Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Úvod do marketingu.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi (KMVP) 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2013 (2011) poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz.
Management a rozvoj obcí
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Úvod do managementu 1. seminář
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
MARKETINGOVÝ MIX.
Logistika 1. cvičení.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MPH_FMAN Finanční management Jaro 2012
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Ekonomika veřejného sektoru
Marketing ve veřejném sektoru Základní studijní text Základní studijní text – pracovní verze ve Wordu DSO umístěná na :
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
BPV_MVVS jaro 2014 Simona Škarabelová Zuzana Prouzová 2 externisté.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Marketing I.  Monika Horehleďová  kabinet 307 Pod lesem  konzultační hodiny: čtvrtek 12:40 kabinet 307 Pod lesem 
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Logistika 1. cvičení.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vysoká škola technická a ekonomická
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Seminární práce – splněná docházka
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
MARKETING Přednáška P
Zdravotnický management
Projekty MARSL.
Zdravotnický management
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Mezinárodní management
Jakub Stránský Marketing.
MARKETING Přednáška P
závěrečné práce/BP/DP
Transkript prezentace:

Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634

1.seminář úvod do problematiky „povinnosti“ k zápočtu zdroje informací brainstorming ?

Témata:  1. Mezinárodní marketing a MKT v EU (JVT)  2. Prostředí EU – analýzy  3. Kultura, prvky kultury  4. Kultura a chování zákazníků  5. Mezinárodní marketingový výzkum a MIS  6. MKT strategie v mezinárodním prostředí  7. Segmentace a positioning  8. Produkt  9. Cena  10. distribuce  11. Komunikace  12. Veletrhy a výstavy (v týdnu od 5. – 9.3. není výuka) !!!!!!!!!

 povinnosti k zápočtu - úkoly: Pasivní účast: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu (viz dokument Marketing v EU – témata seminářů a témata sem. prací v IS – i termíny!!!!!) v Power Pointu + 1 seminární práce ve Wordu (odevzdaná kdykoliv) + závěrečný test (25 bodů max., 15 bodů min.) – poslední týden výuky TÉMATA - viz výše uvedený dokument Aktivní účast: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu + kontrolní test (pro učitele) – 11. resp. 12. týden

Bodové vyjádření podmínek k zápočtu  Pasivní účast: prezentovaná seminární práce 0 až 7 (10) bodů 2. seminární práce 0 až 10 bodů závěrečný test 15 až 25 bodů  Aktivní účast účast na seminářích 6 až 12 bodů aktivita na seminářích 6 až 12 bodů prezentovaná seminární práce 0 až 7 (10) bodů

Hodnocení seminární práce  Dodržení tématu - 1 bod  Dodržení zadání - 1 bod  Práce s literaturou body  Kreativita - 1 bod  Prezentace (grafická úroveň) - 1 bod  Složitost - 1 – 2 body  Přínos - 1 – 2 body

Seminární práce teoretický úvod dle tématu – 1. část praktická aplikace - 2. část poměr 3O – 50: Praktická aplikace: - konkrétní podnik anebo informace z webu - články, vědecké studie, resp. i BP anebo DP anebo vlastní kreativita – „návrh řešení“

PŘÍKLADY - analýza zahraničního trhu pro fiktivní anebo reálný podnik (určitý cíl analýzy) - analýza konkurence fiktivního anebo reálného podniku na zahraničním trhu - analýza chování potenciálních zákazníků na zahraničním trhu - analýza a komparace komunikačních strategií konkurentů anebo komunikace (i dle jednotlivých nástrojů komunikace) – nejlépe globální značka a TV reklama, internetová reklama) např. Tchibo

-návrh části marketingového informačního systému pro vybraný podnik a vybraný zahraniční trh (včetně informačních zdrojů) - „C metody“ distribuce (analýza vybrané země a trhu pro naplnění 9 „C“kritérií pro distribuci - Příprava účasti na veletrhu („obchodně-technicko-marketingová“) ve vybrané zemi pro reálný anebo fiktivní podnik ( výběr, zdůvodnění, návrh expozice, doplňující akce, výběr ubytování, strava, vybavení, počet osob, kalkulace ) – NENÍ NUTNÁ TEORETICKÁ ČÁST NEMUSÍ BÝT POUZE EU!

Literatura – test a seminárky  KLAPALOVÁ, A. Marketing v EU. Brno: Masarykova univerzita, 2003 anebo 2004 (DSO)  SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing,  USUNIER, J.C. Marketing across culture. Harlow: Prentice Hall, 2000…..  de MOOIJ, M. Consumer behaviour and culture. Thousand Oaks: Sage Publications,  BRIDGEWATER, S., EGAN, C. International Marketing Relationships. Basingstoke: Palgrave,  Czinkota, Ronkainen, Schlegemilch……………….  Google, - informační zdrojehttp://

zdroje informací pro POT:  odkaz na:  a další zdroje informací          

Marketing v EU Marketing + kulturní a národní specifika + legislativa „MKT je sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a co si přejí, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními.“ (Kotler, P.) Potřeby, přání, poptávka, produkt nebo nabídka, hodnota a uspokojení, směna a transakce, marketingové prostředí, marketingový mix (4 P, 4 C – řešení pro zákazníka, náklady zákazníka, pohodlí, komunikace)

Marketing + kulturní a národní specifika + legislativa MKT proces – analyzování marketingových příležitostí, vývoj marketingových strategií, plánování marketingových programů a řízení marketingového úsilí (organizování zdrojů, implementace a kontrola) mezinárodní, globální, interkulturální…. MKT (MKT v EU) = ADAPTACE VERSUS STANDARDIZACE