1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ 12. 2. 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Konference Škola ve firmě – firma ve škole
Definice pojmů Co jsou moduly? Co jsou moduly? Moduly představují relativně samostatné, obsahem i cílem uzavřené okruhy učiva, které je možné po jejich.
Úvodní slovo k Projektu (RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.)
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
1. Výzkum faktorů přechodu od industriální ekonomiky ke znalostní a podnikavé ekonomice 2. Potřeba profesní přípravy pro business.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Program motivačního semináře a workshopu „Proč učit nově“ Úvodní slovo k Projektu „Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti “ (RNDr. Vladimír.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Inovace akreditovaného studijního programu VŠP, a.s. do modulárního členění CZ.1.07/2.2.00/ Konference CZ.1.07/2.2.00/
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Zkušenosti se zaváděním moderních metod.
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Fakulta zdravotnických studií
MANAGEMENT V PODMÍNKÁCH ZEMÍ VÝCHODNÍ EVROPY A RUSKA. Dle strategií České republiky jsou oblasti působení českých podniků na mezinárodních trzích jednou.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Modulární systém výuky na VŠP, a.s. CÍL = kvalitní, evropské a moderní studijní programy a obory Renáta Nešporková.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
VYSOKÁ ŠKOLA PODNIKÁNÍ, a.s., OSTRAVA PREZENTACE K DS LABEL SEMINÁŘ RADY VŠ
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Vysoká škola sociálně správní, Havířov. jedna z nejmladších soukromých vysokých škol v ČR státní souhlas od listopadu 2007 výuka zahájena v září 2008.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Fakulta zdravotnických studií
Vlastní myšlenkou Vlastní cestou.
Šablony OP VVV a podpora nadání
OP VVV – ICT jako služba ICT Unie , J. Zelený.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
Fakulta zdravotnických studií
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ

2 CÍLE inovace studia na VŠP, a.s. „Vytvoření dynamického způsobu výuky, který respektuje společný základ ve všech realizovaných studijních oborech podnikání a současně pružně reaguje na měnící se situaci v podnikání i požadavky na trhu práce a v oblasti terciárního vzdělávání“.

3 Východiska pro inovaci bakalářského studia  Master Plan do roku 2013  Vývoj v oblasti terciární vzdělávání v ČR i Evropě  Platné akreditace všech oborů v rámci studijního programu Ekonomika a management  Zachování rozsahu prezenční výuky ve všech formách studia  Zachování minimální požadované studijní zátěže  Respektování společných všeobecných a odborných základů všech oborů ve vazbě na podnikání

4 Členění modulů (respektují Vyhlášku MŠMT č. 42/1999 Sb. § 2)  A - moduly nezbytné pro absolvování studijního programu Ekonomika a management tzv. moduly všeobecného zaměření  B – moduly studijních oboru tzv. moduly odborného zaměření  C – tzv. speciální moduly

5 Členění modulů v rámci oborů  Společné moduly  Oborové moduly  Speciální moduly

6 Rozdělení bakalářského studia do 3 částí:  1. ročník - M oduly všeobecného zaměření (společné)  2. ročník - Moduly odborného zaměření (společné a oborové)  3. ročník – Moduly speciální (společné a oborové)

7 Získávání kompetencí v rámci studia  Všeobecná způsobilost – 1. ročník  Odborná způsobilost – 2. ročník  Profesní zdatnost – 3. ročník

8 Východiska pro 2. ročník studia Dílčí role každého podnikatele, které v rámci podnikání vykonává bez ohledu na obor podnikání:  Vlastník  Podnikatel  Správce  Leader  Manažer  Výrobce  Prodejce Koncepčně vycházejí moduly všech oborů z těchto rolí společně, obsahově však již respektují konkrétní obor!

9 Východiska pro 3. ročník studia Student získal základní znalosti o jednotlivých dílčích rolích podnikatele bez ohledu na obor podnikání. Volba vlastní odborné a profesní přípravy v rámci 3. ročníku je založena aktivitách konkrétního studenta. Studium se zaměřuje na:  Profese orientované ekonomickým směrem  Vlastní podnikání  Přípravu na vstup na trh práce (podnikání)  Praktickou aplikaci znalostí a dovedností získaných studiem do praxe

10 Pedagog v inovovaném systému výuky  Změny v přístupu k výuce (co by měl student umět…, co budeme učit).  Změny ve způsobech výuky (jak se bude učit…)  Změny ve způsobech hodnocení (co, kdy a jak budeme hodnotit).  Změny v hodnocení pedagoga (za co a jak jsme hodnoceni).

11 Přínosy změny  Inovace reagující na trendy ve vzdělávání.  Spojení obsahu stávajících předmětů do obsahově ucelených a vnitřně propojených tematických celků.  Student lépe pochopí obsahové souvislosti a přesahy jednotlivých témat.  Student během studia skládá menší počet zápočtů a zkoušek.  Státní zkouška je rozložena do tří fází, což umožňuje rovnoměrné zatížení studenta během studia.  Na základě definování komplexního výstupu z učení lze stanovit jednoznačně studijní zátěž a tím i reálné kredity za ohodnocení modulu.  Nemění se rozsah prezenční výuky.  Tvorba individuálního know-how pedagoga.  Individuální hodnocení výkonnosti studenta.

12 Všeobecná způsobilost V 1. ročníku jsou zařazeny moduly všeobecného základu, které poskytují základní znalosti a dovednosti z oblasti komunikace, sociologie, psychologie, kvantitativních metod, ekonomie a zároveň profilují studenta k podnikavosti.

13 Modulární členění 1. ročníku 1Jazykové kompetence 2Kvantitativní kompetence 3Sociální kompetence 4Informační kompetence 5Ekonomie 6Podnikavost 7Ročníkový projekt I.

14 Odborná způsobilost Ve 2. ročníku jsou zařazeny moduly oborového základu, které poskytují základní znalosti a dovednosti z oblasti podnikání, dílčích rolí podnikatele a rozvíjejí u studentů podnikavost ve vazbě na podnikání.

15 Modulární členění 2. ročníku 1Podnikatel 2Vlastník 3Správce 4Manažer 5Lídr 6Výrobce 7Prodejce 8Ročníkový projekt II.

16 Profesní zdatnost Ve 3. ročníku jsou zařazeny moduly specializační, které profilují studenta profesně a připravují studenta na vstup na trh práce.

17 Modulární členění 3. ročníku 1Oborová specializace I 2Oborová specializace II 3Volitelná specializace 4Uplatnění na trhu práce 5Praxe 6Bakalářská práce

18 Naše zkušenosti  Stav implementace inovace studia  Identifikované problémy  Změny v organizaci studia  Změny v organizaci výuky  Změny v přístupu pedagogů  Změny v přístupu studentů ke studiu  Evaluace modulárního způsobu výuky