Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh komunitního plánu na rok
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Zákon o sociálních službách
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Ústav pedagogických věd Masarykova univerzita. Personální obsazení Vedoucí pracoviště doc. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd
Transformace sociálních služeb pro lidi s postižením
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
PODPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ Programu švýcarsko-české spolupráce
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Bc. Lektorství cizích jazyků
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Kariérové poradenství v českém středním školství
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
9. Tvorba individuálního plánu
Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Investiční záměr Zlínského kraje Veřejné projednání obec Loučka
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
My na zázraky nevěříme, my na ně spoléháme!
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Pedie Co mají společné?.
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro osoby se zdravotním postižením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu sociálních.
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity školitelka: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. Olomouc, 8. března 2013 Podpora sociální inkluze jedinců se symptomatickou poruchou řeči ve věku mladší dospělosti

Teoretická východiska sociální prostředí jako milieu schopné „vybudovat systém, jenž je inkluzivní a strukturován směrem k plnění všech speciálně pedagogických potřeb každého individua s postižením“ (Nováková, Z.) sociální inkluze jako plnohodnotné soužití jedinců se zdravotním postižením i bez něj 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Speciální pedagogika východisko: výchova a vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami současné pojetí: celoživotní vzdělávání osob se zdravotním postižením + komplexní péče stále častěji skloňovaná problematika vícenásobného postižení důležitost zkoumání kategorie narušené komunikační schopnosti u osob s těžkými formami zdravotního postižení 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Logoped u osob s těžkým zdravotním postižením míra narušené komunikační schopnosti jako významný indikátor sociability jedinců s těžkou poruchou dorozumívacích schopností determinována druhem a stupněm zdravotního postižení 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Logopedická intervence v ČR MŠMT výchovně-vzdělávací proces školská poradenská zařízení školní poradenská pracoviště MZ zdravotnická zařízení klinický logoped MPSV zařízení sociálních služeb LOGOPEDICKÁ INTERVENCE 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Zákon o sociálních službách sociální poradenství základní / odborné služby sociální péče pečovatelská služba, podpora samostatného bydlení, centra denních služeb, stacionáře, domovy pro osoby se ZP, domovy pro seniory, osobní asistence, chráněné bydlení služby sociální prevence raná péče, tlumočnické služby 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Symptomatické poruchy řeči vznik z hlouběji zasahujících poškození druhotné řečové a jazykové poruchy (Grimm, H. 1999) Poruchy jazykového a řečového vývoje u: senzorického postižení neurologického poškození mentální retardace pervazivní poruchy 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Metodologie výzkumný záměr Katedry speciální pedagogiky, PdF MU jaro 2012 Hlavní cíl: analýza logopedické intervence v domovech pro osoby se zdravotním postižením se zřetelem na rozvoj sociální inkluze jejich uživatelů ve věku mladší dospělosti Parciální cíle: evaluace přístupů vedoucích pracovníků zařízení k uplatňování speciálně pedagogické podpory zhodnocení logopedické intervence jako součásti individuálních plánů uživatelů aktivity směřující k sociální inkluzi nabízené domovy pro osoby se zdravotním postižením nabízí 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

kvanti-tativní šetření Výzkumný design kvanti-tativní šetření dotazníky vlastní konstrukce - dotazník pro vedoucí pracovníky zařízení (17 pol.) - dotazník pro logopedy (26 pol.) kvali-tativní prvky polostrukturo-vané rozhovory kazuistiky - rozhovory s vychovateli - případové studie 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Vybrané výsledky šetření do výzkumu započítáno 96 vedoucích pracovníků návratnost dotazníku pro vedoucí pracovníky: 46,4 % pohlaví: 74 % ženy, 26 % muži průměrný věk: 48,2 let vzdělání: 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Logopedická intervence v domovech pro osoby se ZP (dále DOZP) 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Důvody zavedení logopedické intervence v DOZP 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Uzavření pracovního poměru s logopedem v DOZP 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Přínos zavedení logopedické intervence v DOZP 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Důvody absence logopedické intervence v DOZP 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Cílová skupina osob 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Logopedická intervence v individuálním plánu 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Shrnutí LI poskytována v necelé 1/3 domovů – lze spatřovat nárůst hl. důvod zavedení LI: častý výskyt NKS hl. důvod absence LI: nedostatek finančních prostředků eventuální přínos LI: usnadnění komunikace mezi uživateli a pracovníky navázání spolupráce s dalšími odborníky cílová skupina: osoby s kombinovaným postižením ve věku mladší dospělosti (19 – 26 let věku) maximální pozornost věnována rozvoji pragmatické jazykové roviny LI zahrnuta do individuálního plánu uživatelů 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti

Děkuji Vám za pozornost a přeji dobrý den. 19. dubna 2017 Podpora sociální inkluze jedinců se SPŘ ve věku mladší dospělosti