TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 10. cvičení[1]

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZOBRAZOVÁNÍ A NORMALIZACE V TECHNICKÉ DOKUMENTACI
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Lineární perspektiva Ivana Kuntová.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
GEOMETRICKÉ MODELOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Strojírenství Technické kreslení Pravoúhlé promítání (ST16)
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Využití programu Inventor pro e-learningovou výuku předmětu Technické kreslení Pavel Velčovský.
PČ_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
Volné rovnoběžné promítání - úvod
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02_ZT_TK_1 Ročník: I. Základy techniky Vzdělávací oblast: Odborné.
Zobrazování - základy..
Pč_139_Technické zobrazování_Technické kreslení
Strojírenství Technické kreslení Řezy tělesem (ST18)
KRESLENÍ PEROVÝCH A KLÍNOVÝCH SPOJŮ
Technické kreslení Pravoúhlé promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Technické zobrazování
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Tato prezentace byla vytvořena
Náležitosti výrobního výkresu
ŘEZY A PRŮŘEZY.
TECHNICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ
Technická grafika a konstruování
TECHNICKÉ KRESLENÍ ŘEZ A PRŮŘEZ
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ PŘÍMEK[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička
ÚVOD DO DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 6. cvičení[1]
Ing. Petr Voborník, Ph.D. Obor vzdělání: L/01 Mechanik seřizovač
PRAVOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ – ÚVOD[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ BODU[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 2. cvičení[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ KINEMATICKÁ GEOMETRIE[1]
TECHNICKÉ KRESLENÍ NÁZORNÉ PROMÍTÁNÍ[1]
PARAMETRICKÉ MODELOVÁNÍ A KONSTRUOVÁNÍ. Normy kreslení Otevřená šablona obsahuje základní nastavení, rámeček a rohové razítko. Nastavenou normu lze upravit.
Stát – formy státu VY_INOVACE_32_OBN_903 Autor: Mgr. Miroslav Říha Vytvořeno : listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 1. cvičení[1]
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení vazníkové konstrukce střech. Půdorys vazníkové.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 8. cvičení [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje kreslení stropu s viditelnými trámy a sklopeného.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Vzájemná poloha přímky a roviny [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola.
Základy technického zobrazování
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
KUŽEL – charakteristika tělesa
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Technické zobrazování Vypracoval: Lukáš Karlík
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 9. cvičení[1]
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 10. cvičení[1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Kód: VY_32_INOVACE _TEK_1032 12. 9. 2012

Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět.

NÁRYS

Nyní součást přetočíme doprava, tj Nyní součást přetočíme doprava, tj. podíváme se na ni vlastně zleva a promítneme ji doprava – dostaneme tak PRAVÝ BOKORYS.

Pohled zleva promítnutý doprava - PRAVÝ BOKORYS.

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní součást přetočíme doleva, tj Nyní součást přetočíme doleva, tj. podíváme se na ni vlastně zprava a promítneme ji doleva – dostaneme tak LEVÝ BOKORYS.

LEVÝ BOKORYS

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme dolů, tj Nyní tuto součást přetočíme dolů, tj. podíváme se na ni vlastně z hora a promítneme ji dolů – dostaneme tak PŮDORYS.

PŮDORYS

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme nahoru, tj Nyní tuto součást přetočíme nahoru, tj. podíváme se na ni vlastně zdola a promítneme ji nahoru – dostaneme tak POHLED ZESPODU.

POHLED ZESPODU

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní tuto součást přetočíme doprava o 180°, tj Nyní tuto součást přetočíme doprava o 180°, tj. podíváme se na ni vlastně zezadu, dostaneme tak POHLED ZEZADU.

POHLED ZEZADU

Pohled otočíme zpět do NÁRYSU

Opět NÁRYS

Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres. Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět. Máte na to vyhrazený čas.

Úkol 1: Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres. Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 1:

NÁRYS doplníme tak, aby byla vidět i hloubka součásti, tedy BOKORYSEM a zde PRAVÝM BOKORYSEM, který je zde úplně stejný, jako LEVÝ. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 2:

Úkol 3: V podstatě stejného výsledku dosáhneme, když NÁRYS doplníme PŮDORYSEM (také je vidět i hloubka součásti, ale pohled zabere více místa a je pracnější). Bude spíše záležet na způsobu okótování. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 3

Úkol 4: NÁRYS doplněný PRAVÝM BO-KORYSEM, PŮDORYSEM, PO-HLEDEM ZESPODU a LEVÝM BO-KORYSEM, vše zbytečně. Není vůbec žádný rozdíl mezi PŮDO-RYSEM a POHLEDEM ZESPODU, ani mezi PRAVÝM a LEVÝM BOKORYSEM. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 4:

Úkol 5: NÁRYS, PRAVÝ BOKORYS a PŮDORYS doplněný AXO-NOMETRICKÝM POHLED (snadné pomocí modelova-cích či rýsovacích progra-mů), ale asi zbytečné.

Možné řešení 5:

Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres Nyní budeme kreslit průměty pro technický výkres. Níže uvedené těleso v názorném zobrazení natočíme do polohy dávající nejlepší představu o tvaru součásti (podává nejvíce informací). Bude to NÁRYS, tedy nejvýraznější průmět. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 1:

Úkol 2: NÁRYS doplníme tak, aby byla vidět i hloubka součásti, tedy BOKORYSEM a zde PRAVÝM BOKORYSEM, který je zde úplně stejný, jako LEVÝ. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 2:

Úkol 3: V podstatě stejného výsledku dosáhneme, když NÁRYS doplníme PŮDORYSEM (také je vidět i hloubka součásti, ale pohled zabere více místa a je pracnější). Bude spíše záležet na způsobu okótování. Máte na to vyhrazený čas.

Možné řešení 3

NÁRYS doplněný PRAVÝM BO-KORYSEM, PŮDORYSEM, PO-HLEDEM ZESPODU a LEVÝM BO-KORYSEM, vše zbytečně. Není vůbec žádný rozdíl mezi PŮDO-RYSEM a POHLEDEM ZESPODU, ani mezi PRAVÝM a LEVÝM BOKORYSEM. Máte na to vyhrazený čas.

NÁRYS, PRAVÝ BOKORYS a PŮDORYS doplněný AXO-NOMETRICKÝM POHLED (snadné pomocí modelova-cích či rýsovacích progra-mů), ale asi zbytečné.

NÁRYS doplníme tak, aby byla vidět i hloubka součásti, tedy PODÉLNÝM ŘEZEM. Máte na to vyhrazený čas.

NÁRYS doplníme tak, aby byla vidět i hloubka součásti, tedy PŘÍČNÝM ŘEZEM, který lépe vystihuje zadní žebro a PRAVÝM BOKORYSEM, který je zde úplně stejný, jako LEVÝ. Máte na to vyhrazený čas.

NÁRYS, doplněný dalšími pohledy a AXONOMETRIC-KÝM POHLED (snadné pomocí modelovacích či rýsovacích programů), ale asi zbytečné.

Konec cvičení v PowerPointu Dále ve složce následuje soubor vyrobený v modelovacím progra-mu Inventor 10 od firmy Auto-desk, ve kterém jej můžeme prohlížet nebo v jeho free Autodesk Inventor View 2013 přiloženém také ve složce. Může to pomoci v názornosti výuky.

Obrázky: Všechny obrázky jsou z vlastního archivu autora. Citace: [1] Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%Bdkres>. Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Stroj.C3.ADrensk.C3.BD_v.C3.Bdkres>. Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Z.C3.A1klady_prom.C3.ADt.C3.A1n.C3.AD > Pravoúhlé promítání[online]. 1. 9. 2012 [cit. 2012-09-01]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Technick%C3%BD_v%C3%BDkres#Rozd.C4.9Blen.C3.AD podle .C3BA.C4.8Delu a obsah>