PSANÍ ODBORNÝCH TEXTŮ VIKBA30 JARO 2012. ZAJIŠTĚNÍ PŘEDMĚTU Vyučující: PhDr. Iva Zadražilová (KISK, NAKLIV, CEINVE) Kontaktní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Základy redakční práce
3MA382 Manažerská informatika projektové řízení
VŠB – Technická univerzita Ostrava
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Bakalářské praktikum.
Úvod do managementu 1. seminář
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
MINIMATURITY
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Maturity – jaro 2014.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Design kvantitativního výzkumu 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2011 poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz UK FHS.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Základy regionální geografie
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Základy výživy ve sportu
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Program podpory: 15.A Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Psaní právních dokumentů
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“ doc. Ing. Michal Brandejs, CSc. šéf CVT, jeden z tvůrců systému Informační systém Masarykovy.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 19. února 2014.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Veřejná politika Garant kursu a přednášející:
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Obecná didaktika ÚVOD.
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby
Marketing sportu bp 2086.
Maturity – jaro 2017.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
VIKMA05 Organizace znalostí
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Informace k PP2 a semináři
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční správa zkouška
Práva dítěte Výchova k občanství
Jméno učitele | číslo kurzu
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
závěrečné práce/BP/DP
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2018/2019
Transkript prezentace:

PSANÍ ODBORNÝCH TEXTŮ VIKBA30 JARO 2012

ZAJIŠTĚNÍ PŘEDMĚTU Vyučující: PhDr. Iva Zadražilová (KISK, NAKLIV, CEINVE) Kontaktní Konzultační hodiny: pátek 11:00-12:00, jinak kdykoliv dle domluvy

VÝUKA každý týden přednáška pátek 9:10 – 10:45 učebna C14 prezenční studenti max. 2 absence kombinovaní studenti musí absolvovat min. 5 libovolných přednášek povinný e-learningový kurz – každý týden nový modul

E-LEARNINGOVÝ KURZ přes e-portál MU – ELF (elf.phil.muni.cz) přístup: = =3354 přihlášení: UČO a sekundární heslo heslo: kritickemysleni předmět: VIKBA30 Psaní odborných textů

KURZ METODY KRITICKÉHO MYŠLENÍ výstup projektu studentů 4. ročníku v rámci předmětu Aplikační seminář pilotní cyklus pro studenty KISK projektový tým: Bc. Ilona Děchtěrenková Bc. Lucie Dvořáková Bc. Markéta Kulíková Bc. Kateřina Štruncová Mgr. Adéla Ťažká kontakt:

UKONČENÍ PŘEDMĚTU vypracování seminární práce absolvování e-kurzu MKM včetně splnění všech povinných úkolů a testů účast na přednáškách

SEMINÁRNÍ PRÁCE témata jsou vypsána v ISu, přihlašování od , 16:00h balík Témata pro seminární práci k postupové zkoušce 93 různých témat 1 téma = 1 student seminární práce bude prezentována i v rámci postupové zkoušky ROZSAH PRÁCE: minimálně znaků

ODEVZDÁNÍ PRÁCE Termín odevzdání: 18. KVĚTNA 2012 Způsob odevzdání: tištěná forma 2 kopie formální úprava Možnosti odevzdání: osobně vyučujícímu osobně na sekretariát KISK (do schránky na dveřích kanceláře – krajní možnost)

OSNOVA PŘEDNÁŠEK 1.Proč psát, co psát, kde to zveřejnit 2.Struktura a výstavba textu, druhy odborných textů 3.Fáze tvorby textu, výběr tématu 4.Obsah, formální požadavky, techniky psaní, stylistika 5.Vyhledávání informací, EIZ, hodnocení IZ 6.Český jazyk – gramatika 7.Typy a užití redukovaného textu 8.Citace 9.Plagiátorství, etické aspekty tvorby textu 10.Kritické čtení – metody 11.Kritické psaní – metody 12.Shrnutí, závěrečná přednáška, odevzdání práce

CÍLE PŘEDMĚTU VIKBA30 Bloomova taxonomie výukových cílů

PODSTATA TÉMATU ODBORNÉHO PSANÍ Zařazení tématu do kurikula Smysl tvorby odborných textů Motivace – je psaní důležité? Kritické myšlení – Reading&Writing for Critical Thinking (RWCT) Tvorba textu v průběhu vzdělávacího procesu – na ZŠ, SŠ a VŠ

ODBORNÝ TEXT Musí splňovat obsahové i formální náležitosti Obsahuje odbornou terminologii Autor se snaží čtenáři něco vysvětlit nebo popsat Logika výstavby textu postupuje od známého k neznámému Autor píše pro určitého čtenáře, ne pro sebe, ale také ne pro všechno lidstvo Odborný text má vždy specifické zaměření Snaží se o objektivitu

ODBORNÝ TEXT NENÍ Umělecký text Většinou obsahuje zápletku Jeho účelem je čtenáře pobavit nebo jim poskytnout umělecký zážitek Je epický, vytváří postupné dějové linie Publicistický text Je aktuální, přesvědčivý, poučný, ironický, vtipný… Klade důraz na rozmanité jazykové prostředky Obsahuje hovorové výrazy, metaforické a expresivní věty, přímou řeč Snaží se maximálně zaujmout čtenáře Bývá subjektivní NEODKAZUJÍ SE NA POUŽITÉ ZDROJE!

NENÍ TO JEN O PSANÍ Pochopení tématu Vyhledání relevantních zdrojů Důkladné zpracování materiálů Stručné a výstižné vyjadřování myšlenek Kritický přístup ke čtenému i psanému textu Rozlišení podstatného od nepodstatného

10 ZÁSAD Zvolte si téma Vyberte si vedoucího (konzultanta) Stanovte si termín Sepište si nejdůležitější body vaší práce Určete si cíle Vyberte si správný software Najděte si vhodný čas pro psaní Stanovte si odměny Nikdy to nevzdávejte! Vždy napište alespoň pár vět!

POZITIVNÍ MOTIVACE K PSANÍ Psaní mě nadevše baví, jsem grafoman Těším se, že si někdo konečně bude muset přečíst můj výtvor Musím všem svěřit své geniální myšlenky Nudím se a tak píšu Neumím nic jiného než psát Mám potřebu vyjádřit se jinak než orálně Chci, aby po mě něco zbylo Chci změnit svět!

12 KNIH, KTERÉ ZMĚNILY SVĚT O původu druhů (Charles Darwin 1859) Ale taky: Pravidla fotbalové asociace (1863)

NEZAPOMEŇTE KDO PÍŠE DOBŘE, OBVYKLE PÍŠE I RÁD KDO PÍŠE RÁD, VĚTŠINOU PÍŠE I DOBŘE a naopak...