GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 20. 9. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPVK EU PENÍZE DO ŠKOL II říjen 2010 Marek Mikl. OPVK EU PENÍZE DO ŠKOL II – PROGRAM PŘEDNÁŠKY  OHLÉDNUTÍ – KONCEPCE – 7 min.  ZÁZNAMOVÝ ARCH + DUS.
Advertisements

Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
O GALERII CHODBA ● na Katolické gymnázium Třebíč působí od roku 2000 ● založena s cílem vzdělávat a kultivovat studenty školy ● výstavy českých i zahraničních.
Formální stránka práce
Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby … Seminář Brno,
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Úvod do managementu 1. seminář
Jak napsat odbornou práci?
Pokyny pro vypracování maturitní práce
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Úvodní setkání Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
Koordinátoři ICT Organizační informace
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do managementu 1. seminář
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Bakalářský studijní obor: Historie Ústav českých dějin Ústav hospodářských a sociálních dějin Ústav světových dějin.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Případová studie Seminář 2014.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Struktura bakalářské práce
Kateřina Dytrtová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ KATEDRA FRANCOUZSKÉHO JAZYKA A LITERATURY DNE 15. LEDNA 2011.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Závěrečné práce 2005 / 2006 Postup při zadávání témat ZP na OU.
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
FINANČNÍ TRHY doc. Ing. Martin Svoboda, Ph. D
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Diplomový seminář úvodní přednáška 11. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 20.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
GUSTAV PAULI BcA. Veronika Štěrbová GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Vyučující: Mgr. Alice Stuchlíková 2011.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Galerijní pedagogika v teorii a praxi. Literatura, vzdělávání, aktuální podoby současné animace uměleckého díla. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Galerijní animace na výstavách klasického a současného umění, příklady ze zahraničních i českých institucí. GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky, jaro.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Diplomový seminář úvodní přednáška
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Obecná didaktika ÚVOD.
3.B. Současné podoby galerijní pedagogiky a zprostředkování umění, úloha a pozice vzdělávacích oddělení v muzeích a galeriích, vztah školy a výstavní.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Struktura a plán semestru
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Finanční správa zkouška
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Pravidla citování v absolventské práci
Bakalářská práce / Diplomová práce
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Transkript prezentace:

GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno

Literatura KESNER ml., Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo – Národní galerie v Praze, HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998.

Osnova (první) muzea umění galerijní pedagogika muzejní práce ve 20. století činnost lektorských oddělení

Kolokvium 1.Docházka minimálně 50 % spojená s aktivním přístupem 2.Patnáctiminutová powerpointová prezentace s ústním komentářem a vložením do Odevzdávárny předmětu (nejpozději den předem do 15 h) na předem zvolené téma: teoretik (a někdy i praktik) zprostředkování umění (galerijní pedagogiky); na 1. slidu větším písmem název tématu, menším písmem: GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky jméno a příjmení studenta podzim 2012 vyučující: Mgr. Bc. Alice Stuchlíková, Ph.D. na dalších slidech: zpracování medailonu v této struktuře: biografické údaje + stěžejní dílo a z něj vybrané podnětné myšlenky Z OBLASTI ZPROSTŘEDKOVÁNÍ UMĚNÍ, úžeji galerijní pedagogiky – citace + zhodnocení – konkrétní přínos oboru, závěrečný slide s nadpisy Literatura, následně Internet (jednotlivé položky zpracovány dle ISO 690, viz soubor vložený ve studijních materiálech); po zapracování výtek opětovné vložení do závěru téhož týdne do Odevzdávárny, vyučující pak soubor vloží do studijních materiálů, kde bude sloužit i ostatním studentům.

témata: Alfred Lichtwark, ???, prezentující student/ka: ??? 01. Alexandra Brabcová, 4. října, prezentující student/ka: Jiří Langer, odprezentováno Marie Fulková, ???, prezentující student/ka: ??? 02. Dáša Lasotová, 11. října, prezentující student/ka: Lucie Valuchová, odprezentováno 03. Kateřina Dytrtová, 11. října, prezentující student/ka: Karolína Hejduková, odprezentováno 04. Jiří Kroupa a Milena Bartlová, 1. listopad, prezentující student/ka: Jan Charvát, odprez. 05. Ladislav Kesner ml., nebude, prezentující student/ka: Romana Hladká – konec studia 06. Vladimír Jůva ml., 1. listopad, prezentující student/ka: Jaroslav Beneš, odprezentováno 07. Zdeňka Poláková a Eva Jelínková, 8. listopadu, prezentující student/ka: Kateřina Strnadová, odprezentováno 08. Hana Havlůjová, 8. listopadu, prezentující student/ka: Jana Hřibová, odprezentováno Igor Zhoř, ???, prezentující student/ka: ??? 09. Radek Horáček, 6. prosince, prezentující student/ka: Dušan Nečas, odprezentováno Yvona Ferencová a Eva Strouhalová, ???, prezentující student/ka: ??? 10. Barbora Svátková, 13. prosince, prezentující student/ka: Markéta Selveková 11. Petra a Marek Šobáňovi, 15. listopadu, prezentující student/ka: Kamila Reichmannová, odpr. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 ( ) platné od 1. dubna 2011, viz

3. APLIKACE TEORIE V PRAXI : Odevzdání závěrečného projektu, téma: Návrh výstavy tvorby architekta Jože Plečnika NEBO Evy Jiřičné v muzeu umění / umělecké hale z pohledu galerijního pedagoga jako podklad pro ředitele a kurátora instituce Rozsah: 4 strany formátu A4 neboli jeden oboustranně zpracovaný, přeložený list formátu A3 z tvrdého papíru, ne víc – ne míň Forma: ručně, ne na PC (kresba i text trvanlivým materiálem, který se nebude rozmazávat, případnou tužku nebo pastelky zafixovat fixativem nebo lakem na vlasy) Doporučený postup: 1.Seznámení s tvorbou J. Plečnika / E. Jiřičné (elektronické a tištěné materiály, stavby) 2.Návštěva semináře, studium literatury (viz seznam) 3.Tvorba průběžných poznámek na semináři, z vlastní četby a návštěv míst s realizacemi, vše lze v této práci explicitně nebo implicitně zhodnotit 4. Výběr existujícího muzea umění / výstavní síně, pro jehož/jejíž prostory výstavu namyslíte (v práci přesně uveďte název instituce a bližší specifikaci vybrané části výstavní budovy) 5.Tvorba konceptu nanečisto – očekávatelná selekce z tvorby J. Plečnika / E. Jiřičné = forma selekce doloží erudici a invenci studenta, výstavou např. vyprávíme „příběh“ nebo nahlížíme na vybrané téma z více pohledů – vybíráme důležité, zajímavé, nabízíme souvislosti…, formulace vlastního průvodního srozumitelného textu a kresebný náčrt rozvržení výstavy (kresby s popiskami) – dbejte na soudržnost textu a obrazu 6. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 ( ) platné od 1. dubna 2011, viz a také viz Studijní materiály předmětu. 7. Tvorba finálního konceptu (možnost vlepení materiálů, které přiblíží výstavnický záměr, např. malý vzorek textilie, ne fotografie, zároveň zachovejte 2D charakter manuálu) – každá práce bude na začátku obsahovat: Návrh výstavy díla architekta Jože Plečnika NEBO Návrh výstavy díla architektky Evy Jiřičné a v závěru: © jméno příjmení studenta 2012

Úspěšné zakončení: 1.docházka: minimálně 50 % aktivní účast ve výuce + 2. elektronické odevzdání a absolvování prezentace (průběžně v semestru podle rozepsaných termínů) + 3. odevzdání samostatně a dobře promyšlené a kvalitně provedené závěrečné práce (13., max. 20. prosince 2012) (při odevzdání průměrné práce napsání testu z probraného učiva, nekvalitní práce nebudou přijaty)

Alice Stuchlíková Masarykova univerzita Pedagogická fakulta katedra výtvarné výchovy Poříčí Brno E: