lékařských fakult ČR a SR v Hradci Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodika Full Cost Metodika Full Cost byla vytvořena v rámci projektu Metodika Full Cost na Mendelově univerzitě v Brně, registrační č.
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Přijímací řízení.
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Věcný záměr zákona v vysokých školách. Základní odlišnosti proti stávající právní úpravě.
Specializační vzdělávání na lékařských fakultách Pavel Dlouhý.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
RVŠ Výsledky připomínkového řízení - zákon č. 130/2002 Sb. Zpracovala : B. Tremlová.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Setkání děkanů technických fakult ČR Praha Stanovisko.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Situace v oblasti uplatňování hlediska kvality v přípravě učitelů (komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) v současnosti - doba stagnace, až krize Kvalita.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
1 Rozhodování o vysokých školách MVD023K Rozhodovací procesy na úrovni vysokých škol.
Prof. RNDr. Zdeněk Stuchlík, CSc kandidát na funkci děkana FPF SU
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
1 Ing. Krajíček Jan Jak dál v zapojení odborníků z praxe Jak dál v zapojení odborníků z praxe Mezinárodní odborný seminář PRAXE A.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Plénum ČKR1 Priority RVŠ Teze programového prohlášení Rady vysokých škol.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Setkání s doktorandy Setkání s doktorandy
AKTUÁLNÍ INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ („MZ“) – „Bílý dům“ Mgr. Aleš Kapucián Oddělení vědy a výzkumu (odbor VLP/1)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Fond rozvoje sdružení CESNET
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
prof. Ing. Vojtech Dirner, CSc.
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Martin Pešl, Martin Vrubel
Návrh zákona o univerzitních nemocnicích a jeho dopady na MU
Informační seminář o zahraničních pobytech a stážích
Institucionální rozvojový plán TUL 2017
Institucionální akreditace
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
PROFIL FAKULTY Vzdělávací činnost Vědeckovýzkumné aktivity Bc. studium
Bod č. 7: Částečné zrušení usnesení přijatého na 19
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

lékařských fakult ČR a SR v Hradci Králové Setkání vedení lékařských fakult ČR a SR v Hradci Králové 30. a 31. října 2009 Závěry jednání

Program jednání… Sekce děkanů (prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.) Sekce vědy a DSP (prof. MUDr. RNDr. Miroslav Červinka, CSc.) Sekce studijních záležitostí (prof. MUDr. Aleš Ryška, Ph.D.) Sekce zubního lékařství (doc. MUDr. Radovan Slezák, CSc.) Sekce zahraničních vztahů (prof. MUDr. Ivo Šteiner, CSc.) Sekce studia v angličtině (prof. MUDr. Miroslav Kuba, DSc.) Sekce tajemníků (Ing. Věra Tlapáková) Sekce předsedů akademických senátů (doc. MUDr. Alena Stoklasová, CSc.) Sekce studentů (Vojtěch Mezera)

Závěry sekce děkanů prof. MUDr. Vladimír Palička, CSc., dr. h. c.

Sekce děkanů lékařských fakult Specialisační (atestační) příprava děkani lékařských fakult: vítají závazný příslib vedení MZ na financování atestační přípravy, pro rok 2010 ve výši 335 milionů Kč berou na vědomí, že MZ uplatní jednotný způsob financování v prvním roce atestační přípravy (kmene) a v dalších letech bude finanční příspěvek diferencovat podle potřeby specialistů daného oboru

Sekce děkanů lékařských fakult Specialisační (atestační) příprava děkani lékařských fakult i nadále podporují systém stupňovité přípravy (základní kmen a vlastní specialisační příprava) navrhují MZ, že mohou odborně zajistit kvalitní atestační přípravu a zásadním způsobem se podílet především na organisaci i odborném zajištění atestační přípravy upozorňují na naléhavou potřebu specifikovat náplň a časovou strukturu jednotlivých kmenů a za nezbytné považují, aby se na této specifikaci podílely všechny obory, které z kmene vycházejí

Sekce děkanů lékařských fakult Specialisační (atestační) příprava vyslechli návrh vedení ČLK na aktivitu „Lékaři sami sobě“ se snahou převést systém atestačního vzdělávání na společnou bázi státu, ČLK, LF a FN a ČLS navrhují v nejbližší době vyvolat jednání na úrovni MZ ČR, děkanů LF, České lékařské společnosti a České lékařské komory se snahou najít společné řešení a následně ho petrifikovat (a zamezit tak nejistotě současných i budoucích absolventů LF)

Sekce děkanů lékařských fakult Specialisační (atestační) příprava děkani jménem LF vnímají morální a odbornou odpovědnost za specialisační přípravu děkani lékařských fakult ČR i SR zahájí diskusi o možné vzájemné spolupráci při atestační přípravě a zkouškách mezi oběma státy a požádají obě ministerstva zdravotnictví o otevření diskuse k tomuto tématu

Sekce děkanů lékařských fakult Potenciální vznik další lékařské fakulty děkani LF vyslechli stanovisko rektora Ostravské university a děkana Fakulty zdravotnických studií UO a jejich ujištění, že návrh na otevření lékařské fakulty a akreditaci magisterského studia všeobecného lékařství bude podložen kvalitním zázemím nejen finančním, technickým a provozním, ale především kvalifikovanými odborníky pro všechny obory; především personální otázku považují děkani za klíčovou

Sekce děkanů lékařských fakult Potenciální vznik další lékařské fakulty vyjádřili jednoznačně nutnost naprosté srovnatelnosti pregraduální výuky a její náročnosti na všech lékařských fakultách v ČR i SR očekávají, že Akreditační komise Vlády ČR bude přistupovat se stejnými požadavky ke všem lékařským fakultám, ať již existujícím či nově vznikajícím

Sekce děkanů lékařských fakult doktorské studijní programy děkani vyslechli informaci a stanovisko prof. MUDr. Michala Anděla, CSc., člena Akreditační komise Vlády ČR a předsedy Stálé pracovní skupiny „Lékařství“ této komise jednoznačně podporují snahu o harmonisaci požadavků na doktorské studijní programy (a jejich absolventy) na lékařských fakultách budou se aktivně podílet na výše zmíněné harmonisaci, a to i na mezinárodní úrovni (ČR a SR)

Sekce děkanů lékařských fakult Problematika resortního výzkumu a IGA MZ ČR s potěšením vzali na vědomí informaci ministryně zdravotnictví, že se podařilo obhájit potřebu resortního výzkumu a jeho financování s politováním vzali na vědomí informaci, že cyklus grantových projektů má výrazný časový skluz a požadují, aby byl co nejdříve vrácen do „standardních časových podmínek“

Sekce děkanů lékařských fakult Problematika Universitních nemocnic téma nebylo hlavním předmětem jednání tohoto setkání v každém případě děkani lékařských fakult podporují vznik UN a jsou připraveni podílet se na zpracování podkladů. Vycházejí přitom především z návrhu UK a dalších universit. Uvítali by obdobnou aktivitu ze strany vedení fakultních nemocnic další jednání mezi děkany LF a řediteli FN proběhne 12. listopadu 2009 na MZ ČR

Závěry sekce vědy a DSP prof. MUDr. RNDr. Miroslav Červinka, CSc.

Sekce vědy a DSP Slovenská republika má rozdílný systém financování výzkumu na lékařských fakultách. Pro to, aby v České republice nový systém hodnocení vědeckých výsledků a následné financování výzkumných organizací plnil svoji motivační funkci je nutné nastavení a dlouhodobá stabilizace systému, včetně zpřesnění pravidel pro vykazování vědeckých výsledků a zejména objektivní nastavení a dlouhodobá stabilizace pravidel pro výpočet finančních dopadů. Je nutné zabezpečit účast zástupců lékařských fakult při tvorbě těchto pravidel.

Sekce vědy a DSP V rámci dlouhodobého cíle zařazení lékařských fakult mezi „Research University“ je třeba usilovat vysokou kvalitu vědecké práce. V rámci tohoto úsilí jednoznačně podporujeme další upřesnění a sjednocení kriterií pro získání titulu PhD, habilitace, jmenovací řízení i akreditace. Za důležité považujeme i vytvoření legislativního rámce pro dodržování přijatých kriterií.

Závěry sekce studijních záležitostí prof. MUDr. Aleš Ryška, Ph.D.

Sekce studijních záležitostí Evaluace výuky 1. přesto, že považujeme evaluaci výuky studenty za přínosnou pro pedagogy i vedení fakult, nelze pominout úlohu studentů a jejich aktivity během výuky jako bezprostřední způsob stimulace učitelů a cenný zdroj okamžité zpětné vazby 2. u dotazníků na kvalitu výuky považujeme za zásadní možnost individuálního slovního vyjádření názoru respondenta 3. spíše než momentální výsledek evaluace výuky má význam dlouhodobé sledování trendů hodnocení a posouzení, zda přijatá nápravná opatření vedla k odstranění problému

Sekce studijních záležitostí Evaluace výuky 4. za velmi přínosné považujeme hospitace na výuce, zejména v případech, kde výsledky předchozí ankety naznačily určité problémy 5. jako užitečná alternativa pro sdělování kritických názorů se jeví možnost anonymního sdělování připomínek ("webová vrba")

Sekce studijních záležitostí Prerekvizity 1. považujeme používání prerekvizity za jediný možný způsob udržení logické a obsahové návaznosti jednotlivých předmětů v kurikulu. V rámci kreditního systému nelze doporučit poskytování jakýchkoli výjimek a úlev (promíjení prerekvizit).

Sekce studijních záležitostí Nostrifikace zahraničních diplomů 1. lékařské fakulty ČR požadují od MŠMT vydání jednotných podrobných pravidel pro uznávání zahraničních diplomů, neboť doposud se jednotlivá rozhodnutí opírají o subjektivní posouzení bez závazné metodiky a jasných kritérií 2. navrhujeme vznik společné databáze precedentních rozhodnutí o nostrifikaci diplomů z jednotlivých zahraničních fakult

Sekce studijních záležitostí Klinické stáže a praxe 1. s nárůstem počtu studentů v klinických předmětech začíná docházet k významnému zvyšování počtu studentů na učitele, což může způsobovat komplikace při zajištění kvality klinické praktické výuky 2. spolupráce s vybranými nemocnicemi je cestou, jak lze rozšířit nabídku klinické výuky 3. tuto možnost lze využít jak pro absolvování některých praktických cvičení v rámci blokové výuky, tak pro prázdninové či předstátnicové stáže

Sekce studijních záležitostí E-learning 1. zástupci lékařských fakult podporují vznik společného mezifakultního panelu dobrovolných recenzentů pro zajištění co nejvyšší kvality elektronických výukových materiálů na portálu MEFANET 2. lékařské fakulty berou na vědomí nabídku 1.LF připojit se k projektu wikiskripta a budou o této možnosti informovat členy své akademické obce (učitele i studenty) 3. považujeme za správné zahrnutí tvorby elektronických výukových materiálů do hodnocení pracovišť. Na narůst množství a kvality má vliv propagace a edukace v této oblasti na jednotlivých ústavech a klinikách

Závěry sekce proděkanů pro výuku zubního lékařství doc. MUDr. Radovan Slezák, CSc.

Sekce proděkanů pro výuku zubního lékařství Základním problémem výuky zubního lékařství v České a Slovenské republice je její dlouhodobě nedostačující finanční zajištění. Kvalifikovaný odhad jejího finančního ohodnocení činí v současnosti cca 230.000 Kč na studenta a rok, reálně financováno je 50 % skutečné potřeby v České republice a 30 % ve Slovenské republice. Ekonomické problémy se promítají do výukového procesu v mnoha aspektech. Neumožňují plánovitý rozvoj výukových pracovišť, zejména stomatologických klinik.

Sekce proděkanů pro výuku zubního lékařství Zvýšené počty studentů zubního lékařství na všech lékařských fakultách v České a Slovenské republice jsou reakcí vysokých škol na stávající velkou společenskou poptávku po stomatologické péči. Současné magisterské studijní programy zubního lékařství odpovídají požadavkům evropských institucí. Jejich realizace vyžaduje extrémní úsilí a obětavost učitelů na nich se podílejících.

Sekce proděkanů pro výuku zubního lékařství Výše uvedené skutečnosti, tj. finanční hodnocení výukového procesu, vysoké počty studentů a nezbytnost intenzivní praktické výuky, mohou při trvání současného stavu financování vést ke snížení její kvality až kolapsu, nezmění-li se ekonomické podmínky, v nichž je realizována. Považujeme za nezbytné vypracovat koncept dalšího vzdělávání v oboru stomatologie/zubní lékařství v České republice.

Závěry sekce zahraničních vztahů prof. MUDr. Ivo Šteiner, CSc.

Sekce zahraničních vztahů Erasmus: Studijní pobyt (3-12 měs.) Pracovní stáž (3-12 měs.) Výukový pobyt – pedagogové (max 6 t.) Školení – zaměstnanci, administrativa (max 6 t.) Dílčí problémy při uznávání kreditů Krácení prostředků USMLE

Sekce zahraničních vztahů Spolupráce IFMSA Informace prezidenta IFMSA CZ S. Karpowicze Problematika na jednotlivých fakultách Zahraniční mobilita učitelů a studentů

Závěry sekce studia v angličtině prof. MUDr. Miroslav Kuba, DSc.

Sekce studia v angličtině Problematika studentů v programu Erasmus Organizace zkoušek USMLE (USA) u našich absolventů společně se sekcí „zahraničních vztahů“ ----------------------------------------------------------- Způsob organizace přijímacích zkoušek zahraničních studentů

Sekce studia v angličtině Spolupracující agentury pro nábor zahraničních studentů - strategie do budoucna Poplatky za studium – problémy s jejich výběrem Limity pro „mezifakultní přestupy“ studentů Zahraniční část studijního oddělení – specifické nároky na jeho činnost, spolupráce s českou částí

Závěry sekce tajemníků Ing. Věra Tlapáková

Sekce tajemníků Změny ve financování fakult v návaznosti na změnu zákona o financování vědy a výzkumu: změna financování specifického výzkumu – do budoucna rozdělování prostředků formou grantové soutěže změna systému dotace v oblasti institucionálního výzkumu – příděl prostředků podle publikační činnosti pracovníků fakult očekávané změny ve financovatelném počtu studentů a ve výši normativů pro výpočet příspěvku

Sekce tajemníků Problémy s financováním IGA MZ ČR vzhledem k časovému zpoždění komplikovaný vývoj cash–flow na fakultách situace zhoršená potřebou dostatečných finančních zdrojů pro financování evropských projektů Režijní náklady vykazované v projektech EU metoda „full cost“ – univerzity nemají schválenou jednotnou metodiku vykazování nepřímých nákladů Konzultována otázka používání datových schránek na fakultách

Sekce tajemníků Problematika úvazků akademických pracovníků konstatujeme problémy financování míst akademických funkcionářů v souvislosti s čerpáním finančních prostředků ze strukturálních fondů EU v návaznosti na jejich pracovní úvazky Výměna informací o počtu studentů – samoplátců a výši úhrady za studium v anglickém jazyce Konzultovány rozdíly ve financování vysokého školství v ČR a SR

Závěry sekce předsedů akademických senátů doc. MUDr. Alena Stoklasová, CSc.

Sekce předsedů akademických senátů Zástupci Akademických senátů lékařských fakult: V duchu závěrů předchozích setkání nesouhlasí se snahami o omezování podílu akademických senátů na samosprávném řízení vysokých škol. Považují za účelné iniciovat společné setkání zástupců Akademických senátů lékařských fakult. Na přípravě programu se budou podílet předsedové senátů.

Sekce předsedů akademických senátů Se dohodli na vzájemné pravidelné informovanosti o činnosti. Seznámili se s aktuálním stavem vývoje v oblasti univerzitních nemocnic v obou státech.

Závěry sekce studentů Vojtěch Mezera

Sekce studentů Studentské komory AS účastníci studentské sekce s politováním přijali neúčast kolegů z Bratislavy a Martina paritní zastoupení studentů v akademických senátech LF se účastníkům studentské sekce jeví jako dlouhodobě oboustranně výhodné pro upevnění partnerského vztahu profesorů a studentů

Sekce studentů Postgraduální vzdělávání Proběhlo zhodnocení stavu postgraduálního studia a specializační přípravy z pohledu studentů Účastníci studentské sekce se shodli, že aktuální stav postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví je v České republice nedořešený a vyjádřili plnou podporu představitelům lékařských fakult při řešení této otázky

Sekce studentů Studentské organizace Proběhly prezentace studentských organizací působících na jednotlivých LF Účastníci se dohodli na upevnění vzájemných vztahů mezi jednotlivými organizacemi a IFMSA Základem pro tuto spolupráci bude společná komunikační síť a vytvoření společného pilotního projektu Dlouhodobým cílem této spolupráce je vytvoření platformy sdružující jednotlivé organizace