PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Advertisements

Grafický editor GIMP (10)
Grafický editor GIMP (13)
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Grafický editor GIMP (3)
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy
Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu.
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy Grafický editor GIMP (14) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (9)
Grafický editor GIMP (10) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (6)
Grafický editor GIMP (7)
Grafický editor GIMP (2)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Grafický editor GIMP (2)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (9)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Dělení lomených výrazů
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Grafický editor GIMP (7) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  úprava kácejících se linií, horizontu  klonovací razítko Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (13)
Grafický editor GIMP (3)
Grafický editor GIMP (8)
Grafický editor GIMP (12)
Základy úpravy digitální fotografie
Grafický editor GIMP (10)
Vektorové a rastrové grafické programy
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Grafický editor GIMP (9)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Barevné úpravy snímku
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Grafický editor GIMP (5)
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Grafický editor GIMP (6)
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Grafický editor GIMP (5)
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafický editor GIMP (6)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Transkript prezentace:

PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. korekce digitální fotografie – použití křivek

Nástroj pro úpravu obrázků, které mají problémy se špatnou expozicí či kontrastem – Křivky – najdete v každém trochu pokročilejším grafickém editoru. Nástroj pro úpravu obrázků, které mají problémy se špatnou expozicí či kontrastem – Křivky – najdete v každém trochu pokročilejším grafickém editoru. Zvládnutí nástroje Křivky spolu s úpravami úrovní patří k základům práce v digitální fotokomoře. Zvládnutí nástroje Křivky spolu s úpravami úrovní patří k základům práce v digitální fotokomoře. Nemusíme mít k dispozici zrovna Photoshop nebo Gimp, s Křivkami lze efektivně pracovat i v online editoru Pixlr. Nemusíme mít k dispozici zrovna Photoshop nebo Gimp, s Křivkami lze efektivně pracovat i v online editoru Pixlr. Musíme ale počítat s tím, že u fotografií v větším rozlišením je práce s online editorem pomalejší – pro jednoduchou úpravu fotografií ale dostačuje. Musíme ale počítat s tím, že u fotografií v větším rozlišením je práce s online editorem pomalejší – pro jednoduchou úpravu fotografií ale dostačuje. Úkol: Přesvědčte se, zda v grafickém editoru, který běžně používáte, najdete nástroj Křivky (obvykle v menu Obraz/Image nebo Barvy)

Jak fungují křivky: Znázorňuji vztah mezi vstupními (na vodorovné ose) a výstupními (na ose svisle) hodnotami jasu. Vodorovná osa (podobně jako u histogramu – jeho zobrazení můžeme povolit) ukazuje tóny od nejtmavších (0) po nejsvětlejší (255). V okamžiku, kdy nástroj Křivky spustíme, má graf podobu přímky, svírající s vodorovnou osou úhel 45 o – vstupní i výstupní hodnoty jsou stejné. Křivkou můžeme pohybovat uchopením za koncové body, další body si můžeme kliknutím na křivku přidat.

Stíny Střední tóny Světlé tóny

Základní úpravy – animovaná ukázka

Základní úpravy – přehled Posunem v horizontálním směru se zvětšuje kontrast a dochází ke ztmavnutí/zesvětlení všech tónů. Pamatujte si: čím strměji křivka stoupá, tím více se zvyšuje kontrast.

Základní úpravy – přehled Posunem ve vertikálním směru se snižuje kontrast a dochází ke ztmavnutí/projasnění všech tónů. Pamatujte si: pokud je úhel křivky menší než 45 o, začnou tóny tmavnout.

Základní úpravy – přehled Posunem bodu uprostřed křivky upravíme střední tóny. Sami již vidíte, kdy dojde k rozjasnění či ztmavení.

Základní úpravy – přehled V tomto případě se zvyšuje kontrast, aniž dochází k velké ztrátě informací o středních tónech. Lze ho dál jemně doladit. Na této ukázce je tzv. „klasický esovitý tvar“ – obecně nejvhodnější pro úpravu kontrastu fotografie

Podobně jako u úrovní lze upravovat křivky i pro jednotlivé barevné kanály samostatně (pokud pracujete s křivkami jednotlivých barevných kanálů, dochází při posunu křivky směrem nahoru ke zvýšení podílu dané barvy).

Program Poxlr nabízí také předem uložená nastavení (Předběžná nastavení). Na rozdíl od jiných programů Pixlr neumožňuje ukládat vaše nastavení do Předběžných nastavení (na obrázku program Gimp).

Tipy na závěr: nejlepším způsobem, jak se naučit pracovat s křivkami, je vaše experimentování. i malá změna křivky může mít velký dopad. Je proto vhodné nejdříve duplikovat vrstvu a pracovat v samostatné vrstvě. pokud chceme zrušit námi vytvořený úchopový bod na křivce, můžeme ho zrušit vytažením mimo graf.

Úkol na samostatné procvičení: vyzkoušejte úpravu digitálních fotografií pomocí nástroje křivky na svých fotografiích (využijte i špatně exponované snímky); pokud jste zvyklí pracovat s jiným grafickým editorem (Gimp, Photoshop), ověřte si, že princip práce s křivkami je zde stejný. Použitá literatura: JOISON, Simon. Photoshop pro každého: Práce s fotografiemi snadno a názorně. 1. vydání. Čestlice : Rebo Productions CZ, spol. s r. o., s. ISBN