Tiskový mluvčí a media relations Cvičení 1 1. 10. 2014, od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
Profesionální sebeprezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vyšší odborná škola Jana Ámose Komenského Nádražní 120, Ostrava.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
Ohlédnutí za ročníkem 2007 Pořadatel: SIA – Rada výstavby Garanti: SPS ČR, ČKAIT.
WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Media relations – základní vymezení
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Tiskoví mluvčí a práce s novináři Cvičení PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Specifický typ osobnosti
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
MARKETINGOVÝ MIX.
Shrnutí základních tématických okruhů
Vliv Dunning-krugerova efektu na přijímání a prosazování reforem a veřejnou volbu.
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mediální monitoring, screening a audit
Zastoupení žen ve vedení českých médií HlidaciPes.org.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Logistika v mezinárodním obchodu a finanční služby
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Krizová komunikace a princip kontinuity
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Jak na PR (absolutní základ)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13:45
Krizová komunikace, monitoring tisku
I. přednáška – víkendové studium
Shrnutí základních tématických okruhů
Média - jak s nimi a jak na ně?
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Krizová komunikace, monitoring tisku
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla

1.Jak pracují média? 1.Za co je placen tiskový mluvčí? 2.Chytré “řešení” nemusí být vždycky úspěšné 2.Jak pracovat s novináři 1.Mediální krajina v praxi 2.Vztahy, vzroce chování – jak to chodí v médiích 3.Kontakty a jak je udržet 4.Novináři – co milují a co nenávidí 5.Hlavní rizika 3.Pochopíme 3 zlaté principy v media relations? 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Cvičení bude o tom,

3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Za co je placen tiskový mluvčí? Za pozitivní vnímání organizace veřejností? Za ochranu organizace před médii? Za kvalitní komunikaci s veřejností? Za příznivý postoj novinářů k organizaci? Za něco dalšího? Za efektivní uplatnění pozitivních informací? Za dobrou reputaci organizace? Za to, co a koho dokáže „dostat“ do médií?

4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Co lze „dostat“ do médií? Šéfredaktor Respektu E. Tabery říká, že jim do redakce přicházejí zajímavé informace, které si však ověřují. Nechtějí se stát nástrojem ve hře někoho jiného.

5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Tiskový mluvčí by měl být placen: Za pozitivní vnímání organizace veřejností, Za kvalitní komunikaci s veřejností, Za příznivý postoj novinářů k organizaci, Za efektivní uplatnění pozitivních informací, Za dobrou reputaci organizace. Rozhodně ne za „chytrá řešení“ mediálních problémů:

Ukázka: V.- Moravec vypráví o Vlastimilu Tlustém, který měl potíže s vysvětlením, z čeho financoval stavbu svého domu. Moravcovi v přímém přenosu předložil úvěrové smlouvy, smluvní strany však nesměl V. Moravec zveřejnit. Bylo to „chytré“ řešení, ale p. Tlustému stejně nepomohlo.

7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla O co jde v profesi TM? Mluvčí M. Kubal hovoří o profesi mluvčího – je pobočníkem ministra a musí pracovat v době, kdy novináři potřebují informace. Tu práci musíte milovat, jinak nepřežijete.

Znát prostředí, ve kterém žijí a pracují, jejich podmínky a motivace (mediální krajina v praxi): Mediální trh: Konkurence – deníků: novinářská, inzertní, regionální – týdeníků: žánrová, novinářská: Týden, Euro, Ekonom, Reflex, Respekt – televizí: ČT x Nova, Prima, digitální TV – reklamní trh, osobnosti – rozhlasů: ČRo Radiožurnál x Impuls, pražská rádia Kiss 98, Evropa 2, Předmět konkurence:osobnosti, kontroverzní kauzy, výjimečné ekonomické informace, mimořádné události; Novináři: odbornost x sdělnost, osobní ambice 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Jak pracovat s novináři

Silná konkurence médií na mediálním, inzertním a pracovním trhu – bulvarizace Zrychlování oběhu informací, zvětšování prostoru – není čas na ověření, více příležitostí k šedým PR Uzavírání inzertních dohod, vyhýbání se sporům, snižování etických nároků 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Vzorce chování aneb jak to chodí

Koncepční přístup a sjednocení veškeré vnější komunikace Intenzivní kontakty s médii, realizované úzkým okruhem vlastních zaměstnanců Flexibilita, inovativnost, osobitost Dobrý servis pro novináře Personifikace, autorita, afinita 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Kontakty a jak je udržet

– aktuality, nové události a skutečnosti –včasné a přesné informace; – Přitažlivost mají konflikty, rozpory a příběhy – Stručnost, výstižnost, civilnost (novináři vždy věci zjednodušují – nebojte se toho!) – Významnost, zajímavost, šikovné podání, exkluzivita, – Ohled na technické potřeby, uzávěrky 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Co novináři milují

– Mnoho slov, žádná fakta – My jsme jedničky a kdo je víc! – Polopravdy a nepravdy, netransparentnost, – Poučování, mentorování, odmítání diskuse – Dohody s vydavateli a šéfredaktory – Negativní PR 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Co novináři nenávidí

Rozhodování bez respektování důsledků v komunikaci Vydávání nekompetentních, protichůdných nebo rozporných informací (vnitřní konflikt) Omezování komunikace, nesledování médií, podceňování nebo přeceňování jejich stanovisek Profesionální chyby v komunikaci 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Hlavní rizika

3 zlaté principy MR My máme odpovědnost, novináři to jen komentují: rozhodování mezi špatným a ještě horším řešením novináři mohou komentovat, ale nemohou rozhodovat, nenesou odpovědnost, organizace má své cíle, vedení o nich rozhoduje a hledá k nim cestu. Vedoucí manažeři mají za úkol rozhodovat a přijatá rozhodnutí obhajovat. Význam médií nelze podceňovat, ale ani přeceňovat, podléhat jejich názorům a tlakům. Komunikace je hra, ale má svá pravidla: selekce informací a práce s nimi – ovšem podle pravidel! Nic není staršího než včerejší noviny: úloha ideologie v politice a v ekonomice – život jde dál! 14. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla