 Praktikum k didaktice IVZ 2 povinný předmět výuka 2 hodiny týdně povinná účast na cvičení.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Školské dokumenty. Osnovy Dříve dány centrálně. Jednotné pro všechny pro všechny školy daného typu. Od roku 2007 si osnovy vytváří každá škola na základě.
Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Obecná didaktika ÚVOD.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Didaktika učiva biologie člověka
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
Měření rychlosti zvuku
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Didaktika učiva biologie člověka
Informace k PP2 a semináři
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Studijní program Ošetřovatelství
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Seminář z Didaktiky přírodopisu 1 4. Seminář: pojmová mapa
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU

 Typ praxe: bloková 2 dny v týdnu (10 hod: 6 ve škole + 4 hod domácí přípravy)  Počet kreditů: 2 Učitelská praxe 2

Podmínky udělení zápočtu 1) Aktivní účast na ZŠ: 2) Absolvování náslechů z přírodopisu (6-10) 3) Odučení min 10 hod přírodopisu 4) Odevzdání Portfolia z učitelské praxe 2:  Přehled náslechů a výstupů podepsaný cvičným učitelem  Hodnocení od cvičného učitele  6-10 záznamů z hodin hospitací zpracovaných do záznamového archu  10 příprav na hodinu přírodopisu zpracovaných do formuláře strukturace přípravy na hodinu

Zkušenosti z VPx_1 1) Není v něm přehled výstupů podepsaný od cvičného učitele 2) Přípravy neobsahují všechny náležitosti „strukturace přípravy na hodinu“ 3) Špatná formulace VVC 4) Pojmy: v úvodu nemáte všechny pojmy z teoretické části a naopak 5) Zařazení do RVP ZV - neuvádíte vzdělávací obor - neuvádíte průřezové téma - vymýšlíte vlastní tématické celky – např. ptáci - zaměňujete tématické celky vzdělávacího oboru s tématickými okruhy průřezového tématu př. tématický okruh biologie člověka x tématický okruh základní podmínky života - kvalita různá (součást portfolia ke SZZ) PEDAGOGICKÉ DENÍKY NEJČASTĚJŠÍ CHYBY:

6) Neuvádíte dovednosti, nebo je uvádíte špatně např. žák vysvětlí pojem fotosyntéza je vědomost nikoli dovednost – zaměňujete znalosti, vědomosti a dovednosti (viz. Před. Did.1) – zaměňujete senzomotorické a intelektuální (viz. Před. Did. 1) 7) Myšlenkové operace: - buď neuvádíte nebo špatně (píšete sem výukové cíle) 8) Mezipředmětové vztahy - je třeba je uvádět konkrétně např. Př – Ze: poušť, tropický deštný les atd. – v úvodu je máte v teorii nikoli a naopak např. vysvětluji pojmy symbióza – mezipředmětový vztah Př k ČJ 9) Praktický dopad: co konkrétního z hodiny žák použije v běžném životě např. žák pozná jedovatou zmiji od nejedovaté užovky hladké 10) jednu přípravu jste použili pro více tříd – vytisknete 1x – do závěru napíšete zhodnocení pro každou třídu individuálně

o rozpracovali jste ho pouze slovně (nevyplňovali jste tabulku) a tudíž zapomínáte na výukové metody, pomůcky atd. o ve scénáři zaměňujete nebo komolíte názvy výukových metod – např. řízený rozhovor o zaměňujete formy výuky (hromadná samostatná práce x individuální, individualizovaná) o do poznámek neuvádíte pomůcky (prac. list, prac. sešit, přírodniny, ppt prezentace apod.) o ve scénáři výuky máte pouze osnovu, ze které není jasné, co konkrétně jste žákům vysvětlovali, jaké otázky jste pokládali, co si měli zapsat do sešitu o otázky, výklad, zápis to vše je součástí přípravy je uvedeno buď přímo ve scénáři anebo v přílohách Scénář výuky

o Do přílohy k přípravě nepřikládáte všechny materiály, které jste v hodině použili (tajenky, křížovky, zápis, prezentace) – ve scénáři přípravy by mělo být jasně napsáno, ve které příloze tyto materiály jsou (např. příloha 1: křížovka na zopakování, příloha 2: zápis,příloha 3: pracovní list atd.) o Ke SZZ je možné si vzít pouze materiály, které jste sami vytvořili, nelze vzít např.: o pracovní list o okopírovanou stránku z učebnice, prac.sešitu, knihy, atlasu o článek z časopisu o atd. Scénář výuky