1 Cvičení č. 4 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM 2.Změna naše příležitost k úspěchu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
3. Co jsou to hodnoty? významný termín používaný zvláště v etice 20. století axiologie – disciplína zkoumající hodnoty hlavní představitelé: Max Scheler,
Zlepšování jakosti.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Co a proč Radka Mužíková. Co stojí v centru mého zájmu? Co hýbe mým srdcem? To je tím CO, tím hlavním CO v mém životě: Život, bytí, existence Člověk jako.
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Jan Doležal Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů, VŠE SE MĚNÍ „Kdo nemyslí na budoucí, bude poděšen blízkým.“ (Konfucius)
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Klíčová otázka č. 4 Zaměstnanost a práce Pavel Pěnkava 26. – 27. listopadu 2014.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Teorie motivace Adéla Furiková.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
Vůle.
Podpora procesu transformace pobytových sociálních služeb v MSK Úvodní konference k projektu Sanatoria Klimkovice.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Manager nebo leader? Management je pozice
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vůdcovství - leadership
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Množina bodů dané vlastnosti
FILOsOFIE A VĚDA.
Vnější a vnitřní kontrola
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Nevědomí.
Témata kognitivní psychologie
Vybrané kapitoly ze sociologie I.
Výměna dobré praxe v rámci projektu „Domovník-preventista“
Transkript prezentace:

1 Cvičení č. 4 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM 2.Změna naše příležitost k úspěchu

2 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkol pro úvodní diskuzi 1.Jak byste pracovně definovali a potažmo interpretovali pojem „zdravý rozum“? 2.Souhlasíte s tvrzením, že je „zdravý rozum“ v OM málo využívám, přičemž je paradoxně nejcennějším rozhodovacím nástrojem? 3.Z jakých postupových kroků sestává doporučený metodický postup vedoucí k žádoucímu využívání „zdravého rozumu“ v našem OM? Proč však nelze chápat tento postup jako univerzálně vyhovující všem lidem a proč naopak je nezbytné dodržovat sekvenci kroků metodického postupu? Stručně charakterizujte jednotlivé kroky doporučeného postupu vedoucímu k žádoucímu využívání „zdravého rozumu“ v OM!

3 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 1. kroku doporučeného postupu 1.Co je příčinou převažujícího alibismu a oportunismu v OM, resp. v naší společnosti? 2.Převažuje u Vás přesvědčení, že lze „věci“ v okolním prostředí změnit k lepšímu? 3.Co představuje „osobní paradigma“ a jak se obvykle mění a jak by se mělo postupovat, aby se měnilo evolučně pod naší kontrolou? 4.Může být naše osobní paradigma pod vlivem „mýtů“? Uveďte příklady mýtů v OM, příp. i v naší společnosti!

4 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 2. kroku doporučeného postupu 1.Co je cílem tohoto kroku? 2.Jste přívrženci ryze materialistického uvažování nebo připouštíte i existenci „6. smyslu“, tj. intuice? 3.Co je třeba učinit, aby se využívání intuice v OM stalo více využívaným nástrojem? Uveďte osobní zkušenosti, kdy Vám k rozhodnutí pomohla intuice!

5 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 3. kroku doporučeného postupu 1.Proč, na rozdíl od počítače, různí lidé „vyprodukují“ z téže vstupů kvalitativně odlišné výstupy (závěry)? 2.K čemu je nám prospěšné dvojrozměrné schéma našeho přístupu k životu (osy „Hodnoty:Zkušenosti“ a „Intelekt:Emoce“)? Pokuste se analyzovat některé Vaše závažnější rozhodnutí a umístit body na obou osách – potažmo vyvodit závěry, jak byste mohli přiblížit oba body blíže ke středu těchto os!

6 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 4. kroku doporučeného postupu 1.Souhlasíte s tvrzením, že náš charakter formuje potřebu znalostí, informací i způsob transformace informací ve znalosti? 2.Které 3 základní principy determinují charakter člověka? 3.Jak byste pracovně definovali co vyjadřuje „životní poslání“? 4.Jakých obecně platných doporučení bychom se měli držet při formulování našeho „životního poslání“? 5.Jak chápete rozdíl mezi principy „odhodlání“ a „vnitřní síla“? Pokuste se alespoň rámcově formulovat Vaše „životní poslání“!

7 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 5. kroku doporučeného postupu 1.V tomto kroku jde o hledání řešení problémů mimo obvyklý rozhodovací prostor. Jaká východiska jsou v této souvislosti brána v úvahu? 2.Co to znamená změnit příčinnou souvislost? Uveďte osobní příklady užitečnosti změny příčinné souvislosti! Proces „hledání a překonání obav s prosazováním neobvyklých přístupů a řešení“ ve standardních situacích se uplatňují 4 fáze od „nevědomé nezpůsobilosti“ až k „nevědomé způsobilosti“ – pokuste se aplikovat tuto sekvenci fází na konkrétním příkladě z Vašeho života!

8 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 6. kroku doporučeného postupu 1.Představte si situaci, že již máte ujasněno Vaše životní poslání. Proč přesto můžete činit chybná rozhodnutí v rozporu s ujasněným životním posláním? 2.Chceme-li naplňovat naše životní poslání, stačí jen to, že jej pouze jednoznačně deklarujeme a písemně jej zformulujeme? 3.Pokud odpověď na předchozí otázku bude „ne“,co byste považovali za účelné dále zpracovat? 4.Co je vlastně cílem tohoto 6. kroku metodického postupu k využívání „zdravého rozumu“?

9 Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM Otázky a úkoly k 7. kroku doporučeného postupu 1.Je možné a smysluplné měnit během života své životní poslání? 2.Podle čeho poznáme, že bychom měli pravděpodobně změnit své životní poslání? 3.Co je třeba prověřit a o co je účelné se opřít v případě toho, že vážně uvažujeme o změně dosavadního životního poslání? Charakterizujte podobu a účel 3 dílčích „vnitřních hlasů“! 1.Jak se k těmto 3 dílčím vnitřním hlasům staví proaktivní a reaktivní lidé (co preferují, resp. zanedbávají? 2.Co byste doporučili proaktivnímu člověku k tomu, aby respektoval i dílčí vnitřní hlas tzv. „kritika“!

10 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení

11 Úvod Změna – naše příležitost k úspěchu. -Změny nás ovlivňují, žijeme v nich. -Celý život se skládá z postupných etap růstu a vývoje, jedna věc se však nemění – základ lidské existence (tzn. Usilovat o lepší život, touha po štěstí, hledat naplnění, mít pocit, že můj život má smysl). -Ekonomické a sociální vlivy stupňují potřebu zásadních změn v 21. století.

12 Srdce změny – změna chování lidí.

13 Pocity a emoce změní chování tak, že dokáží překonat překážky k zásadní změně. - vidíme, pociťujeme, měníme

14 Závěr -Úloha vůdcovství = motor, který pohání celý proces změn. -A. Schweitzer : „Příklad není tím hlavním, čím ovlivňujeme druhé. Je právě tím jediným.“ -Jestliže chceme něco změnit, nejdříve musíme změnit sebe. -Leadership je vědomé rozhodování ve prospěch pozitivních změn.

15 Závěr -Vyrovnaně akceptujme věci, které nelze nijak změnit. Mějme odvahu změnit věci, které by se změnit měly. Máme moudrost abychom ty první věci odlišili od těch druhých.

16 Otázky k zamyšlení Zamyslete se nad svým přístupem, zda je pro Vás změna životní příležitost, nebo se změn bojíte, vyhýbáte se jim. Co Vám nejvíce pomáhá při změnách? Čeho se při změnách nejvíce obáváte? Co podporuje změnu? Co podrývá změnu?