SLUŽBY NNO Poskytování prospěšných služeb. Prostřednictvím obecně prospěšné společnosti, sociálního podniku, nebo jinak? Jak sestavit dobrý bussiness plán.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neziskovky a spolupráce
Advertisements

Dobrovolnictví v Soběslavi Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci - jak na to?“ podpořeného finančními prostředky z.
SOCIÁLNÍ EKONOMIKA SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Neziskové organizace a jejich financování
JUDR. LENKA DEVEROVÁ Červenec 2013 MAS OPS nebo sdružení (spolek)
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
01 Seminář pro žadatele o dotace MPSV- odbor rodinné politiky Státní dotace a NNO JUDr. Hana Frištenská, NROS.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Rozdělení sektorů Neziskový sektor Může existovat na základě funkčního ziskového sektoru Ziskový sektor Plně zde působí tržní prostředí cíl = zisk.
ÚVOD Management a marketing
Neziskové organizace a jejich financování
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy university v Brně TRIALOG (Brněnský institut rozvoje občanské společnosti)
METODIKA PROJEKTU Postavení a význam cestovního ruchu v České republice Přínosy cestovního ruchu pro Českou republiku sledované období červen.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Občanský a družstevní sektor. překrývání sociální ekonomiky státu s občanským sektorem /nejsou totožné/ České organizace občanského sektoru občanská sdružení.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
NEVLÁDNÍ NEZISKOVÉ ORGANIZACE (NNO)
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MARKETINGOVÝ MIX.
Nestátní neziskové organizace pro HEN
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
GEOGRAFIE SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Účetnictví a rozbory ve VS úvod. Vymezení prostoru „nestátní“ sektor = nevýdělečné organizace Patří sem: – Občanská sdružení – Obecně prospěšné org. –
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Podnikatelské modely sociální ekonomiky Mezinárodní vědecká konference Banská Bystrice 29. –
Mikro a makroekonomické aspekty tělesné kultury
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Rodina a zaměstnání inovace pro venkov registrační číslo projektu: CZ.1.04/5.1.01/ Michal Jarolímek 4. listopadu 2014.
Nestátní neziskový sektor 2.přednáška
Finanční nástroje rozvoje podinvestovaných komunit a regionů : zkušenosti z UK a USA Community Development Finance Institutions Fakulta sociálních studií.
Antropologie občanské společnosti podzim Ekonomický rámec. Financování a fundraising v občanském sektoru. Mgr. Bc. Alena Řiháková
Občanský sektor. Veřejný prostor Klíčová slova: stát x člověk (občan) – mezi nimi se rozpíná prostor – zahrnuje věci veřejné Klíčová slova: stát x člověk.
Vývojové tendence na trhu práce. Přeměny ve způsobech organizace výroby FordismusPost-fordismus Flexibilita výroby Důsledky vývojových tendencí Růst participace.
Přednáška Evropská Studia 2006 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Přednáška Evropská Studia 2008 JUDr. Kateřina Ronovská, Ph.D.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Sociální podnikání jako nástroj integrace lidí s mentálním postižením nebo duševním onemocněním - zkušenosti z Plzeňského kraje Martin Fojtíček.
Neziskové formy podniku -> Ekonomika a neziskový sektor Ekonomika a neziskový sektor
Veřejné finance a podnikání Ing. Erik Geuss ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Ekonomika podnikání.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Ekonomika neziskových organizací Úvod do problému.
Organizace zabezpečování veřejných statků a služeb (1) Veřejná ekonomika 1 1.
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
FSS MU 2. dubna 2012 Neziskový sektor v České republice a partnerství.
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Hospodářství (ekonomika)
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Subjekty a objekty veřejných politik
Marketing neziskových organizací
Antropologie občanské společnosti podzim 2010
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
NNO partner pro rozvoj kraje
Místní rozpočtové jednotky
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Transkript prezentace:

SLUŽBY NNO Poskytování prospěšných služeb. Prostřednictvím obecně prospěšné společnosti, sociálního podniku, nebo jinak? Jak sestavit dobrý bussiness plán a nezkrachovat Michal Veselý,

NEZISKOVÝ SEKTOR V USA

NGOS VS. SOCIAL ENTERPRENEURSHIP Social entrepreneurship is the process of pursuing innovative solutions to social problems. More specifically, social entrepreneurs adopt a mission to create and sustain social value. They relentlessly pursue opportunities to serve this mission, while continuously adapting and learning. They draw upon appropriate thinking in both the business and nonprofit worlds and operate in all kinds of organizations: large and small; new and old; religious and secular; nonprofit, for- profit, and hybrid. Business entrepreneurs typically measure performance in profit and return, but social entrepreneurs also take into account a positive return to society. Social entrepreneurship typically furthers broad social, cultural, and environmental goals and is commonly associated with the voluntary and not-for-profit sectors. Profit can at times also be a consideration for certain companies or other enterprises. (Wiki)

B CORP B Corps are certified by the nonprofit B Lab to meet rigorous standards of social and environmental performance, accountability, and transparency. Today, there is a growing community of more than 850 Certified B Corps from 28 countries and 60 industries working together toward 1 unifying goal: to redefine success in business.

SLUŽBY Podíl NNO na poskytování služeb převažuje oblast sociálních služeb - A, ES, D, F převažuje zdravotnictví - Nl, USA převažuje vzdělávání - Belgie převažuje sport, kultura, volný čas - postkomunistické země  existence příspěvkových a rozpočtových organizací krajů a státu

POČTY NEZISKOVEK V ČR nestátních neziskových organizací. Největší část (92,8 %) tj , tvoří občanská sdružení a jejich organizační jednotky. církevní právnické osoby (4,4 % ), nadace (1 % - 950) a nadační fondy (0,4 % - 375) OPS 1888

NNO V NÁRODNÍM HOSPODÁŘSTVÍ ČR A EU Podíl NNO na HDP 0,35 % („neziskové instituce sloužící domácnostem“ - nár. účty ČSÚ) Podíl na konečné spotřebě ekonomiky 0,74 % Pokud bychom rozšířili definici (organizované, soukromé, nerozd. zisk, samosprávné, dobrovolné) + započtení práce dobrovolníků  Odhad pro ČR 2,2 % HDP x Itálie 2 %, Francie 3,3 %, Německo 3,6 %, GB 4,8 %

Z HLEDISKA KONCEPTU SOCIÁLNÍ EKONOMIKY Podíl NNO z hlediska konceptu sociální ekonomiky = S.E. tvoří na státu nezávislé organizace a podniky (os, o.p.s., nadace + malé firmy a družstva), které podnikají v různých oblastech a tvoří statky a služby se sociálními cíli (integrace nezaměstnaných a sociálně marginal. občanů, rozvoj místní ekonomiky, regionu). V jejich rozhodování jsou prvky vnitřní demokracie a nerozdělují zisk mezi členy či podílníky, ale investují zpět do činnosti. Odhad pro EU cca 10 %

ZAMĚSTNANOST Podíl NNO na zaměstnanosti ČR ca 1 % ekonomicky aktivních X OECD třetí sektor 5 – 7 %

PODÍL DOTACÍ POSKYTNUTÝCH NNO ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU PODLE PODPOŘENÉHO ODVĚTVÍ

SROVNÁNÍ CELKOVÉ VÝŠE DOTACÍ POSKYTNUTÝCH NNO Z JEDNOTLIVÝCH VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮ

VÍCE INFORMACÍ NA CENTRUM VÝZKUMU NEZISKOVÉHO SEKTORU

PRÁVNÍ FORMA Poskytovat prospěšné služby prostřednictvím obecně prospěšné společnosti, nadace, o.s., s.r.o., nebo jinak? Jak vytvořit sociální podnik?

JAK SESTAVIT DOBRÝ BUSSINESS PLÁN A NEZKRACHOVAT Fundraising vs. Martketing

HODNOTA PRODUKTU Jakou hodnotu dodáváme zákazníkovi? Jaký problém zákazníka pomáháme řešit? Jaký je benefit pro každý segment zákazníků?

KLÍČOVÉ AKTIVITY Jaké klíčové aktivity produkt vyžaduje? Naše distribuční kanály? Vztahy se zákazníky? Zdroje příjmů?

KLÍČOVÉ ZDROJE: Jaké klíčové zdroje Produkt vyžaduje? Pro naše distribuční kanály? Pro vztahy se zákazníky? Pro zdroje příjmů? Fyzické Intelektuální Lidské Finanční

KLÍČOVÍ PARTNEŘI: Kdo jsou naši klíčoví partneři? Kdo jsou naši klíčoví dodavatelé? Jaké klíčové zdroje získáváme od partnerů? Které klíčové aktivity, pro nás partneři vykovávají? Motivace pro partnerství: Optimalizace a ekonomiky Snížení rizika a nejistoty Pořízení jednotlivých zdrojů a činností

VZTAHY SE ZÁKAZNÍKY, ZÁKAZNICKÉ SEGMENTY Jaký typ vztahů každý z našich zákaznických segmentů od nás očekává a vyžaduje? Které jsme vytvořili? Jak jsou integrovány se zbytkem našeho obchodního modelu? Jak drahé jsou? Osobní péče / Automatizované služby Pro koho vytváříme hodnotnou službu? Kdo jsou naši nejdůležitější zákazníci?

DISTRIBUČNÍ KANÁLY Jakými způsoby obsloužíme naše zákaznické segmenty? Jak je obsluhujeme teď? Jak jsou naše kanály integrovány? Které z nich fungují nejlépe? Které z nich jsou nejvíce nákladově efektivní? Jak je integrujeme se zákaznickými postupy?

NÁKLADY / PŘÍJMY Struktura nákladů Zdroje příjmů

BUSINESS PLÁN PRO HOSPIC RAJHRAD