Typologická matice tisku podle jeho zaměření a cílových skupin čtenářů
Všeobecný zájem P1 – Professional interest G1 – General interest Speciální zájem E1 – Educational Interest S1 – Special Interest Povolání a kariéra Zábava a rozvoj
Professional Interest Odborné časopisy, důležité pro marketing Typ B2B, B2C Informace využitelné v jednotlivých odvětvích a profesích Poskytuje informace jinak složitě dostupné Vydávání časopisů je nákladné U popularizačních časopisů – veřejnoprávní časopisy – věnují se muzeím, kultuře Řadíme sem časopisy profesních svazů a asociací, firemní tiskoviny Časopisy poradenské Cílovou skupinou jsou – tvůrci odborných řešení, výrobci a producenti spotřebního zboží B2B – poskytují informace podnikatelského charakteru B2C – časopisy obchodních řetězců s nabídkou zboží
General Interest Zastoupeny novinami – celostátní i regionální, časopisy Těžiště je v celospolečenských informacích, zábavě a životním stylu Z hlediska realizovaných prodaných výtisků a dopadem na cílové skupiny – nejsilnější typologická skupina
Educational Interest Školní a mimoškolní vzdělávání, zvyšování profesní kvalifikace Vědecké časopisy, inženýrské a pedagogické časopisy Nízkonákladová periodika Malý dosah v marketingové komunikaci
Special Interest Zaměření na konvenční i nekonvenční záliby, koníčky, hobby, aktivity pro volný čas Z hlediska prodaných nákladů a cílového ovlivňování – vyhledávaná marketingová a inzerentní kategorie 1400 – 1500 titulů
Zásady výběru média Typ média Obsahový záběr a typologické skupiny Typ cílové čtenářské skupiny Typ akce Výše finančních prostředků