Eva Šamánková, Architektura české renesance, Praha 1961, s Eva Šamánková, Architektura české renesance, Praha 1961, s. 51: také zámek v Rosicích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KARLŠTEJN.
Advertisements

Renesanční architektura v Čechách
Italské sochařství v období renesance
Renesanční umění v Čechách
Renesanční památky v okolí Olomouce
Obecná charakteristika Architektura a její znaky
Stavební pravidla  Město stavíme společně! Společně znamená: rozdílné budovy, vzájemný ohled, případné vzdání se „svých“ stavebních dílků pro mimořádné.
Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Znaky barokní architektury
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
náměstí Krále Jiřího z Poděbrad, čp. 508
Schodiště – návrh a konstrukční řešení
 Vítejte u prezentace o Lidové architektuře.. Roubená stavba je stavba, jejíž stěny jsou zbudovány technikou roubení. Trámy, kladené vodorovně na sebe,
Antické Řecko Architektura
Expozice muzea v památkově chráněném objektu čp. 1.
Prezentace Ústecký kraj.
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Antický Řím Architektura.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby STA34 Studie rodinného domu
Vsetín – město bez bariér
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Renesance Kristýna Strouhalová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_62.
Zámek Chambord je největší ze zámků na Loiře ve střední Francii.
Renesance.
KONSTRUKČNÍ SYSTÉMY BUDOV POZEMNÍCH STAVEB
Gotická architektura v Čechách
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Antické Řecko Architektura.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Předsazené a ustupující konstrukce (STA29)
Otvory v nosných stěnách
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Výroba dveří Dveře se skládají z nosné nebo vodící zárubně a otočného nebo posuvného dveřního křídla. Hlavní funkcí dveří je komunikační a vizuální propojení.
Kubásková Petra Prezentace 5MB
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Naše město Vizovice Nela Svačinová.

STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
… … Úvod V polovině měsíce prosince v roce 2014 jsem si prohlédl zajímavou výstavu Moravské vesničky a Betlému. Z prohlídky, která se mi líbila a.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo DUMO7.
Prostory zámku Litomyšl pro Vaše akce. 1.Kongresové centrum 2.Svatební prostory 3.Zámecké divadlo 4.Exteriéry a zahrada.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Řecká architektura 8. Chronologie Klasické období /32 př. Kr. raná klasika: př. Kr. vysoká klasika: /420 př. Kr. bohatý styl:
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
VÝZNAM ARCHITEKTURY SMYSL JEJÍCH DĚJIN Autor: Ing.arch.Petra Třebová listopad 2010.
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Terminologie oken
Původní hrad založil Jindřich z rodu Vítkovců na počátku 13. století. Vlivný renesanční velmož Jáchym z Hradce započal v polovině 16. století s přestavbami.
DO PODĚBRAD Akademie třetího věku o.s. Totem Plzeň, obor Historie a místopis a naše první zastavení v Nymburce u domu s nevšedním a krásným reliéfem.
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_15_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
Zručský park.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ledečský hrad Ledeč nad Sázavou.
Renesanční zámek – NOVÉ ZÁMKY
Renesance Dějepis 7.ročník.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
BAROKNÍ STAVBY – JIHOMORAVSKÝ KRAJ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Radikálně barokní architektura
KARLŠTEJN KARLŠTEJN.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Raně renesanční italská architektura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Druh učebního materiálu
LITOMYŠL velkolepé renesanční zámecké sídlo ve stylu italské renesance
Transkript prezentace:

Eva Šamánková, Architektura české renesance, Praha 1961, s Eva Šamánková, Architektura české renesance, Praha 1961, s. 51: také zámek v Rosicích …dostal nádvorní arkády, jež však zůstaly torzem.Zámek…tvoří pravidelný čtvrehran, omezený příkopem a od městečka oddělený předhradím, opatřeným kdysi vstupní věží. Vstoupíme-li do něho průjezdem, umístěným v ose vstupního (východního) křídla, dostáváme se do podélného nádvoří, které má při severním křídle a v pravé polovice západního křídla lehké a vzdušné arkády o nestejném rozpětí: v čele jsou totiž užší než na severní straně. …Původní arkády jsou dvoupatrové a v jednotlivých patrech se vystřídá iónský a korintský řád; přízemí a druhé patro je poměrně nízké, a tím se liší od vznosného prvého patra. Poprsníky tvoří plné desky s mělkými reliéfy. ­Hlavní schodiště v ose severního křídla zabírá celou šíři traktu. Je už čtyřramenné, s plnou střední zdí, na podestách v ose výstupních ramen jsou niky, opatřené mušlemi, které prostorově zachycují jejich pohyb. Na schodiště se vchází složitým portálem? jeho dveřní rám, opatřený nahoře ušima, prostupuje architrávem a vlysem složitého kladí, takže nad nádpražím probíhá jen útvar římsy, vytvářející rozeklaný trojúhelný tympanon.…Dynamičnost prostupů a robustnost článků dosvědčuje, že tu jde o působení italských předloh ze začátku 2. poloviny 16. stol. z okruhu Michelangelova.

Tomáš Knoz, Renesance a manýrismus na zámku v Rosicích, Rosice 1996: Arkádové nádvoří renesančního zámku je svým způsobem exteriérem i interiérem zároveň. Interiérem je arkádové nádvoří proto, že vytváří relativně uzavřený prostor s mnoha zcela specifickými prostorovými vlastnostmi. Funkčními, architektonickými, výtvarnými, sémiotickými, akustickými. …Dostává se mu možnosti, aby se stalo čestným dvorem. Z jeho architektonické dispozice i manické a sochařské dekorace má návštěvník zámku, u nějž se předpokládá znalost dobové řeči vizuálních symbolů, příležitost vyčíst a rozkódovat informaci o společenském postavení majitele a stavebníka. Zároveň nádvoří v tomto ohledu vytváří prostor, který můžeme s jistou mírou nadsázky nazvat halou bez střechy. Je to prostor, majitel zámku vítá své hosty a kde se konají důležité akce a shromáždění. Je to prostor, jen ž je základním nástupním místem ke vstupu do všech částí zámku.