Generátory tvorby hodnoty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč diagnostický systém INFA?
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Hodnocení finanční politiky (politiky kapitálové struktury)
Financování Podstata a formy. Financování podniku = získávání, rozdělování finančních zdrojů a jejich využití k získávání potřebných statků a k úhradě.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Determinanty zahraničních investic na firemní úrovni v ČR Peter Tóth ČNB a CERGE-EI.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Vize, Strategie, Cíle.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Audit administrativních činností
AV stručná prezentace.
Proč strategický management?. Geneze strategického managementu Období ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Co je a k čemu slouží benchmarking?
Hodnocení podnikové výkonnosti
Didaktické prostředky
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Analýza makro a mikroprostředí
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
Plánovací proces a druhy plánování
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
BSC - Metoda Balanced Scorecard
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MPH_FMAN Finanční management Jaro 2012
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Mapa stránek.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
11/2003Přednáška č. 41 Regulace výpočtu modelu Předmět: Modelování v řízení MR 11 (Počítačová podpora) Obor C, Modul M8 ZS, 2003, K126 EKO Předn./Cvič.:
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Bonitní modely Bonitní modely Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností Eva Tomášková
Výrobní faktory v podniku
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Soustavy ukazatelů – úvod
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Téma 13: Finanční plánování
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Obhajoba diplomové práce
Digitální učební materiál
Finanční analýza vybrané firmy
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Generátory tvorby hodnoty Výzkumný projekt GAČR 402/09/0173

Cíl a nástroje jeho dosažení Snaha o uchopení komplexního podnikového systému za účelem podpory formulace vhodné strategie podniku. Měření tvorby hodnoty (současného stavu a budoucího vývoje výkonnosti) prostřednictvím INFA a IN05 podpořené manažerským simulátorem interakce stakeholders modelujícím vzájemné působení cílů vlastníků, zaměstnanců a zákazníků (implementací teorie systémové dynamiky v podnikohospodářské vědě za účelem pochopení budoucího vývoje výkonnosti podniku).

Řešitelé Jakub Šindelář Petr Vrbský Inka a Ivan Neumaierovi

Výsledky a forma výstupů Portfólio našich vědeckých zájmů – popularizace finanční analýzy INFA a otestování bankrotně-bonitního indexu IN05 na aktuálních datech – bylo rozšířeno o zkoumání konfliktů stakeholders (NEUMAIER, I. - NEUMAIEROVÁ, I. : Manažerský simulátor Řízení spokojenosti stakeholders. Praha, Oeconomica 2011. 67 s. a program. ISBN 978-80-245-1743-8).

IN05 Doménou indexu IN05 zůstává individuální posouzení konkrétního podniku. Celkově lze říci, že úspěšnost indexu IN05 se v průběhu času zachovala či mírně zlepšila. Není důvod vytvářet nový index. Pro rychlou orientaci, zda podnik tvoří hodnotu či spěje k bankrotu index IN05 neztrácí svou vypovídací schopnost. Při relativně uzavřeném vzorku podniků, např. odvětví, lze pomocí, např. indexu IN05 predikovat změny v rozložení podniků do skupiny podniků spějících k bankrotu a podniků tvořících hodnotu. Změny počtu podniků tvořících hodnotu, či spějící k bankrotu, nám dají rychlou orientační informaci, že se v odvětví něco děje. Více nemůžeme požadovat - výši objemových ukazatelů (HDP či ekonomický zisk) bankrotní a bonitní indexy předpovídat nemohou.

INFA Finanční analýza INFA dává rámec srovnání a hodnocení výkonnosti, který dokáže v hlavních rysech obsáhnout základní generátory tvorby hodnoty podniku. Diagnostikuje, zda podnik vytváří hodnotu prostřednictvím schopnosti vytvářet velikost výstupu, nebo prostřednictvím způsobu jeho dělení. Právě toto je důležité dělení faktorů tvorby hodnoty – zda se jedná o faktor, který působí na velikost vytvořeného výstupu a je schopen tento výstup zvětšit, nebo zda jde o faktor, který dokáže zvětšit hodnotu pro akcionáře prostřednictvím způsobu dělení již vytvořeného podnikového výstupu. Skupiny faktorů, tak jak je vymezuje INFA, mají diametrálně odlišné vlastnosti. Důvodem slabé podnikové výkonnosti může být neschopnost podniku výstup vytvořit, nebo nevhodné rozdělování výstupu. Jedná se o strategickou otázku podle které je třeba nastavit podnikové politiky.

Simulátor spokojeností stakeholders Navazuje na úvahy o strategickém směrování a cílové hodnoty spokojenosti vlastníků vzešlé ze srovnání s odvětvím, resp. nejlepšími v odvětví v rámci benchmarkingu INFA. Model se snaží se o komplexní pohled ve vzájemných souvislostech a to jak pokud jde o propojení cílů vlastníků, zaměstnanců a zákazníků, tak také pokud jde o měkké a tvrdé faktory. Počítá s tím, že každá akce vzbudí reakci a dovoluje nastavit kromě její výše také dobu, kdy se tak stane (zpoždění). Umožňuje vidět dlouhodobé důsledky jednotlivých rozhodnutí a uvědomit si, které atributy strategie jsou prospěšné nebo škodlivé z hlediska vize podniku.