Plánování a rozhodování v organizaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
2.Vnitřní analýza.
Činnost veřejné správy
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategické plánování v marketingu
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Předmět: Řízení podniku 1
Rozpočty.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
9. Strategie podniku, podnikatelský plán
Poradenství v obecném řízení
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Mapa stránek.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
SPACE ANALÝZA.
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Metodika řízení projektů
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Vybrané manažerské nástroje
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Strategie regionu, obce
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Plánování a rozhodování v organizaci
Plánování a rozhodování v podniku
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Plánování a rozhodování v organizaci Úkoly a struktura plánování Strategické plánování Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Taktické a operativní plánování Rozhodování

Úkoly a struktura plánování Plánovací systém organizace lze diferencovat na: plánování vize organizace, strategické plánování, taktické a operativní plánování, plánování výsledků a likvidity. Dílčí komplexy plánovacího systému Plánování vize organizace   Plánování výsledků a likvidity Strategické plánování Taktické a operativní plánování

Úkoly a struktura plánování Podle toho, z jaké úrovně se odvozují plány navazujících plánovacích úrovní, se rozlišuje plánování: retrográdní (top-down), progresivní (bottom-up), protisměrné (top-down/bottom-top).

Retrográdní a progresivní plánování Plánovací úroveň 1 Plánovací úroveň 2a Plánovací úroveň 2b Progresivní plánování (bottom – up) Retrográdní plánování (top – down)

Protisměrné plánování Plánovací úroveň 1 Plánovací úroveň 2a Plánovací úroveň 2b Protisměrné plánování

Strategické plánování (týká se především podniků) Strategické oblasti musí splňovat požadavky: strategická oblast musí mít vymezen samostatný tržní úkol; jednotlivé oblasti se nesmí na vnějších trzích překrývat nebo být k sobě závislé (nekonkurují si navenek); produkt nebo skupina produktů jedné oblasti podniku jsou nezávislé na produktech ostatních oblastí (nekonkurují si uvnitř podniku); produktu nebo skupině produktů dané oblasti musí být přiřazen okruh nejvýznamnějších konkurentů.

Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Životní cyklus produktu zavedení růst zrání nasycení degenerace čas množství

Nástroje pro určování strategických oblastí a výběr strategií Analýza portfolia Dojné krávy (Cash-cow) Hvězdy (Star) Otazníky (Question-mark) Problémové výrobky (Dog) Strategie defenzivní ofenzivní dezinvestiční konsolidační růstová

Matice Boston-portfolia SO4 SO2 SO7 SO3 SO6 SO1 SO5 „Hvězdy“ „Dojné krávy“ „Problémové výrobky (psi)“ 0,1 1 10 -5 25 % nízký vysoký Relativní tržní podíl Tržní růst „Otazníky“

Taktické a operativní plánování Podle předmětu plánování se člení na: plánování výstavby organizace, programové plánování, plánování procesů v organizaci. Podle plánovacího horizontu se člení na: dlouhodobé plány, střednědobé plány, krátkodobé plány.

Taktické a operativní plánování Podle rozsahu plánování se plány člení na: souhrnné plány a dílčí plány. Podle míry podrobnosti plánu a míry informovanosti o plánovacím horizontu lze provést členění na: globální plány a detailní plány. Vyrovnávací zákon plánování

Rozhodování Podle úplnosti údajů o stavech okolí v rozhodovacím modelu rozlišujeme rozhodovací situace: za podmínek jistoty za podmínek rizika za podmínek nejistoty

Výsledková a rozhodovací matice Výsledková matice Stavový prostor Akční prostor S1 S2 ……………………….… Sn   a1 a2 . am e11 e12 ……………….. e1n e21 e22 ……………….. e2n em1 em2 ………………. emn Rozhodovací matice Stavový prostor Akční prostor S1 S2 ……………………… Sn   a1 a2 . am u11 u12 ……………… u1n u21 u22 ……………… u2n um1 um2 ……………… umn