CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Cena v pojetí marketingu
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Distribuční strategie
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Lidé ve službách.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
MARKETINGOVÝ MIX.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Formování trhu Základní elementy trhu.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Marketingový mix Produkt.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
MARKETINGOVÝ MIX.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 9.
Celkový a mezní produkt
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Integrovaná výrobková politika I P P. Co to je a kvůli čemu?  Iniciativa EU s cílem formulovat obecnou výrobkově orientovanou environmentální politiku;
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Ing. Jan Krajíček, Ph.D Cenová gramotnost.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Stanovení ceny v marketingu
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU

cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena a cenová politika externí faktory: povaha a struktura trhu a poptávky náklady, ceny a nabídka konkurence ostatní faktory (SLEPT + kulturní) Regulace trhu Směnné kurzy Inflace cenová tvorba NÍZKÁ CENA podnik nemůže tvořit zisk náklady ceny konkurence a hodnota další externí a vnímaná interní faktory zákazníky VYSOKÁ CENA bude poptávka? + distribuční kanál

CENA JAKO KOMUNIKÁTOR HODNOTY hodnota = užitky/náklady anebo hodnota = základní řešení + přidané služby/cena + náklady vztahu užitky – funkční a emocionální náklady – peněžní, časové, energetické, psychické hodnota – produktu, služeb, personálu a image /ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost ka_pav /ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost ka_pav /ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str

CENA A EU cenová regulace výrobků a služeb Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret (skrytý) dumping anebo podpora domácím producentům… daňové zatížení (daň z přidané hodnoty) a produkty zařazené v daných sazbách (ČR – plenky, stavebnictví, kafe, čaj, čokoláda……) a spotřební daně, resp. další daně (regionální, lokální apod.) DPH snížená sazba základní sazba ČR 5% 19% VB 2,5 – 8% 17,5% Fi 8-17% 22% Dánsko - 25% Belgie % 21% spotřební daně – v EU stanoveny jednotné minimální sazby rozdílné místní výrobní náklady – transferové ceny změny kurzů – domácí měna/euro/jiná měna