Hodnocení psaní Seminář Brno 5.6.2013 1. Obsah a cíle semináře Hodnotící škály pro psaní - vývoj Hodnotící škály pro psaní - představení Ukázky hodnocení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Advertisements

Základy redakční práce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Úvod do studia jazyka – 4. Gramatika Morfologie.
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT Strukturovaná písemná práce Součást maturitní zkoušky z českého jazyka.
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
OBJEKTIVIZACE HODNOCENÍ ÚSTNÍ ZKOUŠKY Z ANGLICKÉHO JAZYKA
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
X13PMT 4. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Vlastní hodnocení školy
Rozbor nejčastějších chyb v odborných pracích 12. Seminář BW.
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Struktura maturitní zkoušky
Úvod do studia.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
1. Co chápete pod pojmem formát testu? délka testu (doba trvání, počet položek) dovednosti (které řečové dovednosti) počet částí typy položek (testových.
Písemná práce z CJL.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Písemná část MZ z anglického jazyka II
Disertační práce MPA Michal Radvan
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
VY_32_INOVACE_05_01 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_01 Zpracovala:Mgr.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Kvalita seminář pro školy Testování 3. ročníků
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
Ukládání dat biodiverzity a jejich vizualizace
Seminář Bakalářská práce
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Základní informace k ŠAP a PA
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
učitelská mobilita Univerzita v Groningenu, Nizozemí
Assessment centrum.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
Obsah, rozsah a kritéria hodnocení prezentace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Komplexní systém hodnocení
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Katedra výrobních strojů a konstruování - 340
Kritéria hodnocení písemné práce
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Assessment centrum.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MATURITNÍ ZKOUŠKA SPOLEČNÁ ČÁST 2018 JARO DIDAKTICKÉ TESTY ČJL, AJ, MA
Transkript prezentace:

Hodnocení psaní Seminář Brno

Obsah a cíle semináře Hodnotící škály pro psaní - vývoj Hodnotící škály pro psaní - představení Ukázky hodnocení „Kalibrace“ vzorků psaní Diskuse 2

Hodnotící škály pro psaní - vývoj 5 – členný tým napříč jazyky (A, N, F) napříč fakultami (LF, FF-FSS-ESF, PedF, PrF) období: květen 2012 – únor 2013 etapy: 1. dotazník existující škály diskuse (jaká kritéria?) 1. verze pilotáž členek týmu vyhodnocení - úprava (2. verze) 2. dotazník – úpravy současná verze 3 Pilotáž (doc. Byčkovský – jeden z kroků vývoje testu)

B1 – C1: kritéria hodnocení splnění úkolu organizace textu lexikální prostředky gramatické prostředky 4

Analytická škála B1 / B2 / C1 5

B1 - Kritérium splnění úkolu 6

Dodržení tématu klíčový komponent může rozhodnout o absolutní nule – dále se nehodnotí rozhodnutí na fakultách? 7

Žánr Žánr lze definovat jak z hlediska zamýšlené formy psaní, tak z hlediska jeho funkce: Forma: dopis (osobní, obchodní), laboratorní zpráva, esej, článek, příběh… Funkce: komunikativní funkce: popis, omluva, vysvětlení, … diskurzivní modus: vyprávěcí, popisný, vysvětlovací, argumentační 8

Rozsah tolerance intervaly slov, interval = 10 slov tolerovaná odchylka 70 – 79; tolerovaná odchylka 60 – 69;

Rozsah Co se běžně počítá za 1 slovo? víceslovná vlastní jména a názvy (Liam McGee, Great Britain….) české víceslovné názvy, které nemají ekvivalent v angličtině (Lomnice nad Popelkou) datum plně rozepsané (June 5 th 2013) adresa ( ová, poštovní) složeniny (pokud jsou psány se spojovníkem: follow-up questions) 10

Rozsah Co se běžně počítá za 1 slovo? řadové číslovky (1 st, 22 nd …) členy zkratky předložky spojky zájmena citoslovce 11

Rozsah Co se běžně počítá jako jednotlivá slova? stažené tvary (don’t, he’s…) – výjimka can’t frázová slovesa složeniny – pokud jsou psány zvlášť (bez spojovníku): office manager 12

Rozsah Co se běžně jako slovo nepočítá? číslovky psané číslicí (2013) opakovaná vlastní jména 13

B1 - Kritérium organizace textu 14

Struktura grafická plus obsahová očekávání (úvod – závěr, členění na odstavce…) 15

Linearita jednoduchý (lineární) sled myšlenek napomáhá porozumění textu? 16

Základní spojovací prostředky očekávání: vzhledem k povaze testové úlohy napomáhají porozumění textu? 17

B1 - Kritérium lexikální prostředky 18

Rozsah očekávaná obecná / akademická / odborná SZ vzhledem k povaze úlohy 19

Správnost brání chyby porozumění? 20

B1 - Kritérium gramatické prostředky 21

Rozsah očekávané gramatické prostředky vhledem k povaze úlohy 22

Správnost brání chyby porozumění? 23

Pravopis četnost chyb 24

B2 - odlišnosti 25

B2 - odlišnosti 26

B2 - odlišnosti 27

C1 - odlišnosti 28

C1 - odlišnosti 29

C1 - odlišnosti 30

C1 - odlišnosti 31

Klasifikační tabulky 32

Hodnocení - výsledek 33

Hodnocení B1, B2, C1 34

Benchmarking – kalibrace vzorků psaní vybrat z pretestačních vzorků asi 10 tak, aby představovaly široké spektrum výkonů od nejlepšího po nejhorší nechat hodnotit členy týmu samostatně otevřít diskusi – procházet jednotlivé vzorky kritérium po kritériu a diskutovat, proč kdo jak hodnotil koordinátor je ten, který diskusi řídí, ale nedělá výsledná rozhodnutí, členové týmu si dělají poznámky 35

Benchmarking – kalibrace vzorků psaní po skončení diskuse nechat členy týmu hodnotit ještě jednou opět porovnat výsledky (třeba i tabulkou v Excelu ) ty úlohy, u nichž nastane největší shoda, vybrat a snažit se pořídit slovní hodnocení 36

Benchmarking – kalibrace vzorků psaní inspirace pro slovní hodnocení: projekt EMBED (University of Groningen) 37

Empirické stanovení hraničních skórů hodnocení psaní samostatně bodově ohodnotit větší množství vzorků psaní tak, aby bodové hodnoty měly velký rozsah postupně procházet nižší a nižší hodnoty a dohodnout se, která je ještě přijatelná pro danou úroveň pokud se celý tým shodne na minimálním přijatelném počtu bodů, bude to hraniční skór pro danou testovou úlohu 38

39 O T Á Z K Y?

Děkuji za pozornost Eva Složilová lektorka a metodička testování Centrum jazykového vzdělávání Masarykovy univerzity Komenského nám Brno, tel. fax: ,