Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ICT v životě základních škol
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Vzájemná hospitační činnost
Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků Mgr. Jana Wernerová.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
IPN Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro udržení konkurenceschopnosti ČR Kašperské.
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Pedagogická komunikace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogická psychologie
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Obecná didaktika ÚVOD.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Edukátor Profese učitele
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Psychologie výchovy a vzdělávání
Komunikace učitele se žáky
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
VIKBA32 Informační vzdělávání
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Pedagog.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková

Pedagogické dovednosti Umožňují přenést poznatky do bezprostřední výchovné praxe Komunikativní – kontakt s vychovávaným jedincem (interakce) Organizátorské – správné řízení výchovně-vzdělávací činnosti Rétorické – povyšují kulturu pedagogického působení

Klíčové dovednosti (Kyriacou) Plánování a příprava Řízení vyučovací jednotky Kázeň Reflexe vlastní práce a evaluace Realizace vyučovací jednotky Klima třídy Hodnocení prospěchu žáků

Faktory I Pozitivní vztah k učitelské profesi Motivace být učitelem „Bytí v pedagogické kondici“ Sebehodnocení a sebereflexe Praxe

Faktory II Osobnostní vlastnosti (tvořivost, pedagog. optimismus, takt, klid, zaujetí, hluboký přístup k žákům, přísná spravedlnost) Prostředí Zpětná vazba Vliv cvičného učitele

Výzkum Několikaleté monitorování rozvoje pedagogických dovedností studentů učitelství (skupinové diskuse, sebereflexe, dotazník studentova pojetí výuky, individuální rozhovory, pozorování výuky) Otevřít problematiku faktorů rozvoje pedagog. dovedností Podněty pro přemýšlení

Problematické činnosti Slovní komunikace Dobrá organizace hodiny Motivace Vysvětlování učiva Řešení neplánovaných pedagogických situací Na PedF málo komunikace, rétoriky Více praxe

Závěr Pedagogické dovednosti → dlouhodobý proces, měl by být nastartován na začátku studia Utváření jako cesta k učitelské profesi (cesta přímá x křivolaká s řadou rozcestí) Rozvoj závisí na osobnostních charakteristikách studenta a prostředí Klíčový faktor - MOTIVACE

Diskuse Jaký je váš názor? Jaké faktory nejvíce ovlivňují rozvoj pedagogických dovedností? Lze pedagogické dovednosti získat během studia na fakultě?

Použitá literatura KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, s. ŠVEC, V. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno: Paido, s. ŠVEC, V. Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů. Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj ČPdS, 2002, č.1, s

Děkuji za pozornost