Patologické hráčství David Kadlec - 325167, SOVČ 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gamblering Biologické a sociální příčiny vzniku, důsledky pro společnost a rodinu. Možnosti léčby.
Advertisements

Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
12/17/20141 Dopady předlužení občanů na trh práce Ing. Marie BÍLKOVÁ, vrchní ředitelka sekce politiky zaměstnanosti a trhu práce.
Závislost, nebezpečná závislost.  - je stav, kdy někdo nebo něco je podmíněn nějakou okolností nebo situací  - kterou potřebuje (nebo si myslí že ji.
PROBLÉMY ZÁVISLOSTI NA HAZARDNÍCH HRÁCH.
Gambling - patologické hráčství
Sociální patologie SCPT SCPA
Alkoholismus Kateřina Jahodová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Návykové látky, závislosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
Praha, 26. – 27. listopadu Co přispělo k nárůstu počtu lidí bez domova Restrukturalizace průmyslu a s tím spojená dlouhodobá nezaměstnanost Nezaměstnanost.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Alkoholismus.
Agrese v počítačovém světě Autor: David Provazník.
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
MAGIE MASEK Diplomová práce.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Práce s pacienty s duální diadnozou v ambulantím programu ESETU v letech MUDr Lucie Jurkovská.
Klasifikace duševních poruch
Psychopatologie Jana Petříková. Doporučená studijní literatura  Vágnerová, Marie: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál ISBN:
Deprese Diagnostika a léčba
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Návykové a impulzivní poruchy
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Deprese Táborská, Kubátová V7A.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Gamblerství aneb Láska k hazardu
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Modely mentální retardace
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
PATOLOGICKÉ HRÁČSTVÍ Bc. Tereza Guldová.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluPatologické.
ZÁVISLOSTI SEXUÁLNÍ DEVIACE SBEVRAŽDY Brno, 2014.
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluAfektivní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická a mateřská škola Toužim, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_ZÁVISLOST TEMA:
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Klára Fidriková, Radim Slaný. tch?v=fIPqvmpPhQ8.
Závislosti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Závislosti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OBSEDANTNĚ - KOMPULZIVNÍ PORUCHA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Patologické hráčství Bc. Balonová Soňa.
Problémové, patologické hráčství
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Hazardní hra VY_32_INOVACE_03_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_HAZARDNÍ HRA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Občanská nauka Sociálně patologické jevy V. ; VY_32_INOVACE_D2_19
Pravidla citování v absolventské práci
Gambling a ČR jako ráj hazardu
X. Adiktologická konference Středočeského kraje
Bipolárně afektivní porucha
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Patologické hráčství David Kadlec - 325167, SOVČ 2011

Hazardní vs. Patologický hráč Hazardní hráči - hazardní hráči jsou schopni svoji hru kontrolovat a jejich hlavním motivem je výhra. Gambleři - gambleři pociťují velmi silné puzení ke hře, které lze těžko ovládnout, nutkání často doprovází myšlenky s představami hraní. Nad vidinou finančního zisku převládá chuť si zahrát - základní motiv gamblera.

Základní fakta Definice: obecná: časté, opakované epizody hráčství, které dominují v životě jedince a vedou k poškození sociálních, pracovních, materiálních a rodinných hodnot a k zadlužení - „návykové a impulzivní poruchy – F63.0 dle WHO: „Porucha spočívá v častých opakovaných epizodách hráčství, které převládají na úkor sociálních, materiálních, rodinných a pracovních hodnot a závazků. Lidé trpící touto poruchou mohou riskovat ztrátu zaměstnání, to, že se velmi zadluží, budou lhát nebo porušovat zákon, aby získali peníze nebo unikli placení dluhů. Postižení popisují intenzivní puzení ke hře, které lze těžko ovládnout…“ -

Diagnostická kritéria Dle Americké psychiatrické asociace z roku 1980 (in Nešpor, 2000) má patologické hráčství následující charakteristiky: 1. Jedinec se zaměstnává hazardní hrou 2. Aby docílil žádoucího vzrušení, musí zvyšovat množství peněz vložených do hry 3. Opakovaně se hráč pokoušel hru ovládnout nebo s ní přestat 4. Pokud se jedinec snaží se hrou přestat nebo ji minimalizovat, cítí neklid 5. Používá hru jako prostředek pro únik a pro zlepšení nálady 6. Po prohře se vrací, aby peníze vyhrál zpátky 7. Lže všem lidem z blízkého okolí, aby zakryl svůj problém 8. Dopouští se kriminální činnosti a podvodů kvůli hazardní hře 9. Ohrozil nebo zrušil sociální vztahy a role 10. Spoléhá na ostatní, že mu z jeho situace vzniklé hraním pomůžou

Graf č. 1 - Přehled výsledků loterií a jiných podobných her za roky 2002 - 2008 - VŠECHNY HRY (zdroj: http://www.mfcr.cz/)

Použitá literatura Smolík, P. (1996): Duševní a behaviorální poruchy. MAXDORF: 388–391. NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: Současné poznatky a perspektivy léčby. 2. vydání. Praha: Portál, 2000. 152 stran. ISBN 80-7178-831-7 VELÍMOVÁ, Š.: Patologické hráčství a osobnost gamblera: diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta pedagogická, Katedra rodinné výchovy a výchovy ke zdraví, 2010, 87 l. Vedoucí diplomové práce: RNDr. Alice Prokopová, PhD. Server "Občané proti závislostem„ Dokument F63.0 (MKN – 10): Patologické hráčství .pdf