ZDRAVÁ ŠKOLA. LITERTATURA: LITERTATURA: Střelec,S.:Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno : Paido,1998,ISBN 80-85931-61-3 Střelec,S.:Studie z teorie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU
Advertisements

Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Aktivity města v oblasti ovzduší Ing. Petr Kajnar 4. prosince 2012 Statutární město Ostrava
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Rodina.
Koncepce péče o staré občany
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ZDRAVÍ 6. ROČNÍK Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická
Myšlenkové základy skautingu
ČASTÉ NEINFEKČNÍ NEMOCI- úvod
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
Zdravá škola.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
NEINFEKČNÍ NEMOCI VYSOKÝ KREVNÍ TLAK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_04_ Přírodověda pro 4. ročník
ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL - I. část. P RO ZAČÁTEK TROCHU OPAKOVÁNÍ to ZDRAVÍ? 1. co je to ZDRAVÍ? NEMOC? 2. co je NEMOC? OVLIVNIT? 3. čím můžeme své vlastní.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Tématické okruhy pro předkladatele projektů podpory zdraví Státní zdravotní ústav 2014.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ZDRAVÁ ŠKOLA. LITERTATURA: LITERTATURA: Střelec,S.:Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno : Paido,1998,ISBN Střelec,S.:Studie z teorie.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna
Definice, základní pojmy
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_02 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Zdravý životní styl Anotace Žák.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
PRÁVO SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ Prameny, mezinárodní organizace, vztah ČR a EU JUDr. Petr Čechák, Ph.D.
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
STRAVA HRAVĚ A ZDRAVĚ.
Číslo v digitálním archivu školy
Subjekty a objekty veřejných politik
Zdravotní péče, odborné činnosti, zdravotní služby
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Bulínová Lucie Doležalová Zuzana
Konflikt, koření života
Rýmy Jazykový cit.
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Přiřaď vitamíny Zdraví.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Co se přírodě nelíbí.
Obor zdravotních služeb MZ
škola podporující zdraví
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Transkript prezentace:

ZDRAVÁ ŠKOLA

LITERTATURA: LITERTATURA: Střelec,S.:Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno : Paido,1998,ISBN Střelec,S.:Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno : MSD 2002, ISBN Havlínová,M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994

MENS SANA IN CORPORE SANO to je výrok Johna Loocka (1632 – 1704), který znamená v překladu „Ve zdravém těle zdravý duch“. (převzato také dr.Mir. Tyršem, ,zakladatel Sokola, první a dlouholetý náčelník, profesor dějin umění na UK Praha)

Světová zdravotnická organizace (WHO) INICIOVALA PROGRAMY na podporu ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU v podobě projektů ZDRAVÉ MĚSTO ZDRAVÁ ŠKOLA, ZDRAVÝ PODNIK.,

Evropskou chartu životního prostředí a zdraví CO CHARTA OBSAHUJE ? 1) NA PRVNÍM MÍSTĚ JE TO STAROST O KVALITU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ S DOSTATEČNOU INFORMOVANOSTÍ O NĚM 2) ODPOVĚDNOST VLÁD A VĚŘEJNÝCH ÚŘADŮ, NEVLÁDNÍCH ORGÁNŮ, INSTITUCÍ, 3) PRÁVNICKÝCH A SOUKROMÝCH OSOB ZA OCHRANU ZDRAVÍ PŘED ŠKODLIVÝMI ÚČINKY :

PROSTŘEDÍ chemického fyzického biologického mikrobiologického sociálního

Česká republika byla mezi prvními s e d m i zeměmi Polsko Maďarsko Belgie Irsko Dánsko Řecko ČR

ZDRAVÁ ŠKOLA dr. J.Svobodová,PdF MU Období let 1986 – 1990 Období let 1996 – následná léta Období let 1991 – 1995

Období let 1986 – 1990 nedostatek pohybu kouření nezdravé a nevhodně složená strava energeticky naddimenzovaná strava nadměrná psychická zátěž a stres „Navíc konkrétně ve škole to, co až do té doby nepřipustila – nadměrná psychická zátěž a stres „ (J.Svobodová)¨

Období let 1991 – 1995 Druhá etapa je již pod vlivem oficiálního vstupu mezi sedm evropských zemí, kde pracovní materiál ŠKOLA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ v rámci evropské projektové dimenze se označuje jako ZDRAVÁ ŠKOLA.

Období let 1996 – následná léta že se okruh působení rozšiřuje i o mateřské školy vtažení rodičů a veřejnosti zahrnuje i vytváření dovedností, ke správnému využívání znalostí

Jedná se např. o takové okruhy Správná zdravá výživa Dostatek pohybu Otužování Péče o tělo Kamarádství Ochrana před nákazami Ochrana před úrazy Ochrana před dalšími škodlivými vlivy J.Svobodová

VÝCHOVA KE ZDRAVÉMU ŽIVOTNÍMU STYLU CO JE ZDRAVÍ ?

Velmi často se názor na zdraví zužuje na otázku přítomnosti nemoci, ale je potřebné jej chápat komplexně, celostně jako soulad a harmonii v rovině psychické, fyzické, sociální a duchovní (Havlínová)

Dochází na styčném rozhraní ke styku a prolnutí dvou přístupů holistického interakční vysvětlit zdravý životní styl jako : působení na lidi ve všech věkových kategoriích a především na děti a mládež tak,

Aby byli schopni se naučit vnímat starost o svoje zdraví Jako svoji povinnost i právo Aby zdraví bylo chápáno jako nevratitelná hodnota O kterou stojí za to usilovat Uvědomit si, jakou hodnotu přiřazují svému zdraví ve své hodnotové hierarchii Kdy nesou za vlastní zdraví největší podíl Pěstovat patřičné návyky, které zdravý život podporují

OTÁZKA : Kam by měla směřovat výchova ke zdravému životnímu stylu ? OTÁZKA ……………..JAK ??????? Začít vědomě a usilovně se o s svoje zdraví starat Uvědomovat si svoji odpovědnost

OBECNĚ : SESTAVOVÁNÍ JÍDELNÍČKU PŘÍLEŽITOSTNÍ KONZUMACE ALKOHOLU V MALÉM MNOŽSTVÍ (př. Churchilla) Akceptovat stavy ovzduší (slunce, ozón) Pravidelný denní režim – cvičení,relaxace Péče o svůj psychický stav, asertivita, stresory) Uvědomovat si rizika nakažlivých onemocnění,jim preventivně předcházet Umět předcházet konfliktům a včas řešit problémy Zvládnout způsoby komunikace ve světě ostatních lidí Zvažovat o svobodě, odpovědnosti, hodnotách Smyslu a cíli vlastního života, o ideách a ideálech Snažit se najít vlastní „ modus vivendi „

Projekt ZDRAVÁ ŠKOLA ve výukových učebních plánech  snad nejvýrazněji reaguje na posilování zdraví a zdravého vývoje, neboť kromě předpokládaného průřezu všemi předměty, jako jediný výukový program vyčleňuje jako samostatný program do obsahu soustavy předmětů. ZÁKLADNÍ ŠKOLA : OBECNÁ A OBČANSKÁ ŠKOLA NÁRODNÍ ŠKOLA