Systém managementu Osobní management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Strategie podniku v globálním světě
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Historické etapy vývoje managementu
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Přednáška ESF MU 11. října 2012 Název přednášky
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
OM 1. přístup k OM Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Úkoly a otázky pro samostudium.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Osobní management – Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Osnova 1.Model systému managementu 2.Dva přístupy k osobnímu managementu 3.Přístup v pojetí.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Osobní management – úvodní přednáška
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Systém managementu Název přednášky Osnova přednášky
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Model struktury strategického managementu
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Podklady pro zpracování semestrální práce
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Úvod do psychologie
Ekonomika malých a středních podniků
3. konzultace Systém managementu Osnova
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Systém managementu Osobní management Přednáška na téma: Systém managementu Osobní management Osnova Účel studia managementu Vymezení základních pojmů Management jako důležitý faktor produkční funkce Obecný cíl, způsob, zásady managementu Požadavky na moderní management – analýza “4E” Základy vědy o managementu Pojetí obsahu managementu Dva přístupy k osobního managementu

Předmět: Základy managementu (BZ206Z, BZ206Zk) Garant předmětu: Prof. Ing. Ivan Vágner, CSc., MBA Konzultační hodiny: pondělí 13.30-14.30 h., pátek 13.30-14.30 h. Místnost garanta: 2.poschodí č.213 Tel.klapka: 8082 E-mail: vagner@law.muni.cz Vědeckopedagogičtí pracovníci zabezpečující výuku předmětu: Prof. Ivan Vágner Ing. Alena Kopfová Sekretářka katedry: Martina Exlerová (místnost č.247, tel. 3100) Veškeré potřebné informace ke studiu: „Studijní materiály“ v IS MU

Využití manažerské způsobilosti Účel studia managementu Cíl studia předmětu Formování základů manažerského vědomí, jako jedné z klíčových sociálních způsobilostí Využití manažerské způsobilosti Individuální orientace při studiu Usměrňování soukromého a profesního života Nástroj, jenž umožňuje usměrňovat výkon a inovaci poslání jakékoliv organizace, resp. zájmové skupiny Východisko k přípravě, resp. k rozvoji výkonu jakékoliv pracovní funkce

Měkké a tvrdé prvky managementu Vymezení základních pojmů Řízení a management Měkké a tvrdé prvky managementu Management individuální, skupinový a organizační (OJ)

Odborná disciplina a obor studia Obsahové roviny managementu Specifická funkce Způsob vedení lidí Odborná disciplina a obor studia

Management Produkt pro sebe Lidský kapitál Transformační proces Model působnosti managementu v rámci produkční funkce Produkt pro sebe Lidský kapitál Transformační proces Kapitál Zboží Přírodní zdroje Služby Informace a znalosti Informace a znalosti Management Obecné a oborové okolní prostředí

Předpoklad - management OJ by měl vytvořit prostředí: Obecný cíl, způsob, zásady managementu Vytváření nadhodnoty Předpoklad - management OJ by měl vytvořit prostředí: spolupracovníci dosahují cílů při přiměřené spotřebě času, nákladů a vynakládaného úsilí Nyní se od M. vyžaduje také podpora kreativity Kreativita se prosazuje lépe tehdy, pokud: podnětné prostředí (humor, neformální komunikace), sdělují se vize a cíle spolupracovníci povzbuzováni k odlišnému, kritickému náhledu odstraňují se překážky bránící tvůrčímu a inovačnímu chování a jednání

Účelnost výkonu poslání (effectiveness) Souhrnně požadavky kladené na moderní management "4E" Účelnost výkonu poslání (effectiveness) Účinnost výkonu poslání (efficiency) Hospodárnost výkonu poslání (economy) Odpovědnost (equity), tzn.“dělat věci spravedlivě, eticky a v rámci práva”

Management - je a zřejmě i bude jak vědou, tak i uměním Základy vědy o managementu(1) Management - je a zřejmě i bude jak vědou, tak i uměním Zakladatel vědy o managementu (F.W. Taylor) Věda o managementu – typické rysy: je vědou velmi mladou, podíl v manažerské praxi malý (činí cca 20 -30%) Apel na posílení pozice vědy o managementu v praxi!! Prioritami vědy o managementu by mělo být: Objasňování podstaty způsobilostí vykonávat efektivně manažerské aktivity v OJ a zájmových skupinách i podstaty způsobilostí člověka efektivně “manažovat” vlastní profesní i soukromý život

1 Subjekty managementu 2 3 Objekty managementu Základy vědy o managementu(2)   Legenda: 1 – soustava poznatků subjektů managementu 2 – praktické využití poznatků subjekty managementu 3 – hodnocení výsledků dosažených praktickým využíváním poznatků, jejich korekce a doplňování 1 Subjekty managementu 2 3 Objekty managementu

Subjektem managementu - jednotlivec, resp. skupina lidí Základy vědy o managementu(3) Subjektem managementu - jednotlivec, resp. skupina lidí Objektem managementu - procesy, resp. činnosti, které zabezpečuje subjekt managementu sám (v rámci osobního managementu), resp. procesy a. činnosti, které zabezpečují druzí lidé (v rámci zájmové skupiny, resp. OJ) Významný názorový posun u subjektu managementu v OJ – subjekty managementu jsou manažeři, vlastníci i všichni pracovníci (zejména PDZ)  

Schéma předmětu vědy o managementu Základy vědy o managementu(4) Schéma předmětu vědy o managementu Sociální zralost Odborná zdatnost Praktická dovednost Manažerská způsobilost se získává Výchovou Studiem Výcvikem Poznatky o manažerské způsobilosti jsou Filozofií (Moudrost) Vědou (rozum) Uměním (schopnost)

Tento moderní vědecký přístup vznikl díky Thomasu Khunovi Moderní vědecký přístup k managementu(1) Nejmodernější vědecký přístup - vědecký aparát založený na tzv. paradigmatu a jeho posunu, přičemž paradigma je determinováno relevantními axiomy, resp. principy, resp. premisami Tento moderní vědecký přístup vznikl díky Thomasu Khunovi Paradigma - nosná myšlenka vědecké discipliny, určité schéma myšlení a konání, logika uvažování. Je to teorie, výklad nebo model určitého komplexního jevu. Je dobově podmíněné, vychází z koncepce platné jenom určitou dobu, a proto je závislé na čase. Je založeno na soustavě axiomů, resp. principů, které vytvářejí určitou koncepci myšlení

Moderní vědecký přístup k managementu(2) Posun paradigmatu - změna platnosti starých axiomů, resp. principů, resp. premis a vytvoření axiomů, resp. principů, premis nových Axiomy - tvrzení v rámci technických a přírodních věd, dtto principy - tvrzení v rámci společenských věd, která se považují za základní pravdy vysvětlující vzájemné vztahy dvou a více proměnných v rámci určité vědecké teorie a nedokazují se Premisy (předpoklady) - týkají se reality, tvoří paradigmata každé společenské vědy, určují, na co se obor soustředí, determinují co jsou v oboru fakta a dokonce, co je jeho předmětem a co se naopak nepovažuje za důležité  

Posuny paradigmatu v managementu Moderní vědecký přístup k managementu(3) Posuny paradigmatu v managementu Od industriálnímu k postindustriálnímu managementu Změny premis Od operačnímu k procesnímu managementu Od managementu lidských zdrojů k principiálnímu vedení

Od industriálnímu k postindustriálnímu managementu Moderní vědecký přístup k managementu(4) Od industriálnímu k postindustriálnímu managementu Industriální model: Zvyšování konkurenceschopnosti snižováním nákladů Aplikace klasické liniově-štábní organizační struktury Spolupráce s externími partnery klasickými formami s malou flexibilitou (outsourcing, joint ventures, strategické aliance) Postindustriální model: Virtuální organizační struktura Flexibilita prostřednictvím améb a týmové spolupráce Výměna informací a znalostí jak uvnitř OJ, tak i s externími partnery pomocí informačních a komunikačních technologií

1. Soubor premis - podstata managementu jako vědy Moderní vědecký přístup k managementu(5) 1. Soubor premis - podstata managementu jako vědy Management rovná se podnikový management Existuje jediná správná organizační struktura Existuje jediná správný způsob vedení lidí 2. Soubor premis - týká se praxe managementu Technologie, trhy a koneční uživatelé jsou jednou provždy daní Působnost managementu je právně vymezena Management je interně orientován Ekonomika definovaná hranicemi státu je „životním prostorem“ organizace a jeho managementu

Od operačnímu k procesnímu managementu Moderní vědecký přístup k managementu(6) Od operačnímu k procesnímu managementu Pro OJ, v nichž převažuje operační přístup je typické: Výkon poslání orientují na určitý geografický prostor, který brání proti vstupu jiným relevantních producentů Strategie se opírá o analýzu, syntézu a soulad Aplikují hierarchickou strmou organizační strukturu Vrcholový management centralizuje pravomoc, decentralizace a delegace pravomoci se uplatňují v minimálně nutném rozsahu

Základní premisa procesního přístupu Moderní vědecký přístup k managementu(7) Od operačnímu k procesnímu managementu (1) Základní premisa procesního přístupu Příčinou případných potíží v OJ jsou špatně koncipované a probíhající procesy, které je nutno přeprojektovat a eliminovat všechny činnosti, které nepřináší hodnotu pro zákazníka Pro managementy aplikující procesní přístup je příznačné toto myšlení: Filozofie” výkonu poslání založena na pružné a včasné reakci na změny v okolním prostředí a na vědomí, že předpokladem úspěchu je schopnost vyhledat, využít a vytvořit příležitosti a čelit hrozbám a měnit své chování a produkci podle potřeb zákazníka Strategický management vychází ze stálého napětí mezi okolním a vnitřním prostředím OJ Management se vyvíjí směrem k vůdcovství

Od operačnímu k procesnímu managementu (2) Moderní vědecký přístup k managementu(8) Od operačnímu k procesnímu managementu (2) Klíčovým úkolem managementu OJ je vybudování žádoucí organizační kultury Hlavní funkcí organizační struktury je efektivní využívání disponibilního lidského kapitálu Perspektivní organizační struktura je budována na partnerství Prototypem organizační struktury je struktura typu “květ” s amébami Na pracovní týmy deleguje rozsáhlá působnost a odpovědnost Pracovníci jsou vzděláváni trvale a vzdělávání se vnímá jako nejdůležitější investice

Od managementu lidských zdrojů k principiálnímu vedení (1) Moderní vědecký přístup k managementu(9) Od managementu lidských zdrojů k principiálnímu vedení (1) Pro staré paradigma příslovečné: Mnoho frází a krásných slov, málo skutečných činů - v důsledku nedůvěra, přemíra cynismu mezi lidmi, ale i v nich samých Model principiálního vedení: Zahrnuje principy modelu lidských vztahů a lidských zdrojů - navíc, jak lidem pomoci najít smysl a naplnění jejich existence - na základě pochopení faktu, že v konečném důsledku bude rozhodující působení přírodních zákonů a potažmo mentálních principů

Od managementu lidských zdrojů k principiálnímu vedení (2) Moderní vědecký přístup k managementu(10) Od managementu lidských zdrojů k principiálnímu vedení (2) Model principiálního vedení lze rámcově charakterizovat: Rozvoj pracovníků, opírající se o společně sdílený systém hodnot Organizační kultura založená na “vysoké důvěře“ Orientace na principy tzv. “magnetického severu” (S. Covey) - (např. čestnost, otevřenost, integrita) Na podporu paradigmatu principiálního vedení: Bude to patrně jediná cesta, jak se ve společnosti znalostí a v globální ekonomice dá dopracovat úspěchu Vybudování organizační kultury vysoké důvěry vyvolává “imunitní” reakci ve stresových či dokonce krizových situacích

2/ Manažerské role: 4 skupiny: 4 základní pojetí obsahu managementu (1) 1/ Manažerské funkce: plánování, organizování, přikazování, koordinování, kontrolování 2/ Manažerské role: 4 skupiny: Skupina interpersonálních rolí (představitel, lídr, spojovací článek) Skupina informačních rolí (monitorující příjemce informací, šiřitel informací, mluvčí) Skupina rozhodovacích rolí (podnikatel, řešitel problémů, alokátor zdrojů, vyjednávač) Skupina s rolemi administrátora, hodnotitele plnění úkolů, správce rozpočtů

3/ Kritické faktory úspěchu: 4 základní pojetí obsahu managementu (2) 3/ Kritické faktory úspěchu: Koncepce „7S“ (strategie, struktura, spolupracovníci, systémy managementu, sdílené hodnoty, styl managementu, stěžejní způsobilosti) 4/ Manažerské komponenty a jejich vazby

ORGANIZAČNÍ, SKUPINOVÁ, INDIVIDUÁLNÍ OKOLNÍ PROSTŘEDÍ ROZHODOVÁNÍ ORGANIZOVÁNÍ ORGANIZAČNÍ, SKUPINOVÁ, INDIVIDUÁLNÍ KULTURA INFORMACE A KOMUNIKACE PLÁNOVÁNÍ MANAŽERSKÉ PROCESY KONTROLOVÁNÍ LIDSKÉ ZPUSOBILOSTI

1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Dva přístupy k osobnímu managementu 1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Specifické zaměření Základní úkol teorie a praxe na počátku 21. století Faktory výkonnosti ZP Obsah OM 2. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Univerzální zaměření Člověk je součást vyšších systémů Požadavek respektování přírodních zákonů a mentálních principů „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Kontinuum zralosti“, „soukromé“ a „veřejné“ vítězství Důraz na osvojení sedmi návyků

Faktory ovlivňující výkonnost ZP Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (1) Faktory ovlivňující výkonnost ZP Jednoznačnost vnímání působnosti ZP Schopnost ZP řídit sebe sama (OM) Ochota ZP inovovat svou působnost Ochota ZP vzdělávat sebe i své spolupracovníky Přijetí faktu, že výkonnost ZP není primárně spojena s kvantitou vykonané práce, ale s její kvalitou

Obsah osobního managementu ZP Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (2) Obsah osobního managementu ZP Provedení procesu sebepoznávání!! Identifikování a nalezení pracovní pozice se šancí dosahovat největších přínosů Naučení se sebe sama rozvíjet Naučení se, jak a kdy měnit svou působnost Příprava na to zůstat biologicky mladý a duševně aktivní po celou dobu pracovní kariéry

Otázka : „Kdo jsem?“ Odpověď není jednoduchá - proč?! Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (3) Otázka : „Kdo jsem?“ Odpověď není jednoduchá - proč?! Důsledky neznalosti odpovědi: Chybně směrované studium ZP vykonávají nevhodné pracovní funkce Základem pro poznání “kdo jsem”: přijetí faktu, že mnohé z toho “kdo jsme” je determinováno geneticky a výchovou zejména v raném věku Profesionální přístup: AOP versus APP

Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (4) Metoda profilových analýz Zkoumané klíčové faktory: Dominance Vliv na lidi Potřeba stability Ochota se přizpůsobit Komparace osobního a pracovního profilů Posouzení vhodnosti osoby pro výkon pracovní funkce

Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (5) Osobní profil B.H. Motivy: Volnost v projevu Kontakt s lidmi Oproštění od kontroly a detailů Hmatatelná odměna

Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (6) Osobní profil J.S. Motivy: Využití odborných znalostí Práce v soukromí Precizní určení práce

Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP (7) Porovnání AOP s APP Profil B.H. Profil soudce Profil J.S. Profil notář

Principiální vedení v OJ Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (1) Principiální vedení v OJ Rozvoj pracovníků, vybavených širšími pravomocemi, opírající se o společně sdílený systém hodnot Organizační kultura založená na “vysoké důvěře“ Orientace na respektování přírodních zákonů a potažmo mentálních principů

· Zákon bezpodmínečné lásky Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (2) Přírodní zákony ·       Zákon bezpodmínečné lásky ·        Zákon neustálého zdokonalování ·        Zákon tendence k rovnováze ·        Zákon předurčeného poslání

Mentální principy Integrity Čestnosti Tolerance Trpělivosti Poctivosti Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (3) Mentální principy Integrity Čestnosti Tolerance Trpělivosti Poctivosti Odvahy a statečnosti „Zevnitř ven“

„Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (4) „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Etika osobnosti“ - dosažení životních úspěchů pomocí vnějšího dojmu, postojů a chování člověka s využitím obratnosti a dovednosti aplikace vhodných technik „Etika charakteru“ - vychází z existence a lidmi neovlivnitelného působení přírodních zákonů a potažmo mentálních principů Charakter - morálně psychologická kvalita člověka determinovaná rysy prvků charakteru (tj. myšlení, verbální i neverbální komunikace, emoce a činy) a míry souladu mezi těmito prvky

Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (5) „Kontinuum zralosti“ – „soukromé“ a „veřejné“ vítězství VZÁJEMNÁ ZÁVISLOST Veřejné vítězství INDIVIDUÁLNÍ NEZÁVISLOST Soukromé vítězství INDIVIDUÁLNÍ ZÁVISLOST

Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (6) Osm žádoucích návyků Buďte proaktivní Začínejte s myšlenkou na budoucnost Tomu nejdůležitějšímu dávejte prioritu Myslete způsobem „Výhra–Výhra“ Nejdříve se snažte pochopit a potom být pochopeni Vytvářejte synergii Obnovujte svůj potenciál

Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (7) „Citové konto“ „Citové konto“ – Metafora pro míru vzájemné důvěry v mezilidských vztazích: každý kontakt s jiným člověkem lze posuzovat jako výběr nebo vklad z resp. na citové konto Neúcta, nezdvořilost Laskavost, zdvořilost Dodržování slibů Porušování slibů Citové konto Plnění očekávání Neplnění očekávání Loajalita k nepřítomným Neloajálnost, neupřímnost Omluvy Pýcha, domýšlivost, arogance

Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (8) závěr Posun paradigmatu managementu k principiálnímu vedení dává „OM“ nejvyšší prioritu Východiskem efektivního „OM“ je akceptace existence vyšších systémů a jejich zákonů Předpokladem efektivního „OM“ je důraz na „etiku charakteru“ K zvýšení efektivnosti „OM“ vede strategie respektování „mentálních“ principů

Závěr přednášky Úroveň praxe managementu není dostačující!! Nejslabšími články: osobní management a strategický management a management v neziskovém sektoru! Věda o managementu jen málo přispívá praxi! Nejdůležitější úkol teorie a praxe managementu na počátku 21. století: Podstatně zvýšit výkonnost znalostních pracovníků