Assessment centrum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Nabídka personálních služeb
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Kvalitativní výzkum.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Hodnocení pracovního výkonu
Výběr pracovníků Úkolem výběru pracovníků je rozpoznat, který z uchazečů bude nejlépe vyhovovat požadavkům obsazovaného pracovního místa.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
10. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Získávání a výběr zaměstnanců
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
ICV VUT v BRNĚ Synergie Modul „Informačně poradenské služby“ Životopis (CV) a Assessment centrum Magda Šustrová, Jiří Černý.
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Zavedení systému řízení pracovního výkonu provázaného do systému odměňování a vzdělávání zaměstnanců ministerstva, rozvoj manažerských dovedností Dodavatel:
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Personální mamagement
Hodnocení a řízení výkonu. Adaptace pracovní, sociální, kulturní.
Hodnocení pracovníků.
Moderní personalistika DS 2009/
Psychologie koučování
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
PSYCHODIAGNOSTIKA v organizacích Ladislav koubek
Metoda hodnocení pracovníků - 360º zpětná vazba
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
aneb Assessment Centre a Development Centre
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Nástroje pro identifikaci silných a slabých stránek studentů VŠ Metody pro psychology a nepsychology Šárka Karmazínová (MU) Magda Šustrová (VUT v Brně)
Model struktury strategického managementu
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Tipy a triky AC Mgr. et Mgr. Veronika Víchová registrovanný klinický psycholog Praha 2016 Mgr. et Mgr. Veronika Víchová, registrovaný klinický psycholog.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Cacio Otázky z personalistiky pro IT Manažery: Jak vybrat vhodné pracovníky.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
Nábor a výběr zaměstnanců
Assessment centrum.
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Standardy pro základní vzdělávání
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Psychologie koučování
Assessment centrum.
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Assessment centrum

Co je AC speciální diagnostická metoda Používá se pro výběr uchazečů o práci Její součástí je psychodiagnostika a modelové situace

Co je AC Assessment- hodnocení cíl: vybrat nejvhodnější uchazeče na příslušnou pozici (zpravidla ze skupiny, která již prošla předvýběrem) (nejlepší nemusí znamenat nejvhodnější)

Jak AC probíhá Stanovení cíle AC – tzn. Kriterií výběru (to závisí na požadavcích firmy, její kultuře charakteru prac. místa apod.) Předvýběr uchazečů do AC AC Hodnocení, vyhotovení zpráv o jednotlivých uchazečích a doporučení k výběru

Kompetenční model Zahrnuje kriteria výběru např.: Specialista Generalista Týmová práce Přesvědčivost a vytrvalost Diverzita Orientace na zákazníka Ochota ke změně Orientace na cíl Podnikatelské předpoklady

Výstup AC – Kompetenční profil

Výhody kompetenčního modelu sjednocuje jazyk pozorovatelů a hodnotitelů a usnadňuje shodu je konkrétní, adresný objektivní a etický dává možnost zobrazit účastníka ve své struktuře kompetencí umožňuje vzájemné srovnávaní účastníků i skupin

Kdo se AC účastní Moderátor Zadavatel Hodnotitelé – interní a externí Účastníci

Struktura AC Uvítání a informace o programu Psychodiagnostika Individuální pohovory Individuální modelové situace Skupinové modelové situace Ukončení Assessment Centra Porada hodnotitelů Vyhotovení hodnotících zpráv

Skupinové modelové situace Individuální modelové situace Příklad harmonogramu 09,00-09,20 Zahájení. Seznámení s programem. 09,20-12,20 Skupinové modelové situace 12,20-13,00 Oběd (ve 13.00 jdou na přípravu první dva lidé: 15-20min.) 13,20-14,40 Individuální modelové situace 14,45-15,00 Společná zpětná vazba. Zakončení. 15,00-17,00 Porada interních a externích hodnotitelů

Individuální a skupinové modelové situace Každá z nich je více zaměřena na 1-2 sledované schopnosti/dovednosti Každá schopnost by měla být sledovatelná ve více modelových situacích Pestrá škála metod Hodnotitelé – záznamové archy – rozlišit popis od pocitu a interpretace

Psychodiagnostika Výkonové testy (Wechsler, Raven, Vídeň. maticový test) Osobnostní testy (ICL, MBTI, IHAVEZ, FIRO, MMPI) Testy speciálních oblastí (např. dotazníky motivace, výkonová orientace apod.)

Kdy je AC vhodné? Velmi důležité pozice (manažerské) Pozice, kde jsou zapotřebí specifické dovednosti (např. piloti) Obecně pozice, kde hrají větší roli „měkké“ dovednosti

Výhody AC Kombinace metod – větší validita, odhalení tendencí k sociálně žádoucímu chování Kombinace hodnotitelů – jistější úsudek Přímá interakce jednotlivých uchazečů, týmová práce Porovnatelnost díky současnému hodnocení Zpětná vazba (zpráva i pro neúspěšné uchazeče)

Nevýhody Náročnost a cena Čas Určité skupiny osob mohou mít zábrany např. před skupinovými modelovkami

Chyby v myšlení a vnímání Haló efekt Efekt nadměrného kontrastu Efekt středové tendence Efekt shovívavosti, mírnosti Efekt autoprojekce Efekt stereotypu Efekt slepoty

Development centrum (DC) AC použité pro rozvojové účely Cílem je identifikace rozvojového potenciálu Nebo trénink specifických (např. manažerských) dovedností Výstup: např. zpráva a rozvojový plán