Základní informace o předmětu Robert Zbíral Max Tomoszek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co by měl student vědět na začátku studia PEF MZLU v Brně
Advertisements

Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Hodnocení prací posílaných tutorovi k opravě PhDr. Miroslava Dvořáková 2008.
Představení doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Úvod do studia Základní informace o předmětu a studiu na PF UP
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Úvod do studia- 1. tutorial
Úvod do studia Základní informace o předmětu a studiu na PF UP Robert Zbíral 24. září 2014.
Úvod do managementu 1. seminář
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Jak se stát dobrým právníkem?
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Jak se stát dobrým právníkem?
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Církevní dějiny starověku a středověku
Úvod do managementu 1. seminář
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Základy psaní pro studenty aneb Jak se k psaní „dokopat“ Kurz právnických dovedností II JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Administrativní technika. Struktura předmětu Přednášky: –Úvod, struktura předmětu –Procesy v organizaci, jejich charakteristika –Administrativní procesy,
Vzdálené počítačové sítě a programování v prostředí Windows – kombinované studium Osnovy předmětu a koncepce výuky Ing. Zdeněk Votruba LVALVA.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
5. ročník Mg. studia do podání přihlášky ke SZZ do odevzdání diplomové práce v tištěné a elektronické formě.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Psaní právních dokumentů
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia PhDr. Libuše Drnková a kol. Jazykové centrum FF UK.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Diplomový seminář úvodní přednáška
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Obecná didaktika ÚVOD.
Marketing sportu bp 2086.
Potravinářské zbožíznalství
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Požadavky na studenta, Literatura
Samostatná odborná práce H/02 Včelař
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Potravinářské zbožíznalství
Samostatná odborná práce H/01 Podkovář a zemědělský kovář
Transkript prezentace:

Základní informace o předmětu Robert Zbíral Max Tomoszek Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Max Tomoszek

Předmět Úvod do studia: k čemu to je? cíl: předat studentům základní dovednosti potřebné pro další studium práva jak se učit jak prezentovat sebe a své názory jak vybrat a zpracovat relevantní informace jak psát odborné texty jak ovládat právní informační systémy obsah: většina aktivit bude postupně směřovat k vypracování odborné seminární práce

Předmět Úvod do studia: proč je to dobré? je to užitečné pro další studium získané dovednosti uplatnitelné i v další kariéře vypracování odborného textu obecně odpovídá většině právních úkonů, nutné pochopení zadání od klienta (tématu) vyhledání relevantních informací pro řešení zpracování získaných informací jasné a stručné písemné vyjádření výsledků vyžadováno vyčerpání zadání dodržení pravidel (právní řád, morálka) originalita řešení

Struktura předmětu přednášky + semináře (viz rozvrh) přednášky nepovinné semináře započítány do hodnocení pravidla: nežádejte o přestupy mezi semináři možnost náhrady neúčasti v jiném semináři jen po souhlasu obou vyučujících veškeré potřebné informace viz stránky předmětu http://www.pf.upol.cz/menu/struktura-pf/katedry/katedra-politologie-a-spolecenskych-ved/uvod-do-studia-zs-2012/ „Bible předmětu“: sylabus

Hodnocení předmětu zakončení předmětu zkouškou výsledná známka odpovídá získanému počtu bodů za povinnosti spojené s předmětem maximální počet bodů: 100 (109) aktivní účast na semináři: 3 body (celkem možno 36) při neúčasti (i omluvené) se body nezapočítávají domácí úkol: 0-6 bodů (celkem možno 24) závěrečná seminární práce: 0-40 bodů 3 termíny (až po konci semestru) dovoleno opakované odevzdání (aneb vrácení a vylepšení textu) možnost bonusů exkurze v knihovně: 3 body školení Codexisu: 3 body seminář prezentačních dovednosti: 3 body min. počet bodů pro známku E: 70 bodů pozor na průběžný systém hodnocení !!! svoboda vs odpovědnost předmět časově náročný na domácí přípravu individuální studijní plány buď chodit standardně, nebo přesun na tzv. distanční formu (tutorialy, úkoly navíc + seminárka) řešit přímo se mnou

Studijní zdroje doporučená literatura: TOMOSZKOVÁ, Veronika, TOMOSZEK, Maxim (eds). Kurz právnických dovedností. Olomouc: Iuridica Olomucensis, 2008. 327 s (vybrané kapitoly) volně k dispozici na stránkách předmětu  ZBÍRAL, Robert. Praktická příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Praha: Linde, 2009. 159 s. aplikován přístup co je napsáno, není třeba opakovat přednášky zaměřené na to, co není pokryto v učebnicích doporučeno samostudium- nezbytná znalost informací pro procvičování věcí v seminářích

Komunikace učitelů se studenty standardně stránka předmětu aktuální změny: stránka předmětu + fakultní elektronická nástěnka potřebné se přihlásit heslem pravidla ostatní komunikace: je skutečně nutné něco řešit? - výjimka jako porušení rovnosti… pokud skutečně problém, tak řešit včas (preventivně) nesnažit se obejít svého vedoucího semináře „nestandardní“ požadavky přes R. Zbírala odevzdávání domácích úkolů jedině přes portál UP odevzdání do 24h po deadlinu: 50 % bodů, poté automaticky 0 bodů opravovat seminárky bude jiný vyučující než vedoucí vaší skupiny

Proč bych měl být aktivní: pozitivní motivace čím více se zapojíte, tím více se naučíte  nejlepší závěrečné práce se mohou účastnit soutěže v rámci „Úvodu do studia“; pro nejlépe umístěné dobrý pocit z úspěchu podpořen finanční odměnou možnost účastnit se fakultní vědecké soutěže prací nejlepší opět finančně ohodnoceni vítězové postupují do celostátního kola SOČ účast či dokonce ocenění na této úrovni je již skutečně zajímavou konkurenční výhodou při vstupu na trh práce

Vyhodnocení soutěže ročník 2011/2012 2. místo Ivana Rejzková „Možnost osvojení registrovanými partnery v České republice“ 3. místo Markéta Horová „Klamavost reklamy na Preventan“ Cena studentů Alice Tabačíková „Rychlost účinné právní regulace v oblasti zákazu ‚legálních‘ drog“ 1. místo Tomáš Vachutka „Zákon o pohřebnictví v aplikaci na případ Mauzolea padlých Jihoslovanů v Olomouci“

Proč bych měl být aktivní: negativní motivace výsledky minulého ročníku nepříliš dobré

Proč bych měl být aktivní: negativní motivace většina neúspěchů způsobena chybějící snahou

Rada na závěr nikdy neuškodí… Poctivě žít, nikomu neškodit, každému dávat, co mu patří