23.3.2005 Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Strategické analýzy MANAGEMENT CVIČENÍ Zpracovala: Navrátilová, Pavlíčková.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Cena v pojetí marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Životní cyklus výrobku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Marketing Základy a postupy..
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
Produktová strategie Literatura: - Janečková, L. Vaštíková, M.: Marketing služeb. Grada 2000.
Strategické marketingové plánování
Strategické marketingové plánování
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Případová studie Klasik teoretická východiska
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
Plánování a rozhodování v organizaci
Vybrané manažerské nástroje
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Model struktury strategického managementu
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Portfolio analýza Model GE
SWOT Cíle Strategie 4. přednáška MVVS
Marketingový systém řízení
Plánování a rozhodování v podniku
Marketingové strategie
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným repozitioningem služeb „vaší organizace“ Zamyslete se nad možným repozitioningem služeb „vaší organizace“ Literatura: Janečková, L. Vaštíková, M.: Marketing služeb. Grada 2000

Vytváření strategie pro dosažení cílů organizace: K dosažení zvolených cílů si organizace volí z různých typů strategií: Strategie zaměřená na růst organizace (viz minule) Strategie směřující k dosažení konkurenční výhody Strategie zaměřená na vývoj portfolia

2. Strategie směřující k dosažení konkurenční výhody Základem pro vytvoření této strategie je zjištění činností, které představují konkurenční výhodu organizace. Podle Portera (1980) lze konkurenční strategie zařadit do tří typů: Výhoda nižších celkových nákladů Diferenciace Specializace

Výhoda nižších celkových nákladů Org. sledující tuto strategii musí dosahovat efektivní produkce, např. hospodárností, plynoucí z rozsahu jejích operací. V org.poskytujících služby lze tuto strategii volit, když: Org.je velká, alespoň regionální působnost Org.má menší míru kontaktů se zákazníky, popř. lze využít moderní techniky pro realizaci některých jejích operací (např.účetnictví, poradenství, apod.) Často se dochází ke snížení kvality služeb!!!

Diferenciace Snaha o zvýšení hodnoty nabízené služby Spočívá především ve zvýšení kvality poskytované služby ve vztahu k její ceně Vyšší kvalitu lze dosáhnout nabídkou zcela nových, doplňkových služeb nebo zjednodušením přístupu ke službě (např. rezervace přes Internet, pobočky bank, apod.)

Specializace Organizace se zaměřuje na určité menší tržní segmenty. V rámci tohoto segmentu, který dokonale zná, snáze uspoří náklady a „ušije“ službu přímo na míru spotřebiteli (např. Vítkovice tours – dovolená v Chorvatsku) Nebezpečí – pokles poptávky daného segmetu

3. Strategie zaměřené na vývoj, resp. růst portfolia Organizace, zvláště ty působící ve službách (značně konkurenční prostředí a rychle se měnící požadavky spotřebitelů), by se neměly spoléhat na jednotlivý produkt/službu a jednotlivý trh. Měly by si vytvořit portfolio produktů = více různých služeb pro různé tržní segmenty, tj. sortiment služeb.

Analýza portfolia – matice BCG, rsp. Bostonský diagram Vychází z názoru, že ziskovost je spojena s podílem org. na trhu a s růstem tohoto trhu. Podíl na trhu= poměr tržeb org. v poměru k tržbám v daném odvětví služeb (tržby alespoň tří nejvýznamnějších konkurentů v odvětví).Hranicí mezi vysokým a nízkým tržním podílem je hodnota 1. Tržní růst se měří v ročních přírůstcích tržeb z prodeje služby. Hranici mezi pomalým a rychlým růstem činí hodnota 10 %.

Bostonský diagram:. Tempo růstu trhu Relativní podíl organizace na trhu potřeb vysoké nízké Hvězdy Mírně pozitivní nebo negativní tok peněz. Rostoucí zisk. Otazníky/ Problémové děti Výrazně negativní tok peněz. Nízký zisk. (Dojné) krávy Výrazně pozitivní tok peněz. Nejvyšší zisk. Psi Mírně pozitivní nebo negativní tok peněz.Nejnižší zisk. vysokýnízký 1,0 10 %

Strategie pozitioningu P o z i t i o n i n g odlišení nabídky produktu dané organizace od nabídky jejích konkurentů Prostřednictvím Marketing-mixu umísťování svého produktu mezi produkty konkurence Cíl – získání konkurenční výhody

Strategie pozitioningu podle Winda (1982): Vlastnosti produktu/služby Cena/kvalita Užití ( jak často, kdy, za jakých okolností) Třída produktu/služby (oproti jiné značce) Uživatelé produktu Konkurenti Kulturní aspekty a symboly (vztahující se k osobnosti značky)

Základní kameny pozitioningu ve službách: Kvalita Cena Pomocí těchto dvou dimenzí lze vytvořit tzv. poziční mapu. Body podél pomyslné diagonály v poziční mapě představují možné poziční strategie, které mohou uplatňovat poskytovatelé dané služby.

Př. Poziční mapa hotelových služeb. Vnímaná úroveň ceny vysoká nízká vysoká Vnímaná kvalita hotelových služeb Penzion Slavia Hotel Beránek Hotel Intercontinental

Repozitioning Znamená úpravu postavení určité služby na trhu. Je zpravidla důsledkem nevhodné dosavadní strategie positioningu, změny charakteru spotřebitelské poptávky nebo snahy o získání výnosnějších tržních segmentů.