Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Vize, Strategie, Cíle.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
SUŠMÁNIE JAK… …NAPSAT PROJEKT. CÍL Musíte vědět CO, chcete udělat!
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projektový management a fundraising Petr Machálek.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Ing. Martin Jahn, MBA – místopředseda vlády pro ekonomiku (Úřad vlády, nábřeží Eduarda Beneše 4, Praha1)12. dubna Strategie Hospodářského Růstu inovace.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Úloha marketingu v řízení podniku
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
2. Benefiční akce Cvičení Antropologie občanské společnosti Alena Řiháková Podzim 2009.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Plánování přednáška první. Plánování na Gemini Jak využít plánování v oddíle? Prakticky si plánování vyzkoušet. 2.
MĚŘENÍ EFEKTIVITY PREVENTIVNÍCH PROGRAMŮ aneb jak měřit něco, co se nestalo Herlíkovice,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Analýza zainteresovaných stran MAP vzdělávání pro ORP Hořice Ustavující setkání Řídícího výboru MAP vzdělávání pro ORP Hořice
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Žádost o grant.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS
Strategie regionu, obce
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku
Úvaha o testování Jiří Bakončík.
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Transkript prezentace:

Veřejné kampaně Petr Machálek

Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok po kroku časovou omezenost

Co není kampaní? jednorázové / ad hoc aktivity (besedy, vydání informačních materiálů nebo odborných publikací apod.) osvěta a vzdělávání

Výhody vedení kampaní efektivní a prověřený způsob jak dosáhnout vytčeného cíle do tématu vtahujete vybrané části veřejnosti možnost získání pozornosti médií vybudování si pozice respektovaného partnera pro ty, kteří rozhodují (politiky, úředníky), získáte nové spojence atd.

Nevýhody vedení kampaní hrozí vytvoření konfliktu dojde k aktivizaci vašich protivníků

Výběr tématu Nemůžete vyhrát všechno najednou Proto je nutné najít aktuální prioritu a pečlivě ji volit Kritéria: např. ekologický význam, šance uspět (prosaditelnost, příležitost), další společenské přínosy, šance na systémovou změnu, přínos pro organizaci Ilustrativní problém? Další témata nechme na příští kampaň

Východiska a kontext Na začátku si odpovězte na podobné otázky: V čem spočívá problém, který chcete řešit? Co potřebujeme o tématu vědět Jaké existují možnosti řešení? Proč se to ještě nestalo (bariéry)? Kdo je (nejlépe) schopen věcmi pohnout? Kde mohu získat relevantní informace

Cíle Dlouhodobé a krátkodobé SMART kritérium

Specifický Měřitelný AmbiciózníAkceptovaný Realistický Termínovaný

Mapa klíčových hráčů vliv + vztah k tématu/cíli-

Kalendář předpokládaných událostí Vnější události nezávislé na vašich aktivitách Volby Vydání různých studií a zpráv Projednávání zákonů a směrnic Různé další politické i nepolitické události

Terč Terčem je zpravidla konkrétní osoba, schopná (např. z pozice své funkce) výrazně ovlivnit splnění cílů kampaně.

Strategie Odpovídá na otázky: Jak mobilizujeme cílovou/vé skupinu/ny? Jak vytvoříme tlak na terč? Jak dojdeme k cílům?

Cílové skupiny Jasně definované skupiny, na které jsou prostředky a aktivity kampaně zaměřeny (ne široká veřejnost, vždy jen vybraný segment) Kdo je cílová skupina? Ten, kdo (i) může věcí pohnout, nebo (ii) může pohnout tím, kdo může věcí pohnout Výběr podle role, motivace Jak je oslovit (nástroje)

Prostředky / aktivity Kombinace nástrojů: Lobbying Veřejné akce Odborné studie (přesvědčí, dostanou story do médií) Právní nástroje Komunikační kampaň

Akční plán Dílčí aktivity Po měsících/kvartálech Termíny Zodpovědnost Naplánovat vyhodnocování petrmachalek.cz Měsíc AktivityKdoKdy

Komunikační strategie (komunikační kuchařka) Cíle, představující odstavec Tón, argumenty, údaje/fakta Komunikujete linky kampaně (a nic jiného) Cílem je motivace, ne vzdělávání Začněte tam, kde jsou vaši posluchači

Potřeby Čas na přípravu Materiální Finanční + jaký druh fundraisingu Personální Proměny v čase Na základě naplánované kampaně se pokuste určit, jaké materiální ale i personální vybavení budete potřebovat (např. peníze, letáky, počet spolupracovníků…).

Nácvik Sestavte si kostru kampaně Cíl Mapa klíčových hráčů Kalendář předpokládaných událostí Strategie, terč Cílové skupiny Taktika / prostředky Potřeby

Děkuji za pozornost Petr Machálek Facebook: petr.machalek.14