Podniková ekonomika Podnik a životní prostředí. Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Pohled na budoucnost JE Dukovany ve světle státní jaderné legislativy Dana Drábová.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Principy sociálního podnikání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR AKTIVNÍ MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ = JISTOTA PRO BUDOUCNOST ŘEMESEL OLOMOUC
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
Vzdělávací program k sociálnímu podnikání Vzdělávací program k sociálnímu podnikání „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Podnik, jeho cíle a funkce
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
P ODNIKATEL Náplň: Ekonomické podnikání s určitou prací. Snaha snížit cenu materiálu skladová dovozu …..atd. a hlavně pro svůj peněžní stav. Podnikatel.
1 Vážení studenti, vítejte v atraktivním studijním oboru Podnikání a management v životním prostředí.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
1 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. 2 Lidské ŽP je potřeba chránit: a)protože má globální charakter a jsme za něj zodpovědní b)staráme se většinou až o poškozené ŽP.
Marketingové prostředí
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Všeobecná deklarace lidských práv
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
PRÁVO NA INFORMACE O ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍ JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
Možnosti podniků v péči o životní prostředí
Svoboda a autorita Petr Machala.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
Zkušenosti s procesem integrovaného povolování Petr Honskus, Vladimíra Henelová - ENVIROS, s.r.o.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Životní prostředí jako veřejný statek
Lenka Zahradníčková
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Sociální zemědělství Nová možnost sociálního podnikání
Tržní prostředí.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
1 Účast veřejnosti na rozhodování ve veřejné správě – základní pojmy Jitka Bělohradová.
Prevence v právu životního prostředí Jana Dudová.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
PRÁVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ - úvod do problematiky
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
11. Vztah práva a státu a pojem právního státu
Dopady nových byrokratických opatření do podnikání na venkově (EET, Kontrolní hlášení) Dopady nových byrokratických opatření do podnikání na venkově (EET,
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Kroměříž 13. –
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Evropská integrace RNDr. Oldřich Hájek. Principy a kompetence  Politiky EU se liší v kompetencích členů a EU  Každá politika je řízena principy  Při.
Evropská integrace Environmentální politika EU RNDr. Oldřich Hájek.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Ekologická politika EU
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Vztah mezi směrnicí o IPPC a jinými směrnicemi EU
Sociální podnikání a lokální ekonomika Mgr. Alena Zieglerová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_311 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Transkript prezentace:

Podniková ekonomika Podnik a životní prostředí

Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy podnikové kultury, image a goodwill podniku, etika v podnikání. Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy podnikové kultury, image a goodwill podniku, etika v podnikání.

Listina základních práv a svobod na jedné straně zaručuje právo na příznivé ŽP a na druhé straně také právo na svobodu podnikání. Tyto práva pak spolu v praxi často soupeří. Listina základních práv a svobod na jedné straně zaručuje právo na příznivé ŽP a na druhé straně také právo na svobodu podnikání. Tyto práva pak spolu v praxi často soupeří. Tyto rozpory řeší stát nejčastěji pomocí legislativy, kdy je podnikatelům povoleno dělat to, co není zákonem zakázáno. Tyto rozpory řeší stát nejčastěji pomocí legislativy, kdy je podnikatelům povoleno dělat to, co není zákonem zakázáno. Z toho vyplývá, že s pokračující devastací ŽP bude podnikatelům toto právo na svobodné podnikání stále více omezováno. Z toho vyplývá, že s pokračující devastací ŽP bude podnikatelům toto právo na svobodné podnikání stále více omezováno.

Aktivně prováděná (státem) politika ŽP představuje pro podnik jak příležitosti, tak hrozby. Aktivně prováděná (státem) politika ŽP představuje pro podnik jak příležitosti, tak hrozby. Politika ŽP ovlivňuje nebo přímo vytváří nové okolí podniku. Okolí podniku je ovlivňováno například novou legislativou, požadavky na modernější technologie a tím vznik nových trhů, zákazy některých technologií či látek a tím zánik existujících trhů, aj. Politika ŽP ovlivňuje nebo přímo vytváří nové okolí podniku. Okolí podniku je ovlivňováno například novou legislativou, požadavky na modernější technologie a tím vznik nových trhů, zákazy některých technologií či látek a tím zánik existujících trhů, aj.