Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Advertisements

Péče o pacienty s chronickým onemocněním. Dispenzarizace.
Maminka maminek kontaktní sestra
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Vyškovský cerebrovaskulární den Stávající stav budovy neurologického oddělení I a II p.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Darja Hrabánková Navrátilová
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Postřehy ze studijního pobytu, aneb Fulda 2004 (Socrates Erasmus)
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Kurz Všeobecný sanitář
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
ošetřovatelství a porodní asistence
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
VÍTEJTE na prezentaci AIESEC … o mé činnosti v AIESEC.
Zdravá škola.
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
* Pracovními činnostmi jsou - komplexní ošetřovatelská péče o nemocného, příjem nemocných do ordinace nebo do nemocničního ošetření, získávání informací.
ORGANIZACE PRÁCE SESTER
Alokační efektivita klíčových hráčů ve zdravotnictví Užitek pacienta Zdraví, uzdravení vnímané subjektivně Fyzická, psychická a sociální pohoda Zdraví,
Kvalita informovanosti klienta o právech pacientů Prezentaci zpracoval(a): Školní rok: Třída:
Péče o umírajícího dle vzoru LCP - zahraniční zkušenosti Anita Reda, Blanka Highfiel, Velká Británie.
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Úhel pohledu algeziologa Vztah paliativní medicíny a léčby bolesti Dana Vondráčková Subkatedra léčby bolesti.
CHARITA OSTRAVA CHOS a Mobilní hospicová jednotka
Plánování ošetřovatelské péče
Ošetřovatelský proces
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Aplikace teorie information commons v Ústřední knihovně Přírodovědecké fakulty MU Klub vysokoškolských knihovníků SKIP Zdeňka Dohnálková Prosinec 2006.
Seminář kurzů Alfa Praha Příprava a péče o kvalitní tým kurzu.
Fakulta zdravotnických studií
Novinky ve specializačním vzdělávání
Model transkulturní péče
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Etický kodex Komory auditorů
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Případová studie Seminář 2014.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Struktura bakalářské práce
Vstřícný zaměstnavatel Kritéria soutěže. 1. Organizace práce Vstřícnost a reálné možnosti využívání flexibilních forem práce Další úpravy pracovního režimu.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Podzimní škola WHO-HPH v ČR, 12.– , MZ ČR v Praze Fakultní nemocnice v Motole.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Leoš Heger Konference „Zdraví seniorů“ , PSP ČR Praha programové body TOP 09 zdravotnictví x senioři.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Komplexní péče o pacienty na 1. interní klinice VFN a 1.LF UK v Praze Mgr. Markéta Čermáková nemocniční kaplanka.
Jiří Kabát Domácí péče 2017.
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Edukační standardy Beharková Natália.
Mezinárodní studie RN4CAST a proč je důležité se do ní zapojit
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Budoucnost domácí péče
Transkript prezentace:

Modely obecně

Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel nebo autíček – nejsou reálné, neumí létat nebo jezdit, ale dávají nám představu reality Vytvořeny z opravdového materiálu – kovu, plastů Materiálem pro tvorbu ošetřovatelského modelu jsou myšlenky

Role modelů v praxi Modely pomáhají v profesionálům v realizaci cílů Představy o péči mohou být různé, např. sestry považují za nejdůležitější dobrou spolupráci s lékaři – cílem je přesné plnění ordinací Sestry považují za nejdůležitější pečlivost a úpravu – cílem je pořádek na oddělení

Výhody jednoho modelu Péče je konzistentní Méně konfliktů mezi sestrami Smysluplnější práce týmu, logika péče i pro ostatní členy týmu Všichni sledují stejný cíl Vodítko při rozhodování o standardech péče Orientační kritéria pro výběr nového personálu

Příklad Model Oremové, Roperové Cílem je soběstačnost nemocného Hodnotí se znalosti a dovednosti v této oblasti péče Pacienti si sami berou léky, sami si dávají jídlo do sondy, informovanost a spolupodílení na rozhodování

Pokrač. Objeví se méně konfliktů Sestry, které respektují požadavky nemocného, pak nejsou hodnoceny jako líné a pomalé Soběstačnost jako cíl ovlivní i organizaci práce na oš.jednotce Cíl rozhoduje i o vybavení jednotky, např. skříňky pro podávání léků.

Sestry jsou praktické osoby, proto se jim formulování modelu může zdát být zbytečně teoretické. Nic není praktičtější než dobrá teorie.

Komponenty modelů Názory a hodnoty týkající se jednotlivců, zdraví a prostředí Cíle praxe Znalosti a zkušenosti

Ošetřovatelský proces a ošetřovatelské modely Viz Klíčové dovednosti sester